Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007, del tre

klotjohanna:
    Tack så mycket! Jättesnällt! Har du bakat Lyckokakor själv någon gång? Jag får prova baka sen och om det blir bra så är det en toppenidé!!!

• Örebroare

Ja, precis! Men det borde också gå att hitta! Förmodligen finns det nånstans på internet, ska kolla lite, annars finns det ju sånna här visdomsord på t.ex. Libris.

• Örebroare

Det finns här på BT annars, under "Citat och ordspråk" Där finns det massa fina ordspråk som man kanske kan ha i kakan?

• Örebroare

Andromeda:
    Ringen är jättefin, ganska lik Smyckas "Lovisa" som jag har funderat på!

Skorna var också jättefina, ska du köpa från nätet? Och vad kostar det isf?

Ang. klänning, OM du hyr klänningen så har butiken ansvar för att den är kemtvättad och felfri! Så har det iaf varit i alla butiker jag har varit i, alltså om det blir någon fläck eller nåt trasigt i brodyren så måste dom fixa det! Prata med dom i butiken!

Själv ska jag sy upp en klänning för ca 10.000 kr så jag tycker inte att 7500 kr är jättemycket för en klänning som du verkligen älskar, om du gör det? Du kan ju alltid sälja den efteråt och kanske få 3500 kr för den och då är det ju samma pengar som att hyra den!

Jag tycker klänningen är bland dom allra viktigaste detaljerna på bröllopet!

Hoppas jag kunde vara till någon hjälp!

• Örebroare

klotjohanna :
    Jag ska självklart dit! Då kanske vi ses?

Men jag har ingen aning om det är bra... har beslutsångest om jag ska köpa biljetter för båda dagarna eller bara en... ?????

frokennina:
    Vi ska också önska oss pengar i bröllopspresent, men vi önskar oss framför allt grejer (vi har en lång önskelista) så dom få som ger pengar hoppas vi kontaktar våra föräldrar och fixar det på så sätt. Men öppna ett konto är väl en bra idé?

• Örebroare

På söndagen kommer jag alla gånger vara där!!! Min sambo är tyvärr i USA den helgen, han åker i morgon, men jag kommer vara där och kuta runt!

• Örebroare

Andromeda :
    Kul! Nu är alla vi som inte har sin klänning hemma avundsjuka!... Jag kommer nog inte kunna ta hem min klänning förrän precis innan bröllopet!

• Örebroare

nougat :
    Välkommen hit till tråden! Vad är det för tapet du har använt dig av? Och vad har ni för färgtema?

Så du tyckte det var lätt att hitta klänning? Vad blev det för någon då?

Starstruck :
    Välkommen till tråden! Vad var anledningen att ni bytte datum?

Vi ska åka till Aruba på smekmånad, vi åker den 17 juli och är borta i två veckor. Resan går på 43.000 kr ungefär.

• Örebroare

Bröllopsmässa i helgen för alla som bor i närheten av Örero då! Spännande! Vi får väl dela med oss till er andra sen!

Ha en bra helg allihop!

• Örebroare

klotjohanna :
    Var du på mässan idag? Det var inte så jättespeciellt va?

Jag kommer inte ihåg hur du ser ut... då var det ju lite svårt att få syn på dig bland alla människor!

• Örebroare

lightfish :
    Vilken mardröm! Festlokalen var ju bland det första man bokade, det är ju jätteviktigt!

Hoppas ni blir nöjda med den nya lokalen ni har hittat, hur ser den ut förresten?

Stor kram till dig!

Jag håller som bäst på att sy upp klänningen, går till min sömmerska varannan vecka - det är jättespännande!

Hur ska ni tjejer göra med smycken? Jag funderar på att ha en tiara, pärlor i håret, samt örhängen, halsband och armband i pärlor, blir det för mycket???

Jag har hittat jättefina smycken i märket SNÖ att ha till bröllopet men det är svårt att tänka sig hur det kommer att se ut eftersom jag inte vet hur min klänning kommer se ut.

