• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Norrsken jag är oxå extremt vilsen i pappersdjungeln *asg*

Ville såååå gärna börja m scrapbooking, tycker det verkar så otroligt roligt och det är verkligen en grej för mig, jag är extremt pysslig och kreativ men har lixom aldrig hållt på med nåt sånt.

Allt föll på att scrapbooking tyvärr är en så jä..la dyr hobby, men den dag ska jag banne mig har råd att införskaffa ALLT jag vill ha och t.om ha ett eget litet pysselrum, där det ska var ordning och reda och massor av olika grejor i olika förvaringssystem.

Suck, lääängtar... :)

• Anja 19 juli 2008

Snart_FruL

Kan tänka mig hur du ser ut där du sitter i dina solbrillor framför datorn :D

hihi

• Maggies

Anja74: Precis, enkelt och stilrent blir det. Jag har redan börjat pyssla med olika typsnitt och så. Ska bli så roligt att få göra allt! Det blir egentligen rätt snart. 6 mån, 10 dagar kvar! _ Det är ju snart.

• Anja 19 juli 2008

Helmborn2B

Du har så rätt... de ser ju ej festprogrammet förrän de väl är där :) och menyn BEHÖVER man ju inte nödvändigtvis ha med... Vi ska ju buffé så det känns lite fånigt att ha en meny i festprogrammet ;)

• Pumpkin

Anja: Jo, jag har sagt ifrån så hon sitter och kolla hur det ska lösas nu. Får jag det passet ändå så sjukanmäler jag mig fan imorgon!

Ska lägga upp båda papperen på hemsidan i eftermiddag, så då får du se - håll ut!

• Anja 19 juli 2008

Lucy, jag måste fråga dig...

Gör du programmen i words?? Jag ska ju ha sånt där genomskinligt papper, f...n vad heter det???? Meeehh det HETER ju vellum som jag sa häromdagen, fast då menade jag mullberry *asg*, jag sa alltså vellum om det pappret jag tänkt riva ut fyrkanter av och ha på framsidan.

men det var alltså fel...

Skiter i mullberrypappret på framsidan och har den helt vit... och så ska jag ha vit vellum inuti.

Men det jag undrar är: Hur f...n får jag texten på vellumpappret????

Jag har ingen egen skrivare!

kan man gå någonstans och få hjälp med att få texten utskriven PÅ vellumpapprena???

Hur ska du göra med utskrift?

• Anja 19 juli 2008

Lucy

en fråga till ;)

Hittar du några snygga typsnitt i din dator för det gör banne mig inte jag...

Iallafall inget som duger till mina inbjudningskort. Vet precis hurdan text jag vill, lite sådär gammeldags skrivstil lixom med ganska svängiga versaler.

Kan man hämta hem fler typsnitt från nätet eller nåt?

• Maggies

Anja74: Vi kommer nog skriva ut på egen skrivare, har en ganska bra hemma. Men det bordce ju gå att få hjälp med att skriva ut. Kanske på nåt tryckeri eller så mot en liten avgift? Eller på nån skola/lärcentra med datasal och skrivare. Det finns säkert möjligheter.

Jag har laddat ner några typsnitt från dafont.com. Problemet är att de flesta inte har Å, och ibland inte Ä och Ö heller. En bra skrivstil är "English". Tror den heter så bara. "Chopin Script" är också snirklig, kanske lite för mycket tillochmed. Kolla även "Adine Kirnberg-Script".

• Maggies

Anja74: Ja, jag gör det i Word, glömde säga det. Tycker faktiskt att det är enklast. Man kan ju säkert göra i Publisher också, men jag tyckte det var krångligt.

• Maggies

Nä, nu måste jag slita mig härifrån. Ska göra mig i ordning för att jobba på en förskola idag. Blir nog kul!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare