Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

syster_Kristin bra idé.. tack för uppslaget

• Snart_FruL

Har ingen aning om vart vi ska åka... har bara konstaterat att det är svårt att hitta någonstans som både är romantiskt och som funkar för oss i övrigt.

vi är nog rätt trista... jag tål inte värme alla ställen med en temperatur över 20 grader Celsius går bort, jag kan i och för sig gilla att bada men det gör inte min m2b, vi är inga äventyrsmänniskor så all typ av friluftsaktiviteter går bort, min m2b är den ende av oss som har körkort men han vill absolut inte köra bil, gourmetresor och andra temaresor känns inte som det är nåt för oss... Min m2b är inte så förtjust i att resa överhuvudtaget dessvärre..

• Snart_FruL

Norrsken dessvärre gillar vi inte att åka skidor. Faktum är att mina föräldrar försökte lära mig, men varje gång vi skulle gå ut vintertid sa jag argt: "inga skiver, inga skiver"

Så det får nog bli en stadssemester även om det inte känns så romantiskt, men det beror väl på vad man gör av det...

• Snart_FruL

Vårbrud trist att få den reaktionen från närstående. Det är inte att de bara är dåliga rent allmänt på att visa glädje och uppskattning.

Min mamma är sån, hon har jättesvårt att uttrycka glädje och att tala om när nåt är fint eller bra, hon säger bara nåt när hon tycker nåt är fel, fult eller på annat sätt inte bra. Det betyder dock inte att hon inte kan känna glädje men hon har aldrig fått lära sig att visa det.

• Snart_FruL

Nej min mormor bodde i Ekenäs (Tammisaari), i Karelen bodde de i Koivisto.

• Snart_FruL

Hej tjejer...

Jag får min alla hjärtans dags present idag, för min m2b håller just nu på att fixa med vårt arbetsrum. Annars är vi rätt bra på att skjuta upp saker. Det bästa är att han inte bara borrar, han dammsuger upp allt damm efteråt också... :D

Det kommer bli så fint när det blir klart..

• Snart_FruL

Norrsken :D

Pratade med min kompis som är utbildad florist igår, vi kom gemensamt fram till att jag ska beställa min bukett hos en blomsterhandel här istället.

Ändå sen hon gick sin utbildning har jag sagt att hon skulle få binda min brudbukett, men det kommer inte fungera. De bor rätt långt härifrån, så det skulle bli jättestressigt för dem att hinna hit så vi hinner träffas innan vigseln så jag skulle kunna få buketten.

Angående blomsterdiademet så sa hon att det nog kan bli ganska klumpigt. Så vem vet det kanske får bli ett vanligt i alla fall.

Det bästa är i alla fall att vi var överens så ingen känner sig trampad på tårna...

• Snart_FruL

Norrsken känner med dig..

• Snart_FruL

Hej allihop. Har inte varit inne så mycket för min m2b har haft ledig vecka, så vi har passat på att umgås lite extra mycket.

I efternamns diskussionen så ska jag säga att jag ser fram emot att få byta bort mitt -"sson"namn mot hans kortare. Det är väl inte vare sig speciellt vanligt eller ovanligt... någonstans mittemellan snarare... Det är för övrigt inte första gången jag byter efternamn, jag föddes med det -"sson"namn jag har idag, fick fars efternamn (som är lite ovanligare) när jag var ett halvår och bytte tillbaka till "ssonnamnet" när jag var 22 och insåg att jag ville sudda ut allt som kopplar ihop mig med min far. Alla i min omgivning tyckte jag var tokig som ville byta till ett -ssonnamn. Att heta min mors flicknamn har dock bara varit en nödlösning, så nu ser jag fram emot att få min m2bs namn. Tycker det är så fint!

Vi kommer bjuda på all sprit på vår fest. Först tänkte vi ha betalbar, mest för att inte festen ska spåra ur och för att jag läst härinne att folk kan ha en tendens att ta ett glas, dricka halva och sen gå och hämta nytt. Men min tärna fick mig att tänka klart igen, hon frågade mig vem av våra gäster som skulle bete sig så, och när jag tänkt på saken insåg jag att ingen skulle göra det. I vårt kompisgäng har vi dessutom alltid gjort så att den som har festen bjuder på spriten. Och om det funkar på andra fester måste det ju rimligen fungera på vårt bröllop.

Vi kommer ha buffé, den kostar just nu 215 kr per kuvert, mot en tilläggsavgift på 150 kr per kuvert så ingår allt övrigt så som porslin, personal, servetter, dukar, dekoration, disk och städ. Men de har inte bestämt priserna för 2009 ännu, så det kommer troligen bli dyrare. Vi räknar med 500 kr per kuvert, och kommer lägga till snacks och nattamat om det finns utrymme för det inom den kostnaden. Utöver det så får vi betala 8500 för lokalen.

• Snart_FruL

Anja Fyyyy, jag lider verkligen med dig! Gud vad trist, och det är ju så typiskt att man inte hittar sån information innan det är försent! Håller båda tummarna för att du kommer få det du beställt ändå till slut, trots affärens rykte! Och tack för varningen!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare