• Nennza

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej på er. Får man gå med här. Jag har precis lagt upp vår hemsida: brollopstorget.se/brudpar/nennza/ men den är ju under bearbetning
    Sommarbröllop 2008 here we come. Äntligen ska vi gifta oss. Känns skönt att ha ett forum att diskutera alla möjliga panikfrågor som kan tänkas dyka upp.
    Kram på er!!

• Nennza

blivandefruandersson08
    Ina
    Lucy_

Tackar så hjärtligt för ert välkomnande.

Norrsken:
    Vi har inte kommit så där väldans långt än. Börjat skissa på gästlista. Det blev en hel del folk utan att man behövde tänka. Tror vi får skala lite. Vi har bestämt plats och datum, men inget är ju bokat än. Tror vi är för tidigt ute för att boka än så länge. Vi har satt upp lite önskemål om mat, upplägg osv men absolut inget är ju bestämt än. Jag har sett den klänning som jag skulle vilja bära. Den finns på nixa.se och modellen är 884

Hej så länge

• Nennza

Norrsken:

Ja det beror nog på var man ska gifta sig. Vi tänkte slå till i Fjällbacka Kyrka. Det är ju ett väldigt litet samhälle. Jag tror jag ska ringa till kyrkan och höra mig för. Man kan nog aldrig vara för tidigt ute när det gäller sånt här

• Nennza

Snitte:

Vi ska gifta oss 8e augusti, hade vi tänkt. Jag ska ringa så fort jag får möjlighet och kolla läget.

Snart så:
    Vi har inte bestämt var middagen ska äga rum än, men vi vet att vi vill ha en båt inblandad. Hur ser det ut för er då? Vilket datum har ni planerat. Gud vad spännande

• Nennza

Snart så:

Tack för dina tips.
    Jag tycker egentligen att det är helt sjukt att man ska behöva boka så tidigt, men men.
    Vi hade nog tänkt ha först vigseln i kyrkan, sedan en båttur för gästerna och antingen att vi går i land på en av öarna och har festen där eller så har vi festen inne i Fjällbacka. Men som du säger, jag får nog ringa dit och boka i så fall. Vi har ju både sommarstuga och sjöbod i Fjällbacka så vi är där rätt ofta. Jag känner som du att det är bättre att träffa alla personligen. Då kan man ringa nu och träffa alla när man sedan är på besök.

• Nennza

Snart så:

Sommarstugan ligger vid precis vid golfen, den tillhör Tobias familj.
    Det är ju perfekt att de renoverar nu, så kyrkan står klar och fin tills det är dags.

Fotograferingen har vi inte kommit till än. Har ni sett ut en plats?

• Nennza

Snart så:

Jag vet var du menar, där är väldigt fint!!

De är väldigt trevliga på Stora hotellet och det är bra att man får tillgång till deras saker så man kan få lite tips därifrån också. Ett foto på er tomt med utsikt över havet skulle se underbart ut. Men öarna lockar en del också. Jag hade gärna fått med havet då man ändå är i en hamnby.

• Nennza

Snart så:

Ska ni låta hotellet fixa med mat och dryck också eller hade ni tänkt ordna med det själva? Hur många sittplatser kan man få till där? Jag pratade med personalen på Josefina och där kunde nog max 50 personer sitta om man skulle få lagom plats. Det blir nog lite litet.

• Nennza

Hej

Nu kommer jag med en liten fråga. Hur tidigt kan man skicka ut "save the date" kort och tips på text som kan stå där

• Nennza

Gör ni korten själva eller hittat några snygga att köpa?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare