Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Är såååå glad idag.

1. Tagit examen. Så skönt att vara klar!

2. Fick i examenspresent av mina föräldrar och farföräldrar en spaweekend för två på Tylösands spa med valfri behandling, yeeeaaahhhh... Gissa hur länge vi trånat efter det ;)

och ännu bättre...

3. Min mamma sa att HON BETALAR MIN BRUDKLÄNNING. Jag ska alltså låta sy upp den hos en kvinna som bara är såååå duktig. Hon är scenkostymsömmerska på en stor teater och kan typ sy precis vad som helst, ett sy-geni kan man säga. Hon har sytt den absolut vackraste bröllopsklänning min mamma någonsin hade sett, till sin dotter. Så jag kan nu strunit i vad det kostar ;) inom vissa gränser och helt och hållet bestämma EXAKT hur min klänning ska se ut.

Dags att samla bilder på rätt topp och rätt kjol och rätt tyger osv... Wow så glad jag är idag.

:)

Menar alltså inte att trampa någon som är mindre glad, på tårna. Ville bara jubla lite för det bubblar inuti!

:)

• Anja 19 juli 2008

strunta i ska det stå, inte strunit... haha

blev nog lite för snabb på tangenterna i min upphetsning :D

• Anja 19 juli 2008

God morgon

Nu har jag lämnat barnen på dagis och skola och sitter här med kaffe och macka och bara myser :)

Har suttit och tittat på brudklänningar. Vad annars ;)

Jag tycker att det låter helt absurt att en kyrkoherde/präst själv kan bestämma huruvuda han/hon vill viga homosexuella eller personer tillhörande frikyrkor!!

det är ju som att jag, som socionom, själv skulle ta på mig att bestämma att jag inte vill ge ekonomiskt bistånd till människor ur en viss folkgrupp! Nej ni får gå till en annan handläggare som känner för att bistå er!!!! Helsjukt! Det borde verkligen vara samma regler för alla kyrkor. Inte helt godtyckligt upp till dem som arbetar där. Är för viktiga frågor för att det ska vara upp till var och en tycker jag.

Måtte dom ändra detta!

Stå på dig drömbrud och som någon sa, CHARMA ;)

Var det du eller din man som ringde sist? Om det var du så låt din man ringa och nämner ni inget om att ni är frikyrkliga utan bara boka kyrkan!

På tal om plugg så blev jag ju klar igår och det är en underlig frihetskänsla jag känner idag! Blandat med vemod!

Men å andra sidan så börjar jag ju plugga igen på måndag, fniss... Ska gå två fördjupningskurser den här terminen. Socialt arbete med barn coh unga och socialt arbete med alkohol och drogproblem, 10 poäng styck så att säga. Ska bli kul och intressant och jag tror att jag kommer ha fördel och nytta av det sen, när jag ska söka jobb.

Vad ska ni hitta på idag. Jag hade tänkt gå coh simma, men jag orkar bara inte, så jag ska nog bara sitta här vid datorn och drömma och planera :)

vad kan vara bättre :D

• Anja 19 juli 2008

Ååååhhh

JÄTTEGRATTIS *ropar*

Wow vad kul... Berätta HUR... Vi vill ju veta allt, exakt hur det gick till, juuu...

Eller förresten, du pratar kanske förfluten tid?? Att du gjorde det NÄR han friat, men att det inte var nu. Jag har ju ännu ingen koll på vilka som är förlovade och vilka som inte är det, fniss...

Det var väl Lucy och Norrsken som väntade sig frieri i helgen :)

Hmmm...

• Anja 19 juli 2008

Stort grattis Norrsken och Drömbrud. Vilka romantiska frierier ni fick. Härligt :)

Ni anade rätt båda två :)

Någon kan få låna min sambo förresten, när det kommer till att planera bröllop. Han har väldigt klart för sig hur han vill att det ska vara, så jag måste lixom få honom att tro att alla idéer är hans så att han inte ska ha åsikter om nåt som JAG vill, hehe...

Han planerar hur mycket som helst och jag får panik för jag har ju redan planerat allt i mitt huvud och vill inte ändra på nåt *asg*

hemskt men sant...

Så jag byter gärna med någon som vill ha en bröllopsengagerad sambo :D

(så att jag kan få planera i lugn och ro och få allt precis som JAG vill)..

Skämt å sido, kul att han är engagerad och tycker det är roligt såklart, men mindre kul när man båda har starka åsikter och INTE tycker lika om nåt ;)

Ännu inga katastrofer men små kompromisser har det blivit.

;)

• Anja 19 juli 2008

Jag måste be om råd här...

Jag har hittat min drömklänning (jag som äntligen hade bestämt att få min klänning uppsydd ;) )

Jag ratade drömklänningen för att den kostade drygt 11.000 kr, men nu säljer de ut den, för 5.500 kr då det är 2006 års modell.

jag älskar den, den är såååå vacker.

men jag ska ju gå ner massor. Är nu strl 44-46 trist men sant och vill gå ner till strl 40 som störst.

Detta vet man ju inte om man klarar men jag är väldigt målmedveten och har klarat det förr.

Vad tror ni om att beställa den i strl 42 och eventuellt sy in den, OM jag nu lyckas gå ner till en mindre storlek?

Hade ni köpt den eller hur hade ni gjort??

Suck vilket dilemma...

är så svårt! Till saken hör att min mamma betalar klänningen och i absolut värsta fall så hade jag ju fått sälja den och köpa en annan klänning om jag inte lyckas gå ner. Men jag SKA lyckas!

Vad hade NI gjort???

kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

Nej vad fel det lät...

I mitt inlägg där jag skrev att man ej tycker lika om nåt, menade jag alltså inte att vi inte tycker lika om något alls, jag menade att när man väl tycker olika om NÅGOT så är det jobbigt.

haha det lät som att vi var världens sämsta par och aldrig håller med varann *asg*

:D

• Anja 19 juli 2008

God morgon alla

Norrsken:

tack snälla för att du pushar mig åt det håll jag vill ;) hihi

Jag har mailat tjejen på dreambride nu för att förhöra mig om hur den är i storleken. Blev osäker på om priset (det nedsatta) gällde alla storlekar! Eller om det bara var strl 38 som de hade i lager.

Vi får se vad hon svarar...

Åååååhhhhh den är sååååååå fin, vill ha vill ha vill ha vill ha....

Hihi :D

• Anja 19 juli 2008

Alltså klänning 7706 :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare