• LECT

Transport för kort avstånd

Bilden man har framför sig är ju att man åker någon slags transport mellan kyrkan och festen. Vi kommer ha max 500m till festen, men vill liksom ändå göra entré på gården lite snyggt. Känns lite dumt att gå, speciellt i långklänning med släp.. Men bil känns ju helt fel en så kort bit. Och att ta dit en häst med kärra för 500m känns också lite onödigt... Men hur ska man göra då?

Någon som haft ett kort avstånd mellan kyrka och fest men som ändå åkt transport? Vad för transport i så fall (och vilken tid på året)? Någon som gått? Hur klarade ni känningen?

• Svar på tråden Transport för kort avstånd
  • LECT

Självklart kan man det!
    Men det känns liksom inte så högtidligt att komma knallandes till festen...
    Men det är väl bara min bild av det som gör det så...

• LECT

Kakan - ja det gör ju ändå det... känns onödigt alltså...
    Men jag vill så gärna...
    Gifter oss på hösten också och då är det ju risk för hala löv och regn.. *korsar alla fingrar och tår för strålande solsken*

• LECT

Dino - SÅ har jag inte sett det!! Det hade ju varit nåt! *funderar*

Måste ju dock ha alternativet uppe att ha en bil redo ifall det skulle *peppar peppar* bli regn... Men då blir det en privatbil isf (om vi inte ordnar någon transport ändå)...

• LECT

Hmm... tänker så här också... att det kanske kan vara skönt att få en liiiten stund för oss själva efter vigseln innan festen drar igång... så att ta en tur bort en halvtimme för att låta gästerna komma till lokalen, hänga av sig och komma in kanske ger oss ett litet andrum för att smälta vigseln, titta på våra ringar, fnittra, få säga "jag älskar dig" en gång till och få torka bort tårar och rätta till sminket....

jooki - funderar också på om inte någon av våra föräldrar kommer göra något... fast det kanske dom tycker är onödigt då de tär så kort bit...

• LECT

stormvind - ALLVARLIGT!!!!???? Vad är det för ställe egentligen!?!?!? Jisses!!!

• LECT

Vi ska definitivt kolla upp häst och vagn... Men ska vi åka iväg en bit för att sen komma tillbaka så kommer det ju bli ett par kilometer på asfalt för hästarna. Och det verkar ju inte som om det är bra. Hmm... får klura vidare på det här... Ska definitivt hinta lite åt min käre far...

Men att vi ska ha en transport för att åka iväg en sväng har jag kommit fram till i alla fall! Och jag har då inga problem med att "visa upp mig lite" till allmän beskådan....

Svar på tråden Transport för kort avstånd