Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

DIRTY DANCING...

Jag har sett den (håll i er nu) 187 ggr. Jag kan alla replikerna utantill, kan rabbla hela filmen *asg*

har ALDRIG gjorts en bättre film...

jag var som tonåring besatt av Patrick Swayze (efter att ha dreglat över honom i nord och syd som de sände 1986, suck)...

Idag ser han ju bedrövlig ut men det hindrar ju inte att han är vrålsexig i dirty dancing och att den filmen bara är så läskigt bra att man aldrig tröttnar på den. Sedan är där så grymt bra musik oxå.

Suck... Tror att den på nåt vis tillfredsställer varje kvinnas/tjejs dröm av att bli sedd även om man inte är den där "snygga" och att på nåt vis få "visa" alla att de hade fel lixom... (om att Johnny är en bad guy menar jag). Är ju sååååå jä..la bra.

Hehe, nobody puts baby in a corner var den replik i filmen som P.S hade svårast för, han kände sig jättetöntig när han skulle säga det ;)

hihi

Jag var stupfull igår (vi hade fest) annars hade jag ju tittat på den såklart. trots att vi har den på video (bandet är så jä..la utslitet) :D

När den gick på bio så såg jag den typ 10 ggr. Blev ju efter ett tag så att man kunde se den gratis om man var kille, så då gick jag som kille (var jättekorthårig och hade knappt inga bröst på den tiden *asg*) så det gick hur bra som helst...

Nästan kriminellt va? ;)

• Anja 19 juli 2008

Vårbrud, lime, silver och vitt låter supersnyggt... Riktigt snyggt verkligen.

Norrsken, se till att kolla upp om du verkligen får jobba 11 timmar utan rast, jag tror INTE att det är tillåtet.

Lucy, klänning nr 1 är defintivt snyggast enligt mig. Kjolen är vackrare och själva draperingen över magen är mer stilren och sen så går lixom toppen inte lika långt ner på höften som på klänning nr 2.

• Anja 19 juli 2008

Skrev förresten ett brev till P.S när jag var 13 och frågade om han och hans fru ville adoptera mig *asg* (de kunde ju ej få barn tillsammans)

Sååå korkat eller hur, fniss... Jaja, vad gör man inte när man är knäpp tonåring...

• Anja 19 juli 2008

Gica

Jättefina ringar...

En sak slog mig bara, fast du har säkert redan tänkt på det... Den ring som är förlovningsring är ju 7 mm bred, och alliansringen 5 mm. Det blir 12 mm ring på fingret. har du mätt fingret och sett hur mkt plats där är.

Jag har ju 5 mm förlovningsring och ångrar mig lite, för den vigselring jag vill ha är 6 mm bred och det blir, på mitt finger, som är normallångt, alldeles för brett. Ser inte snyggt ut tyckte jag när jag testade i butik (efter att vi redan köpt förlovningsringarna) så nu är jag ute efter en vigselring som är typ 4 mm bred.

Bara ett tips... Den ring ni ska ha som förlovningsring finns ju i smalare, så ni behöver ju ej ha 7 mm. (alltså om du har långa fingrar så ser det säkert jättefint ut, ville alltså inte kritisera, fniss, bara tipsa, ifall du ej tänkt på det).

SUPERSNYGGA ringar iallafall :)

Min förlovningsring ser ungefär ut som din men är en glaciär i vitguld och är 5 mm. Skitsnygg :)

Kul att välja ringar :)

• Anja 19 juli 2008

Lucy

jaaaaaaaa det ÄR verkligen en kultfilm och du borde faktiskt rusa t videobutiken NU och hyra den. Det borde höra till allmänbildningen att ha sett den *asg*

:D

• Anja 19 juli 2008

Usch alltså brudar vilken helg jag har haft.

Igår hade vi lite "fest" med ostbricka, viner och snacks och så där och jag blev såååååå full. Alltså det är inte klokt men jag drack tyvärr så mkt vin och champagne och blandade dessutom in öl i det hela att jag avslutade natten med att ligga på toalettgolvet i kräkpauserna i nästan två timmar.

