Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Vi kommer nog sätta ihop våra festprogram själva, sen får ju gärna vår tärna och marskalk bidra om de vill. Vår tärna är ju dessutom toastmadame. problemet är väl att fixa så att vi inte får se dem i förväg i så fall.

• Snart_FruL

Hej Alex och Johan välkommen till tråden.

Hej allihopa! Har inte varit inne för vi håller på att möblera om i vårt arbetsrum.

Har köpt ett par saker till bröllopet. Dels rosa värmeljus med ett vitt hjärta på, från Guldfynd. Visserligen är vårt tema vinrött, cremevitt och silver, men jag tyckte de var söta. Och så har vi köpt värmeljushållare, enkla i glas (Galej på Ikea de som inte är på fot). Så nu har jag lite bordsdekorationer, jag som egentligen inte tänkte dekorera borden alls. Men vi har bara lagt ut 56 kr, så det känns rätt överkomligt.

• Snart_FruL

God morgon! Hoppas att ni får en bra dag, själv ska jag till min arbetsterapeut och gå lite stavgång. Och i eftermiddag ska jag på akupunktur, ska bli skönt. Förhoppningsvis kan hon koppa bort min smärta i ryggen.

• Snart_FruL

De passar alltså ert tema bättre än vårt...

Jag tänkte så här att 29 kr för 12 stycken är ju inte så fasligt dyrt, så ändrar jag mig på vägen så kan man ju alltid tända dem hemma när man vill mysa till det. Vi köpte dock bara en uppsättning när de tar slut får personalen fylla på med helt vanliga värmeljus.

• Snart_FruL

Förresten måste det väl räcka med 4 ljus per bord, vi har bara 3 bord. Det är 12 platser per bord, 4 per långsida och 2 per kortsida.

• Snart_FruL

Kan man inte bara skjuta undan borden så de står utmed väggarna efter middagen?

Det är bara en tanke, har ju inte sett lokalen, så vad vet jag...

• Snart_FruL

Verkligen jättefin lokal... måste bli jättevackert när det är uppdukat till middag.. Det där taket fick mig ju att smått dra efter andan till och med över internet...

• Snart_FruL

Nä nu går min vagn om 10 minuter och jag har inte ens dragit på mig jeansen.

Tittar in i eftermiddag!

Ha det gott!

• Snart_FruL

Får väl se var vår nota slutar, vi kommer troligen bli mellan 30-35 personer och vi har utrymme att göra åt 84000. Just nu ligger budgeten på ca 77000 men vi försöker räkna högt i stället för lågt. Det som blir över åker vi på bröllopsresa för. Det är min sporre att inte låta det helt gå överstyr. :)

• Snart_FruL

Det här är väl väldigt OT men jag är så orolig just nu. Min mormor är döende i cancer, de säger att det kan bli vilken dag som helst nu. Och idag har min mamma ringt och sagt att vi måste prata ikväll.

Nu ska jag väl tillägga att detta är min biologiska mormor, och hon står mig inte jättenära (hon bor dessutom i Finland). Personligen har jag alltid sett min adoptivmormor som min riktiga mormor, för det var henne vi besökte mest när jag var liten, vi stod varandra oerhört nära. (Det är min mamma som är adopterad)

Min bio-mormor har varit sjuklig så länge jag kan komma ihåg. Det här är tredje gången hon får cancer, och den här gången kan inte läkarna gör någonting mer. Den har spridit sig så att allt hopp är ute. En tröst är att hon inte verkar ha ont i alla fall...

Men oron blir ju inte mindre när mamma som sagt ringt och sagt att vi måste prata och nu när jag ringer henne så är hon inte hemma.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare