• Nennza

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

God morgon på er.
    Jag fick bekräftelse från kyrkan igår, men det roliga var att hon ändrat datum. Jag hade sagt klockan 15 den 8e augusti 2008. I bekräftelsen hade sedan tjejen skrivit att: Nu har jag bokat kyrkan åt er 9/8 2008, du hade skrivit 8/8 men det är en fredag och jag antar att ni vill ha lördag. Lätt att se fel ibland.
    Jag fick snabbt maila tillbaka och säga att jag inte alls skrivit fel, utan att det var den 8e vi ville ha.
    Har inte fått någon ny bekräftelse än, men jag väntar otåligt!!!

• Nennza

Varför trodde hon att vi ville ha lördagen???

• Nennza

Gica

Tyvärr har jag ej kunnat ringa utan har bara haft mailkontakt än så länge. Det är ju konstigt att hon ANTOG att vi skrivit fel, de får ju utgå ifrån att man skriver rätt, tycker jag iaf.

• Nennza

Anja74

Dina kort är jättefina

• Nennza

Anja 74

Inkidos stämplar var ju hur snygga som helst och det fanns ju en hel del att välja på dessutom. Allt från hjärtan till text. Ska nog spara länken dit så jag vet where to go när det börjar bli dags.

Jag fastnade genast för ett par stycken.

• Nennza

Åååå äntligen är det löst. Höll nästa på att svimma av oro. Hon hade tolkat mig fel på pastorsexp. hur hon nu kunde göra det när jag tydligt skrev tid och datum. Nu har jag iaf bokat 8/8-08. Nu kan jag sova lugnt.

• Nennza

Norrsken

Lycka till med ditt arbete. Vad bra att facket är på din sida. Då blir det lättare att prata med chefen

• Nennza

Norrsken

Vad tråkigt, de har alltid nåt ess i rockärmen som de kan slänga fram. Alla dessa undantag alltså!!! Är det ens någon ide att det finns regler när alla dessa undantag finns hela tiden?? Ja, det var väl värt ett försök i alla fall och som sagt gav du dem nog något att tänka på

• Nennza

Ina

Gud vad spännande. Hoppas de är duktiga på att uppdatera så du får lite nyheter om hur det går med jämna mellanrum. Du får hålla oss uppdaterade också

• Nennza

snart så:

gå in på www.svenskakyrkan.se
    till höger i bild finns sök församling, där inne väljer du sök efter bostadsadress. Då ska din församling komma upp.

• Nennza

Alex och Johan

Välkommen till tråden. Här får man massor av tips och hjälp från alla håll.

Snart_FruL:
    Det var inte dyrt för bordsdekoration. Man kan hitta mycket skoj på ikea. Ljusen var jättefina och kommer passa bra på borden.

• Nennza

Har ni sett detta??

Någon från GBG som tänker gå??

Brudprovning i Göteborg den 3 mars
    Extra lördagsöppet på butiken ViP i
    Göteborg. Det blir lite extra med
    brudprovning, där Ingegerd Palm
    KiK designer deltar och berättar
    sina tankar om KiK kollektion 2007.

Hjärtligt Välkomna

Eva och Anna.Carin

ViP
    Götabergsgatan 30
    Göteborg
    031-183661

• Nennza

Anja74

För mig är det nog också dansen som gör festen, men jag är barnsligt förtjust i lekar, så vi kommer nog blanda lite. Men om folk vill dansa så kommer vi självklart ha ett dansgolv. Jag vet att jag kommer vilja dansa en del. Ni ska dock göra det till ERT bröllop. Massor av + till lekar, säger jag

• Nennza

God morgon

När vi ändå pratar alkohol, det är ingen av er som behövt förklara för tullen varför ni fraktar hem så mycket?? Kan man bevisa på något sätt (som de också godtar) att man ska använda det till privat fest och inte till försäljning

• Nennza

Kommer inte ihåg om detta har tagits upp tidigare i tråden, men i vilket program gör ni era festhäften, om ni gör själva alltså. Gör ni dem i word och bokformat eller har ni andra smarta program? Satt och pillade lite med ett första utskott igår och det är riktigt roligt, men ibland blir jag rätt trött på word.

För övrigt, var är alla idag *söker med lykta*

• Nennza

Snart_FruL
    Aha, det är nog ett bra program. Tack för tipset. Skönt att någon mer är här inne. Man blir ju lite fundersam med tanke på hur tätt kommentarerna duggat de senaste dygnen.

• Nennza

Hej allihopa

Hur har ni tänkt i valet av toastmaster och/eller toastmadame. Någon ni känner väl och som känner båda er väl eller bara någon som är bra på att styra upp saker.
    Jag tror jag skulle vilja ha någon som känner oss ganska väl och vet lite om våra familjer, men ska ju samtidigt vara rätt bra på att ordna upp saker och fixa till stämningen.

Hur har ni tänkt??

• Nennza

Hej på er

Det var ett tag sedan jag var här nu.

Idag är det Alla Hjärtans Dag. Jag ska få en överraskning ikväll. Jag har bara blivit ombedd att infinna mig inne i stan vid 17, sen vet jag inget mer.

~Norrsken~ Håller verkligen tummarna för din M2B. Håll oss underrättade hur det går. Massor av lycka till

• Nennza

madlin...

Jag och min sambo ska gifta oss 080808 i Fjällbacka, vilket är ganska litet, samt att det är väldigt populärt. Jag ringde till kyrkan som skrev upp oss på det datumet, men de kommer inte behandla ärendet förrän 1 oktober -07. Ju tidigare man ringer, desto större chans att du hamnar först i kön om det är fler som tänkt samma tanke som du (om de inte kan boka på direkten)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare