• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

madlin:
    Jag beställde prov på dessa kort
    www.romance.se/images/products/sweden/12450.jpg
    www.romance.se/images/products/sweden/12340.jpg
    www.romance.se/images/products/sweden/12020.jpg
    Det är kortet i mitten som jag fått för mig att jag ska kunna göra riktigt snyggt själv

stjärngudinnan:
    Jasså, det är därför du varit borta! Funderade på det häromdagen nämligen
    Kul att du tagit steget och skippat pillren! Jag kände inte heller något speciellt efter så kort tid, förutom att kilona började rinna av. Och den "biverkningen" har ju du börjat känna av också

snitte:
    Hehe, nej, det är faktiskt min bästa kompis Men vi får alltid frågan om vi är systrar, och till och med Lasse har svårt att se skillnad på oss på vissa bilder

• Pumpkin

Vi har förresten just kommit hem från en underbar middag på restaurangen där vi förlovade oss, ett lite försenat 2 årsjubileum blev det Hur god mat som helst även denna gång, helt galet! Har ätit så jag spricker vilken sekund som helst

• Pumpkin

Morning girls! Har alla kommit ihåg att ställa om klockorna?

stjärngudinnan:
    Den filmen vill jag också se! Dock tror inte Lasse på att den är så bra som jag hävdar att den är (utan att ha sett den). Tror dessutom att den slutat gå här, så vi får väl hyra den när den kommit ut på DVD istället. Jag SKA se den i alla fall

madlin:
    Jo, nu är jag faktiskt taggad Har kommit på några olika idéer med det kortet som bas, så jag ska gå till bokhandeln på måndag och köpa några pappersark och testa mig fram. Behöver ju inte vara nått fint papper då.

• Pumpkin

Pust, stön och stånk. Nu har diskussionen runt gästlistan tagit fart igen, och vi är INTE överens

Frågan gäller släkt/inte släkt. Om vi bara bjuder vänner och närmaste familjen så blir det 50 personer - jämt och bra, lagom stort kan jag tycka.
    Men bjuder vi släkten från båda sidor (där är det svårare att begränsa, bjuder man en faster/kusin så måste man bjuda alla. Ja ni vet...) så blir det 100 personer i ett nafs Det tycker jag är liiite många alltså. Eller ja, egentligen skulle jag väl kunna bjuda alla, men det blir ju så dyrt!

Suck...

• Pumpkin

chickpea:
    Kul att du hittade hit!

Ja, gästlistan är nog alltid ett aber tror jag, för de allra flesta brudpar. När vi skrev ihop vår första gästlista så fick även vi ihop 120-130 gäster - hjälp! Nu står vi som sagt i valet och kvalet, men jag undrar om jag inte ska ge med mig ändå...

• Pumpkin

Hur gamla är ni förresten?

• Pumpkin

chickpea:
    Vi är 22 och 27 än så länge, födda -84 och -79
    Låter förresten som att din morbror är en mycket klok man

Naura:
    Spännande med så många provkort! Då väntar vi ivrigt på ett utlåtande då Måste säga att de var väldigt snabba på att skicka provkorten, tog bara två dagar!

stjärngudinnan:
    Vilken underbar dag det låter som att ni haft!

Lasse vill bjuda hela tjocka släkten medans jag tycker att vi blir lite för många. Ett tag idag höll jag på att vekna, men efter att ha kollat på massa gamla kort så är jag tillbaka där jag startade - jag tycker det är onödigt att bjuda all "extended family". När min kusin gifte sig för ett antal år sedan så var HELA släkten bjuden, och jag kan ärligt säga att det var ett skittråkigt bröllop! Jag har ingen kontakt alls nästan med den sidan av familjen (pga min relation till min far) och det känns som att vi inte har så mkt gemensamt. Pga det så skulle det iofs kunna vara trevligt att bjuda in dem för att skapa en relation oss emellan, men det känns som att jag inte orkar ta det ansvaret. Om det inte skulle se så illa ut så skulle jag inte bjuda min far heller.
    Nej, det blir nog så att jag bara bjuder de få kusiner som jag har en relation till och lägger resten på hyllan.

• Pumpkin

Vi måste vara konstiga - för vännerna är det inga problem med alls. Vi känner inte tillräckligt många för att det ska skapa problem för gästlistan

• Pumpkin

chickpea:
    Fler som har problem med sin pappa alltså, "skönt" att höra.
    Jag vill nog faktiskt bjuda min pappa, jag hoppas fortfarande på att vi ska kunna få en fin relation nån gång i framtiden. Om han bara kan lära sig att vara lite finkänslig osv.
    Tycker det är starkt av dig att kunna ta det beslutet du gjort och stå för det!

• Pumpkin

chickpea:
    Ja, jag är inte redo att släppa taget och tappa hoppet om gubben än

Nu tror jag att vi kommit fram till en lösning som fungerar för oss båda faktiskt. Lasse får bjuda sina fastrar, farbröder, mostrar, morbröder bäst han vill, och jag bjuder de enstaka kusiner jag vill ha där. Det känns faktiskt helt OK, även om det innebär att "hans" gästlista är längre. Fast egentligen inte, för jag har träffat hans släkt fler ggr de senaste 2 åren än vad jag träffat min egen (på pappas sida alltså) de senaste 10 åren typ. Jag trivs jättebra med hans släkt, så de kan räknas som "mina" gäster också

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare