Inlägg från: syster_Kristin |Visa alla inlägg
  • syster_Kristin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej! Är man välkommen att hoppa in i tråden? Datum är inte spikat än med Mest troligt Augusti (alternativet är Maj, lutar åt 080808 (nej, vi är inte stockholmare;)

• syster_Kristin

Snitte: Såg att ni också var från Karlstad? Har du varit på CSK nyligen och haft kurs för vårdpersonal möjligen?

• syster_Kristin

Hej och tack för välkomnandet! Känns så roligt att få börja planera bröllop! Jag och min Mikael fyller 24 i år båda två, har varit tillsammans i en evighet (eller iaf. 8 år) och förlovade sedan 2003. Flyttade till Karlstad för att läsa -02. Bröllopet blir på "hemmaplan" i Dalsland, färgtema inte helt klart men lutar åt rosa och vitt. Vi har ju varit förlovade i några år men på nyårsafton friade Mikael och vi bestämde oss för sommaren 2008. Ang. datumet, 080808 är ju en fredag, tror ni det kan bli krångligt för folk som reser?

• syster_Kristin

Snitte: mmmm..gillar allt som är rosa (Det är jag och alla femåriga tjejer, ha ha!)Vad har ni valt för färger?

Hur mycket har ni hunnit planera än? Jag tycker det känns som att man är ute i FÖR god tid och samlar mest idéer och insiration än så länge. Längtar tills det är dax att börjar prova klänning!

• syster_Kristin

:-0 (Observera den rosa smileyn)Dax att gå från känslan av att smygstarta planeringen till sstess över allt man borde ha hunnit redan kanske? Skämt å sido.. är verkar ni vara så gott som klara

angelica79 & snitte: Lila är också fint, min kusin hade det som tema, gjorde hennes bukett och bordsdekorationer.

Snitte: Vart går bröllopsresan? Hemligt? Vi har inte bestämt oss för om vi ska åka på bröllopsresa än. Beror kanske främst på antalet slantar vi skrapar ihop. Kommer nog ha ca. 90 gäster om vi bara bjuder de "närmaste" så festen blir nog en ganska stor kostnad...

• syster_Kristin

nej, blev ju ingen smiley. Tusan också, provar igen

• syster_Kristin

Vi har precis kommit hem från Filippinerna och sa att det nog (förhoppningsvis kanske man kan säga) blir den sista långresan på ett tag (inte så lätt att resa så långt med småbarn och sådana önskar vi oss i bröllopspresent;) Jag jobbar på att intala mig att när man är nygift kan man ha lika mysigt i ett tält på Gotland som en bungalow i Karibien, ha ha!

• syster_Kristin

Kryssning låter härligt, vad länge blir ni borta? Vem ska så upp klänningen? Tror också att jag vill ha en "egen" klänning. Någon som har funderat på att sy upp i Kina?

• syster_Kristin

Snitte: Ligger lite i otakt med inläggen känner jag...

Mmm..är det någon gång man ska unna sig den där drömresan så är det väl efter bröllopet egentligen. Vi har nog inget sådant drömresmål som vi alltid drömt om och har gjort några underbara resor redan...

Tror nog vi också får vänta till efter bröllopet med att försöka bilda familj, vill vara i fin form när man ska dra på sig klänningen ;) Men vi velar varje dag fram och tillbaka runt den frågan (hjärtat säger ja, förnuftet nej).

• syster_Kristin

Lucy_ : Tänk nu på att jag är gröning här, Milly Bridal??? Märke/Modell??? Vet du hur lång tid det brukar ta att få en sådan klänning och kan man designa själv?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare