• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

När han är sur alltså... När han är sur så blir han riktigt jä..la tråkig att ha att göra med.

Var tvungen att klaga.

Suck

• vårbrud2008

Barn ville jag ha först när jag var klar med min utbildning och jobbat ett tag. Blev klar när jag precis fyllt 25 år och fick min son när jag var 27 år, nästan 28 år. På lördag blir jag 29 och i sommar föds barn nummer två.

• Anja 19 juli 2008

Så olika det är... Jag hade en sådan vansinnig längtan efter barn att jag inte kunde tänka på NÅGOT annat. Det var som en besatthet, så jag hade inte en enda hjärncell som kunde fokusera på utbildning eller karriär eller annat.

Det var bara barn jag ville ha ohc när jag fått min son så var det som att allt klarnade och när mammaledigheten var slut så visste jag vad jag ville bli, sökte, kom in, tog paus för att få två barn till ;) och tog examen, för att nu vara klar. Precis så som jag ville ha det.

Perfekt dessutom då man är så flexibel när man pluggar att barnen inte har behövt ha så långa dagar på dagis, som de skulle behövt om jag jobbat.

Men tyvärr så har ju nya regeringen ändrat så att möjligheten att få barn när man studerar finns inte mer. Det är verkligen sorgligt och mkt underligt.

:(

• Pumpkin

Anja: Ingen möjlighet att få barn när man studerar? Vad säger du?

• Snart_FruL

Jag är inte förvånad, ibland känns det som att hela vårt samhälle är allt annat än barnvänligt.

I år insåg jag att jag kommer vara äldre än min mamma, när och om jag har förmånen att få barn. Hon blev 33 år 12 dagar efter att jag föddes, och i år blev hon dubbelt så gammal som jag. Det känns märkligt, för jag alltid tänkt att hon var så gammal när hon fick mig.

Fast det är klart jag vill ju ta den omvända ordningen än vad hon gjorde, dvs först gifta mig och sen skaffa barn.

• Pumpkin

Jag ligger redan rejält efter med barnafödandet om man ska jämföra med mamma, mormor, gammelmormor osv. Mamma fick mig när hon var 17, mormor fick mamma när hon var 22 och gammelmormor fick mormor när hon var 20.

Förut hade jag panik över det där, men nu har jag lugnat mig och insett att man är inte en gammal mamma för att man får barn vid 25

• Snart_FruL

Norrsken det är man definitivt inte, men man är kanske lite gammal om man får sitt första barn efter man fyllt 35 och så kommer det ju bli för mig...

• Anja 19 juli 2008

Norrsken

Tydligen har regeringen ändrat så att den SGI (sjukpenninggrundande inkomst, som ligger t grund för föräldrapenningen)du har inte följer med dig genom studietiden. Tidigare räknades studietid som "nollad" tid, så din SGI följde med dig genom studietiden, om du tex skulle bli sjukskriven eller få barn.

Så när du slutat jobba och börjar studera, så förlorar du din SGI, för numer räknas studietiden som faktisk tid.

vet ej om de vill sänka barnafödandet eller få folk att plugga mindre, men effekten lär ju bli båda! Värst är ju ändå att man inte kan bli sjukskriven heller om man skulle behöva det.

Omänskligt... men nu ska vi ej gå in på några politiska debatter. Men socionomer är nog sällan blåa om man säger så *asg*

;)

• Snart_FruL

Anja nä det kan nog vara svårt att vara det om man har sett baksidan av medaljen...

• Pumpkin

Grr, dessa j*vla alliansj*vlar som hävdar att dom är för familjepolitik - i h*lvete heller!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare