Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

MrsNyberg2B Känner med dig, vet vad det innebär, då jag själv har det. Starkt att du ringde, synd att de hade telefontid imorgon först. Men bara att du försökte är ju bra, och om du grejade att ringa idag, så kanske du kan greja att göra det imorgon igen. Nu när du vet att de har telefontid då.

• Snart_FruL

Ballerinaskor är ett måste för mig, dels vill jag inte bli längre än Mikael och dels så ska man ju fixa att gå och stå en hel del den dagen och det gör inte jag i skor med klackar. Det är synd, har några par jättefina pumps men kan ju störtomöjligt gå i dem. Kan möjligtvis sitta ner och ha dem på mig... och det blir ju fånigare än min kompis barkavaj (Den var så trång att den bara satt snyggt om hon stod upp, alltså fick hon stå vid bardisken hela kvällen).

• Snart_FruL

Skor är nåt av det VÄRSTA jag vet. Antagligen för att jag har så hopplösa fötter, finns egentligen bara ett enda märke jag kan ha. Det heter Hästen i Sverige och Klaveness i Norge, och varje par skor kostar minst 1000 kr. Kan väl säga att min skogarderob är tämligen begränsad.

Vad tror ni kan man ha den här skon när man gifter sig? Pia 7153, det är den längst upp till höger. Den är ju inte glamorös direkt...

www.klaveness.no/kat/000250.asp

Men det var den mest bröllopslika skon jag kunna hitta och skulle den funka i början på mars??? Vad tror ni?

• Snart_FruL

oooops skulle ju vara Pia 7183

• Snart_FruL

Jo klänningarna jag tittat på har nästan alla släp, så de lär ju vara långa...

Får smyga upp för altargången i mina gummisulor.. :D

Dessutom har de fördelen att jag kan ha dem vid andra tillfällen, nåt som lite känns som ett måste om man betalar över 1000 kr.

• Snart_FruL

Min korttillverkarkurs har blivit inställd för läraren var sjuk... trist hade verkligen sett fram emot att få testa olika tekniker inför att man gör inbjudningskorten. Men jag får helt enkelt vänta 2 månader på nästa kurs. Det är ju inte som att man sitter i sjön. Fast jag hade så gärna velat komma igång med nåt.

vi åker på begravningen på torsdag. Så jag kan inte titta in här på hela helgen. Det är också rätt trist.

Sen måste jag avstå från att titta in här innan vi åker. Det här blir sista titten, innan måndag. Jag måste göra allt för att bli av med allt vattnet i mina fötter innan helgen. Det är ju en fördel om man får på sig skor menar jag.

Ha det gott tjejer, och ha en trevlig helg. Skriv mycket så jag har massor att läsa in när jag kommer tillbaka... :D

• Snart_FruL

Hej allihop! Nu är jag tillbaka från Finland och begravningen. Det känns skönt att vi var där, nu har jag fått säga adjö till "lilla mommo", som mina kusindöttrar kallade henne. Det är första gången som nästan hela släkten var samlad på ett och samma ställe, det var bara en av mina kusindöttrar som fattades.

Det känns som att släktskapet mellan oss är starkare än någonsin, min kusin vill tydligen hellre gå på vårt bröllop än att fira sin egen 40-års dag. Så nu har jag 14 gäster till att bjuda in, sen är det väl osäkert hur många av dem som kommer. Mamma erbjöd att hon kan betala för deras kuvertavgifter, men jag tror nog vi kan reda ut det utan hennes hjälp.

Plus att det verkar som att vi kommer ha ett bröllop med barn trots allt, fast där känns det hel konstigt, jag känner verkligen inte för det. Jag har bilden av ett bröllop där alla är mer eller mindre vuxna. Men min mamma tycker inte att vi kan bjuda in min yngsta kusin utan att också bjuda hennes nu 3-åriga dotter. Och bjuder vi henne, så kan vi ju inte säga att Mikaels kusins två barn måste stanna hemma. Och låter vi de här 3 barnen komma, så blir det ju urfånigt att inte låta min kompis 2 barn komma också.

Samtidigt vill jag ju inte stöta mig med släkten nu när vi äntligen kommit närmare varandra känslomässigt... SUCK!!!!

• Snart_FruL

För mig vore det jättekul om min släkt kom, jag stör mig inte på att det blir stort. Det blir ju inte så väldigt stort oavsett, om alla vuxna tackar ja så blir vi 45 istället för 32, med småbarn så är vi upp i 50 exakt.

Om vi ska ha småbarn med så kanske vi kan få hjälp med passning av Mikaels systerdöttrar, de blir 13 och 15 någon månad efter vårt bröllop, och mina äldsta kusindöttrar, de kommer vara 16 och 19 vid tiden för vårt bröllop. 16-åringen är dessutom jättebra med sin lilla kusin, de tycker väldigt mycket om varandra.

Fast hon är kul, (16.åringen) hon tyckte att det vore MYCKET bättre om vi hade vårt bröllop på Liseberg. Hennes förslag var att vi skulle ta bröllopskortet i Balder....

• Snart_FruL

Vårbrud

Först vill jag be att få beklaga er sorg! Det är en sorg som jag inte ens i min vildaste fantasi kan sätta mig in i, så jag kan bara skicka tröstkramar och styrkekramar.

• Snart_FruL

När det gäller gäster, så vill jag ändå ha min släkt där. Trots att vi inte har umgåtts så mycket i det förflutna. Den sista helgen är första gången jag känt att jag är en del av den släkten, att de tycker om mig och att jag är viktig för dem. Eftersom jag inte har någon kontakt med min pappa och alla i min mors adoptivfamilj är döda, så är det här den enda släkt jag har förutom min mamma.

Så om de kan komma på mitt bröllop kommer jag bli jätteglad. Nu tror jag ju i och för sig att flera av dem kommer tacka nej. Inte för att de inte vill komma, men för att omständigheterna ser såna ut. Min äldsta moster har problem med hälsan och det har hennes man också. Min yngsta moster och hennes man är så isolerade att de inte har någon att fråga om passning av deras katt. Dessutom måste de ta sig från Finland till Sverige, och enligt min yngsta kusin så är tydligen den sträckan längre än den åt andra hållet.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare