2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Ina: Ah.. okey.... en annan har fösökt i 5 år nu men men. Känns lite ont o höra sånt att man antar innan man ens försökt, men de är väl jag som är känslig i den frågan.
Ina: Ah.. okey.... en annan har fösökt i 5 år nu men men. Känns lite ont o höra sånt att man antar innan man ens försökt, men de är väl jag som är känslig i den frågan.
Läser om alla som funderar på högskola, vad har ni tänkt er för kurser/program då?
//en som också funderar på o skola om sig till hösten.
MrsNyberg2B: vad tänkte du läsa då som då, inom vilka ämnen?
Jag vet varken ut eller in, så jag gör så att jag söker till alla tre utbildningarna så får man ta beslutet sen beroende vart man kommit in. De jag ska söka till är SSK, socionom och hälsopedagogik.
MrsNyberg2B: ah.. på så vis! Låter som bra inriktning iallafall :)
~Norrsken~: Jasså är det så? Att de andra försvinner om man får första valet? :o
Är så velig, men tror jag ska söka hälsopedagog, socionom o sen ssk - i den ordningen isåfall.. Usch.. nu blev de ju ännu svårare om de är så?!
Va duktiga nu är som sparat undan såpass allihopa, en annan har knappt sparat undan nånting alls! Får nog ligga i ordentligt nu så man hinner upp i de summor man tänkt sig allt komma att kosta. *gulp*
Väldigt tur för oss som inte ska åka på bröllopsresa först förräns mot höst o vinterkanten 2008 - då har man iallafall någon månad på sig o spara en slant till - för själva resan.
~Norrsken~:
ja... nån gång måste man ju börja.. har ju en buffert som vi tänkt ha till bröllopet - men sen började vi renovera o mer o mer pengar har norpats därfrån. Ajabaja! Är så dålig på att spara *pinsamt*
För att du finns med Sonja Aldén är ju jättefin :)
Jag har verkligen fallit för en sångerska som heter Åsa Lejonclou, funderar starkt på att boka henne som solist o låta henne sjunga en av sina låtar + 1-2 andra låtar. Frågan är bara vad hon kostar.....
vårbrud2008:
Låter som ett väldigt bra pris!
Jag har inte vågat kontaktat Åsa ännu för pris, men vet att hon sjungit på många bröllop och fått ut några skivor på marknaden med. Annars får man nog tänka om lite o leta efter någon annan som kan sjunga någon låt i kyrkan, känner ju inga som kan sjunga fint heller så de blir klurigt!
Vi har inte bokat nånting än så länge, ja preliminärbokat kyrkan bara då eftersom vi inte fåt boka den helt o hållet då de inte vet om de ska bli renovering under de datumet vi ska gifta oss.
Tänkte boka det mesta precis efter sommaren, bröllopsresa, lokal, frisör, fotograf, solist, catering (favoritställena brukar gå åt fort så jag är hellre tidigt ute där). Även då ringa kyrkan igen o höra om renoveringen o pusha på dom så de gör den på hösten -07 istället under -08!