Hej tjejer!
Gica Oh vad trist, hoppas att ni har bättre lycka nästa gång. Jag minns hur frustrerade vi var innan vi hittade vår lägenhet.
Ina Låter otroligt jobbigt att känna att man gjort ett förhastat val. Kan du göra ett byte eller skulle det förvärra saker och ting?
Norrsken Håller tummarna för er. Och vad kul att du tänker bli personalvetare, det var jag jätteinställd på att bli fram till att en kille, jag träffade på en kurs i filosofi, fick mig att ändra bana. Jag är lite ledsen idag för att jag inte följde min instinkt istället utan lät mig påverkas så lätt av någon annan.
Jag mår förresten lite bättre nu, men jag är jättetrött och konstigt seg i huvudet. Det blev säkert inte bättre av att jag tydligen har lätt astma som inte visar sig om jag inte blir sjuk. I går kväll var det så illa så vi fick åka till akuten, jag trodde då att det var lunginflammationen som gjorde att jag inte kunde andas. Det kändes som att jag andades genom ett sugrör, men doktorn konstaterade som sagt att jag har astma.
Kanske triggades igång extra av att jag ansträngde mig trots feber och åkte på informationsmötet om Gastric Bypass. Annars hade jag ju fått vänta ett halvår. Nu står jag i kön, men jag tillhör inte dem som är mest prioriterade, eftersom jag inte har hunnit få några av följdsjukdomarna av fetma. Så vad det verkar kommer jag nog inte att hinna opereras innan bröllopet.
En positiv sak har kommit av att vara sjuk jag har gått ner 4 kg hittills och min magsäck verkar ha krympt en hel del. Jag orkar inte äta så mycket per gång. Kanske kan ge mig själv lite nya vanor jag kan fortsätta med även efter jag blivit frisk. Och jag har inte ätit någon form av glass sen jag blev sjuk, vilket för mig är ett stort kryss i taket. Överhuvudtaget har jag slopat allt som inte är riktig mat, frukt eller dryck. Dryck är väl det jag är sämst på, men jag kan inte dricka nåt med kolsyra just nu så det blir i alla fall inte läsk. Men jag dricker saft, även om jag försöker hålla mig till "vattenskadad" saft (min gamla dietists barn kallade överutspädd saft för det)
Kanske finns det lite hopp i alla fall om att komma i en mindre klänning nästa år.