Kom i säng vid 4-tiden och mådde såååå dåligt.

Idag var det dags för släktmiddag HÄR HEMMA för att fira sambons födelsedag tidigare i veckan. Jag mådde sååååå dåligt, skakade, frossade, mådde skitilla och hade migränhuvudvärk.

Efter att ha sovit med barnen på förmiddagen, proppad med värktabletter för huvudet så vaknade jag och mådde lika dåligt som innan.

Kunde ej hjälpa sambon m någonting, var helt hjälplös *asg* så jag tog bara barnen och gick ut, gick t en lekplats, släppte dem fria ;) och satte mig på en bänk och led. *asg*

alltså HEMSKT var det...

Kom hem lagom till gästerna anlände och faktiskt, tack o lov, efter att vi ätit, maten var LJUVLIG, alltså jag älskar att Daniel är så grymt duktig och verkligen en riktig mästare i köket, så vansinnigt organiserad och ambitiös, men jag får dåligt samvete för det är verkligen alltid han som gör allting och jag sitter bara där och släpper ALLT ansvar, typ dukar inte ens undan för att man helt förlitar sig på honom och det kan ju vara liiiite taskigt. Idag behövde jag verkligen det dock för fy f..n vilken vidrig huvudvärk men efter att ha kombinerat diklofenak och ipren i maxdoser av båda så kunde jag åtminstone slappna av lite och delta i firandet, men när de andra drack champagne så höll jag på att kasta upp på bordet, fy f..n.

Jag dricker så sällan att jag borde fatta att man inte bara kan hälla in vin lixom.

Jag är lika korkad varje gång jag ska dricka. Måtte jag inte göra så på bröllopsfesten *asg* :D

• Anja 19 juli 2008

Vaaaaaaa

är den ikväll??? 'Var när? Börjat redan... måste ha den på i bakgrunden åtminstone så jag kan se mina godbitar, hehe...

Fattade det som att det var igår den hade varit. Är nog lite trög idag. Min hjärna badar i alkohol ;)

• Anja 19 juli 2008

Norrsken...

förlåååt glömde ju kommentera! Har kollat dina save-the-date-kort och måste säga att jag gillade det nedersta och det mittersta bäst, haha, alltså de två som INTE var din favorit :D

Sån är jag *asg*

Och din nya blogg har jag tittat på, men ska läsa mer noggrant sen, ville bara kolla vad ni tjejer skrivit här inne igårkväll och idag först juuu... hihi

• Anja 19 juli 2008

InahjärtarAdam

Vad roligt... förstår att du känner dig glad och pirrig, wiihhiii... Jag kan inte ens leva mig in i känslan. Vågar inte beställa ännu för jag vet ju ej hur smal jag hinner bli ;) Ska ju gå ner massor + att jag inte vågar lita på att min smak är densamma när det väl är dags. hehe

Kommer ju att låta sy upp min klänning hos en sömmerska vi känner, som är helt grym, så jag får den exakt som jag vill ha den. Hon har dessutom ett sånt där fantastiskt öga för vad som är fint på olika kroppar så jag ska lyssna mkt på henne.

Så jag lär ej börja med det förrän ca 2 månader innan den stora dagen. Är sååååå avis på er som redan får hem och kan klämma och känna och prova era klänningar, hihi...

Så stort grattis till klänningsköpet. Ser fram emot live-bilder på klänningen sen :)

Lucy

vadå, varför behöver jag inte se Dirty dancing ;) jag kanske skulle ha upptäckt nåt nytt just ikväll, fasen oxå. :D

• Anja 19 juli 2008

Norrsken

jag missförstod nog då... trodde det översta var din favvo...

Jag gillade det m stenen som det stod I do på, bäst av alla tre, så då var jag inte så störig som jag trodde, hehe...

;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare