Varför?
Hej! Sitter och funderar varför är det så svårt att sälja brudklänningar både nya och andrahand i Sverige? Vad tycker ni är det billigt att få en brudklänning, make-up och en photograf för ung. 8.000-10.000 kronor i Sverige?
Hej! Sitter och funderar varför är det så svårt att sälja brudklänningar både nya och andrahand i Sverige? Vad tycker ni är det billigt att få en brudklänning, make-up och en photograf för ung. 8.000-10.000 kronor i Sverige?
Nej, begagnad brudklänning är jag inte intesserad. Bara en ny brudklänning kan jag tänka mig
Nej jag har aldrig hört talas om någon sådan butik! Däremot finns det bröllopskoordinatörer.
För Lilla Li
Fotografen för 2.500??? En profs fotograf kan inte kosta så billigt. Det tror jag inte. Det är nästan samma som fråga mig att fota och jag kan göra det gratis.
Tror som Viktualia - det närmaste man kan komma är nog en koordinator. Hår och makeup däremot går ju att samordna.
Midori - det där med priset för fotograferingen beror ju på var i Sverige man är.
Vi betalade 3800 för nästan en timmes fotograferin och ett album med tio bilder. Proffsfotograf och urduktig. Långt från storstäderna.
Midori
Vi betalade 1100 kr för vår fotograf och han är proffesionell. Sen betalade vi för de kort vi valde att köpa och det album vi ville ha separat. Men det gick ändå bara på 3381:- ihop.
professionell ska det stå o inget annat...
såg nu viktualias inlägg o ville bara tillägga att vi bor i en hyfsat stor stad (sveriges 5e största dvs linköping) även om det inte är stockholm.
du kan hitta jätte många nya brudklänningar här på BT köp/sälj till bra priser.
Min klänning, ny och skräddarsydd kostade 950, vår deltidsproffsfotograf 800 kr/h, mitt smink och håruppsättning 2000 kr.
Min drömklänning kostade däremot 10400 kr och "drömfotografen" 20000 kr för en dag oprutbart - allt beror på vad man jämför med.
"One-stop-wedding-shop" vore säkert bra att ha i Sverige men det är många som tycker det är skoj att INTE göra allt på ett och samma ställe.
calice
Får jag fråga bara, har ni Johan Knutsson?
Nej Johnny Henestål, Fotofolket.
Ah oki.. det var inte dyrt.. trodde han var dyrare
nej nu vet jag inte om han har höjt sina kostnader men då var det 900 kr i fotografering + 300 kr i utomhustillägg o sen betalar man ju per foto man köper.
calice
Kanske det var.. kollade inte så noggrant. Hittade en annan fotograf som vi bokade på direkten.