• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Men jag ooorkar inte kriga jämt på det här stället! Och dessutom får jag ju ingen hjälp av facket, eftersom varken jag eller Sandra (som också fick vik) är medlemmar i SEKO. Det är vi inte just pga att SEKO aldrig hjälper sina medlemmar.

Varje j*vla gång jag ringer till facket om nånting som har hänt här, så har jag rätt! Men varje j*vla gång jag gjort det så förklarar våra fackombud att det är en "lokal uppgörelse för Xzakt" typ.
    För nu fick jag ju bekräftat från facket att det inte var OK. Men ja...

Hade jag tänkt stanna här så visst, då hade jag krigat av bara fasen, men nu vill jag ju ändå bort härifrån så fort som möjligt...

• Pumpkin

MrsNyberg: Ja, det är störtlöjligt! Och därför har jag struntat i facket den här gången, varför betala för säkerhet och hjälp som man inte får?

Kaffe och mörk choklad lät bra, om man gillar kaffe och mörk choklad alltså (vilket jag inte gör)

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Ja, för man ställer sig ju aldrig annars och betalar pengar rakt ut i tomma intet, så varför skulle man göra det i det här fallet? Nej tack, jag tror jag avstår!
    Dock skulle jag kunna anmäla företaget till AD och troligtvis vinna. Bara på rent jäkelskap Eller prata med lokaltidningen

• Pumpkin

missQ:
    Attans!

Nå, jag ska kanske tipsa lokaltidningen, de älskar att skriva om det är företaget.

• Pumpkin

JA, samma LAGAR gäller - vare sig man är fackansluten eller ej! Men inte på Xzakt *surar*

En till tjej har blivit erbjuden vikariat nu, hon blev också skogstokig.

MrsNyberg och Lucy_:
    Då tycker jag att ni ska satsa på SSK! Min moster är utbildad SSK och hon älskar sitt jobb. Hon har hittills jobbat på SöS i Stockholm, men nu har hon börjat jobba åt ett bemanningsföretag istället. Vilket faktiskt ger ett ordentligt lönelyft!

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Tro mig, så fort jag bara kan så ska jag säga upp mig! Får Lasse ett jakande svar från Scania nästa vecka, då är det tack och adjö! Önskar ju att jag kunde gå nu, för att få lite bättre effekt liksom, men mat och räkningar måste man ju kunna betala av någon konstig anledning

Skönt att du äntligen fått en tid i alla fall! Jag har inte brytt mig om att ringa än, har börjat känna mig piggare och piggare nu när solen återvänt faktiskt, även om allt inte är rosenskimrande för det.
    Hoppas du får nån vettig person att prata med

Tycker det låter som en bra plan att ta ett snack med nån på jobbet, de vet ju vad de snackar om

• Pumpkin

Själv är jag då galet motiverad att börja plugga till personalvetare efter att ha jobbat här!

• Pumpkin

Ja man måste ju försöka se nånting positivt med det här jobbet, och lusten att plugga är ju verkligen nånting positivt

Ja det är skönt att livet känns lite lättare... Förhoppningsvis blir nästa vecka en riktig toppenvecka - med besked, intervju och sen en härlig helg med familjen!

Nu slutar jag om 10 minuter, sen ska jag hem och vila en stund, för sen ska vi springa 5-6km till Lasses föräldrar

• Pumpkin

Jo här är vi ambitiösa, speciellt med tanke på att jag sprang första gången i tisdags

Ha en bra dag!

• Pumpkin

jagärsåkär:
    Ja, jag vet att jag har rätt! Tack för att du backar upp mig i den frågan Som sagt, facket är värdelöst och så är det bara. Tvivlar på att det här kommer att reda upp sig, men så länge ska jag ändå inte stanna här. Men det är principen jag kämpar för.

Naura:
    Hmm... Vi har inte tänkt ha några svarskort, utan man får ringa in OSA helt enkelt. Tycker det är lättast så. Men annars skulle det väl inte vara något konstigt att ha typ tre "frågor" - "Ja/Nej jag/vi kommer. Antal.", "Öl eller vin? Hur många personer?" och "Allergier/Vegetarisk mat?" - med typ rutor att kryssa i för de olika alternativen. Förstår du hur jag menar?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare