Varför?
Hej! Sitter och funderar varför är det så svårt att sälja brudklänningar både nya och andrahand i Sverige? Vad tycker ni är det billigt att få en brudklänning, make-up och en photograf för ung. 8.000-10.000 kronor i Sverige?
Hej! Sitter och funderar varför är det så svårt att sälja brudklänningar både nya och andrahand i Sverige? Vad tycker ni är det billigt att få en brudklänning, make-up och en photograf för ung. 8.000-10.000 kronor i Sverige?
Svårt att räkna in fotografkostnaden i samma klump som klänning och smink, men nej, det låter inte särskilt billigt.
Va? Klanning + smink + fotograf for mellan 8000-10000 later ju billigt! Kolla runt i andra tradar, manga betalar ju den summan for enbart klanningen el enbart fotografen.
Det beror ju pa vad det är för brudklänning, smink och fotograf.. Samt att om du säljer allt tillsammans sa betyder ju det att köparen maste bo i närheten, medans du kan ha ngn som är intresserad av klänningen i Skane när du bor i Lule...
Billigt tycker jag! Men beroende på vad det är för något...
Klänning: 5200
Make-up: gratis (gör det själv och har redan sminket jag behöver)
Fotograf: 2500
Totalt: 7700 kr för mig.
Hur säljer man en fotograf...?
Varför klumpar du ihop klänningen med smink och fotograf?? Du hade väl inte tänkt erbjuda dig att fota brudparet om de köper klänningen? *fattar noll*
För 8000-10.000kr kan du ju få en ny klänning i Sverige, så jag tror att de flesta skulle föredra det framför en begagnad för samma pris. Men det beror givetvis på vad klänningen kostade i nypris, gav du 14.000 för den så är det ju en annan sak. Men du får INTE ut lika mycket som du gav för en klänning i Sverige. Det krävs att du går ner ett antal tusenlappar.
Jag förstår nog inte riktigt frågan, eller är det bara jag som är lite borta?
jaha jag fattade fel eller? jag fick for mig att det var nypriser.. jag fattar inte heller fotografen isafall?
Om det ar en klanning av dyrt och fint marke sa kan den ju vara vard 10000 som begagnad, allt ar relativt..
Jag fattar inte heller, om det inte är två separata frågor? Alltså, en ang. begagnade klänningar och en om t.ex ett pris som TS fått betala för sin klänning, fotograf och makeup.... Kanske...?
O.k. Jag ville veta om det finns "one stop wedding butik" in Sweden, där du kan köpa brudklänning, beställa make-up artisten och photografen i "ett packet" för ett rimlig pris?