• Örebroare

Hej tjejer!
    Jag måste bara fråga? Är det någon av er som börjar få kalla fötter?

Alltså, jag älskar min blivande över allting annat och jag är 100% säker på att jag vill dela resten av mitt liv med honom. Men ändå är det lite skrämmande att bli fru...

Ang ringar, jag har bestämt mig för en ring, men jag har inte beställt än, det kanske är dags nu? Det är nummer 237-2,51.15 på denna sida:
    www.schalins.se/show_serie.asp

• Örebroare

lightfish :
    Ja, det är verkligen stort! Dessutom är jag ju ganska ung, det är ingen i min bekantskapskrets som har gift sig! Jag och min blivande har varit tillsammans i 6 år och bott tillsammans i 2 1/2 år, men många av våra kompisar är singlar och bor HEMMA!!! Inte för att jag skulle vilja ha det som dom, men ibland känns det så overkligt att vi verkligen ska gifta oss, på både gott och ont. Oftast känns det toppen och jättespännande, men ibland läskigt och skrämmande... hm

Tack! Du kommer också bli jättenöjd med din ring, den var jättefin!

Om exakt en månad flyttar vi till vår nya bostadsrätt! WOW!!! I helgen har vi köpt hörnsoffa, matgrupp och vardagsrumsmöbel. Dessutom handlade vi för 10.000 kr på Hemtex, jag vet, det är helt sjukt! Som tur är var det 50% på allt, det var väl därför vi passade på att handla täcke, kuddar, handdukar, bäddset, gardiner mm som vi behöver till nya lgh!

Har ni andra haft en bra helg?

• Örebroare

Hej tjejer! Just nu är vi mitt i förberedeleserna för vår flytt, vi flyttar den 1 maj!!! Idag ska min blivande dessutom åka till en bilhandlare och köpa bilen som vi provkörde igår (helt galet!!!)Så det är mycket annat på gång, men så här långt har vi kommit med bröllopsplaneringen:

~Inbjudningarna skickades 1 februari
    ~Kyrka bokad
    ~Präst bokad
    ~Solist bokad
    ~Festlokal bokad
    ~Kock med personal bokad
    ~Toastmasters utsedda
    ~Brudfölje utsett
    ~Min klänning håller på att sys upp av en sömmerska
    ~Brudgummens klädsel klar
    ~Bröllopsresa bokad
    ~Bröllopssvit bokad
    ~Fotograf bokad
    ~Frisör bokad och frisyr bestämd
    ~Bröllopswebsida klar sedan 1 februari
    ~Florist tillfrågad och blomsterdekoration beställd

Det jag klurar mest på just nu är tårtan, ringen, smink, smycken, naglar, transport och fotografering vid vigseln.

Hur långt har du kommit Ting?

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    Vad var adressen till er bröllopswebsida nu igen? Vore kul att kika lite!

Kul att inbjudningarna blev bra!

• Örebroare

Ting:
    Tack så mycket! Ja, det känns jättehäftigt! Det blev en Peugeot 307 från 2003, en blå!

Hihi, ja jag undrade vad du höll på med när du kopierade in min lista!

Elisabet hjärta Christian:
    Vad renoverar ni för någonting?
    Nej, allt blir ju sprillans nytt så det får vi verkligen hoppas att vi inte behöver renovera något på VÄLDIGT länge! Det ska bli så spännande att få se lägenheten, än så länge har vi bara sett den uppritad!

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA 14-JULI-BRUDAR!!!

• Örebroare

Trollungen :
    Vi ska också träffa prästen imorrn! Haha, vad lustigt!

Är det erat första möte? För vi ska vårt andra möte av tre, vi ska diskutera förhållandet, vad är bra/dåligt, hur får man det att fungera och sånt. Sista mötet går vi igenom vigseln i detalj.

Men vad har din präst sagt? Ska ni gå igenom vigseln eller diskutera äktenskapets betydelse eller så?

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre