• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Anja: Men p-piller gör ju också att kroppen behåller vätska och sänker ämnesomsättningen? Inte för att vara negativ eller så, bara funderade på hur din barnmorska tänker...
    Och du, man får klaga hur mycket man vill här, vi hjälper ju varandra

Yasmine har jag i alla fall hört ska vara ett bra p-piller, bra för huden om inte annat

Själv är jag på helt uselt humör också, har ont i huvudet och träsmak där bak, tur att jag får gå hem om en timme! Annars biter jag väl av huvudet på nån

Lucy_: Du behöver inte svara om du inte vill (absolut inte!) men väntar ni till bröllopsnatten med sex?

Hmm, jag tänkte skicka ut våra inbjudningar i mitten/slutet av april nästa år, och gifter mig en månad tidigare och mer i semestertider än er, så lite tidigt kan jag nog tycka att det är

• Pumpkin

MrsNyberg: Rätt gissat - jag är på jobbet Glass på hemvägen... Hmm... Nja, jag har nyss tryckt i mig lite godis för att lindra bita-av-huvudet-på-någon-humöret

• Pumpkin

Anja: Ah, det var lite pest eller kolera över det hela då

Hoppas verkligen att Yasmine funkar för dig, själv har jag ju sagt att jag aldrig mer ska stoppa hormoner i kroppen, det räcker med de jag har naturligt

• Pumpkin

Jenny_Åland: Lika länge som jag hade ätit p-piller då Förutom viktuppgången så tyckte inte jag heller att jag upplevt några biverkningar, det är först nu efter jag slutat som jag insett att jag är en annan människa utan piller

MrsNyberg: Kan du inte hantera att de gillar dig eller vad menar du?

• Pumpkin

MrsNyberg: Det tycker jag inte alls är konstigt när man mår dåligt... Då har jag också svårt att ta till mig sånt.

• Pumpkin

Jenny_Åland: När jag slutade med p-piller så provade jag ut pessar. Det tycker jag är ett vettigt alternativ, men tyvärr har de slutat sälja spermiedödande medel i Sverige, det finns ingen leverantör för tillfället. Så vi kör med kondom, och det har visat sig vara det BÄSTA alternativet - I love it!

Annars om man vill slippa komma ihåg saker så finns ju t ex p-spruta, men det är inget jag nånsin skulle utsätta min kropp för och inget jag rekommenderar någon annan, men så är jag ju emot hormonpreparat numera

• Pumpkin

MrsNyberg: Härligt! Njut av solen!

• Pumpkin

Jenny_Åland: Kolla så det finns spermiedödande medel bara
    Sen ska man ju ha i åtanke att det är lite pilligt.

• Pumpkin

Jag håller med Anja, varför ska vi kvinnor behöva tänka på p-medel hela tiden?

• Pumpkin

Morning babes!

Försvann visst igår, hade en riktigt djuuuup dal om man säger så. Men jag kollade in vad ni skrev i alla fall, även om jag inte skrev nått själv

Ina: Kul att klänningen är på G! Måste kännas väldigt spännande

gica: Usch så tråkigt! Men om du kör med jättehög solskyddsfaktor och verkligen anstränger dig för att få så lite färg som möjligt, då borde du väl kunna använda brun-utan-sol på bröllopsdagen åtminstone? *försöker hjälpa till med "smarta" idéer*

Coornet: Välkommen tillbaka! Vilket datum har ni spikat nu då?

Lucy_: Tjatar folk redan på dig att skicka ut inbjudningar?! Ja men då kan du ju skicka ut när du vill, jag tänkte mer på att folk brukar inte vilja ha dem för tidigt, för då glöms de liksom bort i brevhögen...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare