• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • InaHjärtarAdam

sååå, nu ska jag lugna ner mej.
    jag har laddat upp färgprovsbilder på svartbrud, kan fortfarande inte länka därifrån för jag vet inte hur man gör...
    det jag vill ha hjälp med är att välja färg på min klänning. jag vill ha klänningen i typ light gold/champagne, som den här från maggie sottero: www.maggiesottero.com/dress.aspx&pageSize=8&style=A578GB

den färg jag hade valt kunde jag inte välja, alltså m27. jag är också lite osäker på hur det kommer se ut i verkligheten, för den dom har föreslagit är typ persikofärgad på min dator...
    senm hade dom inte slöjtyg i champagne/ljusguld heller och föreslog att jag skulle få en i tyll, tror ni det blir bra? och vilken färg isåfall? eftersom dom är så billiga så kan jag köpa en vanlig slöja i ivory och en i tyll och se vad som blir bäst, mendå måste jag ha en bra nyans...

såhär har dom skrivit till mej från ebridalstore iallafall:
    But the dress is made of matte satin, the color M27 you choose is soft satin. The soft satin can not be uesd to make this dress. We can make the dress with the matte satin in the similarest color as M27, is it OK? If you think it is not very good, then you can choose the color again in the attachment named satin.jpg. The S43 is champagne.

We can make the veil in champagne, but we will use tulle to make it. Because the ones made with netting are only available in white and ivory. Please confirm this. You can see the tulle color in the attached picture named tulle.jpg.

eller ska jag ge upp den här färggrejen och helt enkelt bara ta en klänning i ivory? dom sa till mej att jag passade bättre i en mörkare nyans, men vafan, brudar har ju gift sig i vitt i evigheter!

• Pumpkin

Klänningen ser onekligen lite persikofärgad ut alltså... Jag skulle nog för säkerhets skull ta ivory om jag var du.

Slöja i tyll? Brukar slöjor vara i annat tyg än tyll?

• Nennza

Snart så:

Tack för dina tips.
    Jag tycker egentligen att det är helt sjukt att man ska behöva boka så tidigt, men men.
    Vi hade nog tänkt ha först vigseln i kyrkan, sedan en båttur för gästerna och antingen att vi går i land på en av öarna och har festen där eller så har vi festen inne i Fjällbacka. Men som du säger, jag får nog ringa dit och boka i så fall. Vi har ju både sommarstuga och sjöbod i Fjällbacka så vi är där rätt ofta. Jag känner som du att det är bättre att träffa alla personligen. Då kan man ringa nu och träffa alla när man sedan är på besök.

• Pumpkin

S42 eller S43 ser ju fina ut?

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag visste inte heller att slöjor inte alltid var gjorda i tyll... men var betyder "netting"? det kanske är nått slags speciellt nät-tyg liksom...?

och tror du jag verkligen passar i ivory? vill ju att det ska bli så bra som möjligt! hon i affären sa att ljusa tjejer ofta passar bättre i lite mer mörkare nyanser av vit och typ ljus guld och sånt.. men jag är så gott som alltid solbränd och ser aldrig blek ut. är nästan lika brun nu som på kortet som ligger på svartbrud och det togs i somras

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag får inte välja från den färgkartan. måste ta från den där alla färger börjar på S

• Pumpkin

Eller S53, den verkar ju vara lite guldig?

• Snart så....

Nennza;
    vad roligt, var har ni sommarstuga någonstans?
    Ja vi tyckte oxå att det var helt sjukt att behöva boka allt så tidigt.

Kyrkan kommer ju bli jättefin till 08 efter renoveringen :)

Har ni pratat något om var ni ska fotas?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare