• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Men duuu sajber.pillan

den där tiaran är verkligen suuupersnygg. Är väl dock en rätt dyr exklusiv designgrej med nån äkta sten??? (aquamarin??)

Du borde ju lätt kunna gå till en silversmed med ett foto på den och få den gjord på beställning till ett relativt sjysst pris. Du skulle ju kunna göra den med någon annan sten, av ?turkosfärgat?glas eller nåt annat material?

Det kan ju inte kosta så mycket eller?

• Anja 19 juli 2008

Börjar bli nervös nu när jag läser om att det är svårt att boka lokal och att många lokaler är uppbokade långt i förväg!!!

Vi vet ju vilken lokal vi vill ha, och vilken dag vi vill gifta oss! Men vi får ju ej lov att boka kyrkan förrän ett år innan, tidigast, och därför vågar vi ju heller inte boka lokalen, som är mkt populär som bröllopsfestsal.

Kan man preliminärboka?? Eller måste man betala nåt då, om man drar sig ur sen! För vi kan ju ej m säkerhet veta att vi får kyrkan den dagen!

Nervös... måste nog ringa imorgon o kolla m feststället. Gulp...

Tycker det är underligt att jag ej får boka kyrkan mer än ett år i förväg i en stad av Lunds storlek (visst Lund är inte stort, men heller inte jättelitet).

Suck...

• Anja 19 juli 2008

Nennza

ett stort välkommen från mig oxå :)

• Snart_FruL

Anja är typ i din sits, när jag ringde pastorsexpeditionen för vår drömkyrka (som typ är en av de populäraste i Gbg) så sa de att vi inte får boka förrän tidigast 11 månader i förväg.

Men vi bokade lokalen i alla fall, är det så att vi inte får kyrkan vi vill ha. Så får vi leta upp en annan. Inte för att vi har någon på lager. Men vi prioriterar ju lokalen och datumet före kyrkan.

• Pumpkin

Anja: Att preliminärboka brukar inte vara några problem, så ring du och kolla det med festlokalen imorgon

vårbrud: Tack! Vilken av sidorna syftar du på? Weddingannouncer eller Gamman?
    Förstår att du är kluven angående att stanna hemma eller inte, det brukar jag vara också. Men är inte sonen helt kry heller kanske det är bäst att stanna hemma ändå?

sajber.pillan: Som Anja sa, det kanske går att få en billigare kopia gjord?

• Pumpkin

Ina: Jag önskar att jag skulle gå, men jag åker inte ner förrän nästa helg

• Snart_FruL

Näpp nu säger jag godnatt och ha det gott. Får se när ögonen tillåter mig att titta in igen, kan vara svårt att hålla sig borta.

Har förresten anmält mig till en kurs i korttillverkning, ska få träna på alla möjliga tekniker när man ska göra kort. Känns som det kan vara bra inför tillverkningen av inbjudningskorten. Fast en risk är väl att man vill använda sig av alla sina nya tekniker och gör ett inbjudningskort som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig!

Natti natti

• Pumpkin

Snart_FruL: Sov så gott och lycka till imorgon! Vi finns kvar här, var så säker, så vila dina ögon du

• Pumpkin

Hmm... Har suttit och funderat på det här med inbjudningskorten... Har en idé som jag inte riktigt är klar med eller vet om den kommer att funka men iaf, såhär är det:

På IKEA säljs dom här korten www.ikea.com/PIAimages/53535_PE156915_S4.jpg och jag har dom här hemma i ramar - älskar dom! Nu har jag en idé om att man kanske skulle kunna använda dom till inbjudningskorten. Kanske om man på nått sätt kunde "rama" in dom i inbjudningskorten, så att dom blir som baksidan av inbjudningarna på nått sätt? Hmm... Jag vet inte alls hur jag tänkt mig det här, men jag var tvungen att lufta mina något luddiga tankar iaf

• Anja 19 juli 2008

Snart_FruL och Norrsken

Jag ska definitivt ringa imorgon och preliminärboka bröllopsfestlokalen. Vill ju som sagt inte gå miste om den. Har oxå tänkt att, OM det nu skulle vara så att kyrkan hinner bli upptagen, så får vi helt enkelt välja en annan kyrka.

Fast om jag ringer prick på dagen ett år innan (tidigare än så får man ju ej boka), i samma sekund som de öppnar lixom ;) så MÅSTE vi ju få kyrkan *asg*

Eller hur :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare