Inlägg från: syster_Kristin |Visa alla inlägg
  • syster_Kristin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy_: Tack, hittade två jag gillade där. Hade ingen aning innan vad jag var ute efter så det var bra!

• syster_Kristin

Hej tjejjer! Nu är jag tillbaka efter några dagars frånvaro. Det är VERKLIGEN fart i denna tråden.

Snitte: Vilken kör sjunger du i (nyfiken i en strut)? Jag var med i en kör i Skåre förut men har slutat nu.

Anja74: Vilken vacker kyrka! Den såg så "varm" ut inuti, annars kan kyrkor gärna se lite "hårda och kalla" ut.

Ang. buffé, det har vi också tänkt. Vi är båda matälskare och storätare och vill att man ska kunna plocka av det man gillar och äta så mycket man orkar!

Sist men inte minst: Välkommen Nennzo! Jag är också ny här och planerar för bröllop 080808.

• syster_Kristin

norrsken och Anja74: Välkommen till vårdpersonalens vardag! Precis som du säger Anja så slutar vi 22 och börjar 07 (innan årsskiftet 06.45) några gånger/vecka. Detta fungerar även med den nya arbetstidslagen men beror lite på hur man lägger dygnsbryt osv. (krånglig historia). Det räknas ialla fall som att man fr dygnsvila före eller efter passen på något vis.

• syster_Kristin

InahjärtarAdam: Grattis i efterskott!

Anja74: Hoppas at du hämtat dig från ditt kalajs. Kombinera inte Ipren och Diklofenak=inte bra (de är samma sorts läkemedel).

• syster_Kristin

Anja 74: Förlåt om jag lät lite sträng ;) Tänker bara att du kanske har lust att behålla dina njurar åtminstone till bröllopet;)

• syster_Kristin

Anja74: Precis, en gång är ingen gång. Nästa gång kör du kombo med Panodil/Reliv/Alverdon i stället (inte bra att kombinera med magnecyl/aspirin/treo heller). Syster Kristin är den strängaste nunnan i sta´n ;)

Jag börjar känna mig lite smått stressad. Inte för att det är kort tid kvar eller så men när jag tittar på bilder av klänningar, blommor mm. så kan jag se nå´t som är ganska fint men ändå inte det jag vill ha. Vet inte vad jag är ute efter, bara vad jag inte vill ha! Tänk om man aldrig hittar någon klänning som känns rätt?

• syster_Kristin

Lucy_ : Japp, jag är syster både på jobbet och privat.

Hur går det med din klänningsbeställning? Jag hoppas också att jag hittar "den perfekta klänningen". Kanske är det lättare om mna varit någonstans och provat klänningar så man ser hur man ser ut i olika modeller. Längtar efter att göra det... Har du tittar på nätet eller provat IRL?

• syster_Kristin

Lucy_ : Jag trivs jättebra! För några år sedan sa jag att det enda jag inte kunde tänka mig var ett jobb inom vården, nu har jag svårt att tänka mig något annat! Det bästa är att man kan välja så många olika inriktningar och vidareutbildningar och måste inte bli "fast" i ett och samma jobb. Rekommenderar det varmt!

Vad kostar din klänning med frakt och allt?

• syster_Kristin

Lucy_ : Det blir bara roligare ju mer man kan om jobbet, och ju mer intresserad man är desto lättare blir ju utbildningen också.

Helt OK pris!

• syster_Kristin

Jag har tänkt lite på det här med StD-kort (ha,ha, STD är väl förkortningen på sexual transmitted disease...) i alla fall, om man nu tänkt skicka dem i december kan man ju lägga dem som en bilaga i julkortet, eller baka in dem i julkortstexten.

• syster_Kristin

Anja74 :Jag beställde från Magnolia (Dreamcottage) en gång och höll på att ge upp innan paketet kom. De är tyvärr lite (ö)kända inom stämplingsvärlden för att ha låång leveranstid...

Snart_FruL : Kan du inte gå till en frisör eller florist och fråga om de har någon idébok, många har foton på sån´t de gjort tidigare.

• syster_Kristin

Anja74 : Jag vet precis hur det är när man väntar på paket, helst skulle man ju vilja ha det i går...

Snart_FruL : Ingen orsak ;)

Som toasmaster har vi tänkt oss (och redan frågat, det gäller att vara ute i god tid hi,hi) vår "ogifta svåger" (sambons systers sambo mao.)han är liksom självskriven. Sedan skulle vi vilja ha någon från min sida också, helst då en tjej men har svårt att komma på någon som skulle tycka att det är roligt att prata inför en massa folk...Den jag skulle kunna tänka mig bor numera i Australien och det blir kanske lite svårt med att få till planeringen för dem med halva klotet emellan.

• syster_Kristin

God morgon!

Ser fram emot en leedig dag. Ska nog försöka pyssla ihop lite alla hjärtansdags-hälsningar till nära och kära.
    Brukar ni ge varandra något särskilt?

• syster_Kristin

OT:fråga. Någon som vet var man kan lägga upp en sida med foton på internet? Jag har några bilder jag vill visa min syster med funkar inte att maila dem...

• syster_Kristin

Norrsken : Tack!

Vi firar också som ni. Fast de senaste åren har vi sagt att vi inte ska köpa något bara för köpandets skull (är så svårt att hitta på nå´t efter 7 år..) Så det brukar bli att jag inte köpt nå´t men Mikael köper något i alla fall.

• syster_Kristin

Norrsken : (får inte till "krullarna" kring ditt namn) En skjorta är väl en superbra present, till er båda skulle man kunna säga! *håller tummarna för jobbet*

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare