• ninjan

mat och motionsdagbok

jag kan åxå tänka mej att va med. Men jag brukar vara ganska dålig på att skriva ner, får se hur det går :)

Mitt mål är att gå ner 3 kg tills det är dax för sommarkläder. Har väl tänkt till juni eller nåt. Går jag ner 1-2 kg till så är det ju inte fy skam, men jag ska åtminstone ner tre! Det är mitt mål! När de är borta ska jag belöna mej med en tatuering:)

Idag har jag ätit:

frukost: 1 smörgås ( 2 halvor ) 1 kopp kaffe ( mjölk, nescafe latte och liiiite o´boy )

Mellanmål: Inget

Lunch: Inget

mellanmål: Inget

Middag: Risotto

kvällsmål: Jaja, inte så bra, men jag åt en kakbit...

Träning: 1 timmes promenad innan frukost

30 min orbitrek efter kakbiten...

• ninjan

jo, jag vet att man inte ska hoppa över måltider, men jag planerar så dåligt. Hann inte med nån mat...

Och idag har det funkat lika pruttigt :P

Frukost: en smörgås
    Lunch: ..en hamburgare.. AJABAJAAA
    mellanmål innan träningen: Naturell fettfri yoghurt med mysli och jordgubbssylt.

Kvällsmål efter träningen: en smörgås.

Ser ju inte så bra ut...

Träningen var en timmes bodywork. Kommer att kännas imårrån :)

• ninjan

emlan1
    Du verkar ju motiverad och duktig :) Gör inget att det slank ner lite kexchoklad. Det kan det få göra..ibland. Tycker jag.

• ninjan

usch..skäms nästan att skriva in vad jag äter. Alla andra verkar va så motiverade. Nåja, i alla fall.. I dag har jag glufsat i mej:
    1 smörgås
    2 potatisar och en korvbit
    1 äpple
    1/3 bit lingonkaka
    1 smörgås

Har promenerat i 40 minuter, och sprungit och lekt i snön med hunden i nästan 1 timme.

• ninjan

emlan1
    Du verkar vara på rätt väg :)

• ninjan

än så länge har jag bara motivation för träningen. Känner att jag inte vill ge upp mina matvanor än.Sitter och käkar lätt chokladglass just nu..hm.....

Frukosten var det vanlige, 1 smörgås.
    åt ett par småkex på jobbet. Middag blev potatis och korv..idag igen.
    Och nu då lite glass, som sagt. Men jag tänker inte haka upp mej för det. Får väl se vad vågen säger när det blir dax för vägning. DÅ kanske jag ändrar även kosten:)

I alla fall, dagens motion är ca 40 min promenad till jobbet. Men kvällen är ung ännu, vem vet, kanske det blir ännu en promenad med hunden ikväll?

• ninjan

skrev inget igår, men som vanligt så har jag inte ätit bra... bla pizza slank ner! Men jag vägde mej igår och vågen visade 56,6 istället för 56, så nu ska jag skärpa till mej!
    Iofs, det KAN ju bero på att jag har börjat träna och röra på mej mer..hehe..nä, det är nog allt skitmat jag stoppar i mej. Skärpning pågång..men idag kommer det ända att bli en liiiiiiten tårtbit, ska ju på kalas!

• ninjan

ändå, ska det stå! Idag kommer det ändå att bli en liiiiiiten tårtbit!

• ninjan

det är nog ganska vanligt att det kastar ett kilo hit och dit mellan dagarna. Så gör det för mej med. Det känns ju mindre kul de gånger som det kastar uppåt...

• ninjan

dags att bekänna!
    frukost: en smörgås
    middag: skinkomelett
    kvällsmål: en smörgås
    + 3 mörkchokladbitar och 1 äpple.

Motion: 15 min promenad, 20 min orbitrek.

• ninjan

frukost: en smörgås
    Middag: potatisrösti och korv
    efterrätt: *skäms* en pytteliten liiiten glassbit. Men det var i alla fall LÄTT chokladglass!
    Kvällsmål: har inte ätit nåt än, men jag tror det blir fettfri naturell yoghurt och mysli.

Motion:
    50 min promenad på förmiddagen
    40 min promenad till och från jobbet
    Har inte bestämt mej om jag ska orbitreka nåt ikväll. Vi får se..skriver antagligen in det i såfall..känner ju mej duktig då :)

• ninjan

jo :) jag sprang i 20 min :)

• ninjan

har inte hunnitr skriva nu på flera dar, men det har ändå inte varit några "goda" nyheter. Har inte ätit bra..inte direkt nåt onyttigt, men äter för sällan.

Igår åt jag frukost, en macka. Och mat på dagen var orientalisk gryta med kyckling och grönsaker. Kvällsmat en halv smörgås och lite fettfri yoghurt med mysli.

tog en timmes promenad.

Idag har jag ätit
    frukost: en macka
    lunch: glömde lunchen hemma så jag åt det som fanns på jobbet..två kex :(
    middag: orientalisk gryta igen.
    kvällsmat: en halv macka och lite fettfri yoghurt med mysli.

promenerade 30 min och orbitrekade i en kvart.

och igår tyckte min pojkvän att jag har börjat se slankare ut :) Det är ju motiverande:)

Det kan ju stämma, för även om jag inte ätit så bra så har jag motionerat desto bättre.

• ninjan

det lönar sej med motion :)
    Har gått ner 1kg nu! :D:D e så glaaad!

• ninjan

ojoj, vad jag glömmer att skriva här!

idag har jag ätit
    en smörgås, ris och kyckling, två smörgåsar till som jag egentligen inte ville äta men hann inte med nåt annat innan träningen. och en bar eller vad de nu heter.

ja, och en timme bodywork.

• ninjan

jag svälter mej inte heller. Äter när jag är hungrig...

• ninjan

jag tar inte min viktnergång så hårt att jag skulle undvika en massa saker. När jag går ut så dricker jag det jag känner för, vilket oftast blir cider och drinkar.

• ninjan

nu har jag börjat på allvar! Efter att ha kommit fram till att mina kläder känns för små så insåg jag att jag får sluta lalla om det ska ske nån förändring!
    Nu undviker jag nästan alla kolhydrater. Morgonmackan vägrar jag att hoppa över, men potatis, pasta och ris är borta. Vissa undantagsdagar får det finnas, men min mat består numera av sallad och kött. Plus all min träning.
    Nu e ja pågång! Känns jättebra!

• ninjan

festhelena
    Om du inte har egen hund kanske du får låna nåns? Mycket skojigare att gå med en vovve! Annars kanske du kan pröva stavgång, eller köpa en stegräknare och bestämma ett antal steg du måste gå varje dag. Eller så laddar du en mp3spelare och lyssnar medan du går. Men om du absolut inte ser nån glädje i att promenera kanske du kan pröva cykling eller varför inte sparka nu när det ännu är vinter?

Svar på tråden mat och motionsdagbok