2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Hej alla!
Nu är jag här igen efter några av de värsta dagarna i mitt liv. Förlossningen gick bättre än väntat, men allt kändes som ett mörker.
Nu efter några dagar börjar det kännas lite bättre. Saknaden är fortfarande stor men jag börjar inse fakta att det verkligen inte kommer att bli någon bebis detta år. Det är en stor förlust men så är livet. Livet ska inte vara en dans på rosor, det vet jag sen innan, och det är detta som gör att man tar tillvara på livet på ett helt annat sätt. Det blev föresten en son, precis som jag trodde, och vi har tagit kort på honom och fått ett fotavtryck. Han kommer att kremeras och läggas i minneslunden på kyrkogården här i byn. Det känns bra att få hem honom och att man kan gå och sätta ett ljus när man känner för det.
Det kommer antagligen att bli ett bröllop nu i september istället för april 2008, för vi vill ha något att se fram emot i år och vi behöver ha något som skingrar våra tankar. Vi sätter nog igång med planeringen i april när detta har lugnat sig något mer. Och vi kommer att ha ett litet bröllop. Vi har också bestämt oss för att försöka få barn igen så fort jag har slutat blöda och känner mig okej i kroppen. Så är jag gravid när vi gifter oss i september så kommer det att bli vår bästa present.