• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Snart_FruL

tack för din hjälp, det ÄR tyvärr zipfiler, tyyyypiskt! Vad för program ska man öppna dem med? Jag fattar verkligen inte *asg*

Hjääääääälp... ;)

• Pumpkin

Fast 14 funkar för vigsel också - alldeles utmärkt faktiskt Men som sagt, tror ändå att 15 är bäst.

Anja: Vet inte hur det funkar inom vården, men jag vet att det pratas om brytpunkt för dygnet och så vidare... Hur som helst så står i vårt kollektivavtal (och arbetstidslagen) att vi inte får jobba så tajt som jag skulle behöva göra. Nu kommer jag inte behöva göra det som det låter (hade ändå inte gjort det) men jag vet fortfarande inte vilka tider jag kommer jobba imorgon.

• Snart_FruL

det finns flera program som kan öppna zip-filer själv använder jag ett som heter 7-zip. Men det vanligaste heter winzip.

Här kan du ladda ner 7-zip. Jag skulle använda .exe formatet. Fördelen med 7-zip är att den klarar att dekomprimera flera olika format.

www.7-zip.org/sv/

• Maggies

Jag är helt slut på! Jag blir inte förskolelärare, det är ett som är säkert.

• Maggies

Anja74: Jag brukar högerklicka på zip-filen och sen välja "Extrahera alla" och så kommer det upp en liten guide som packar upp filerna, så att säga. Tror inte att man behöver nåt program till det? Filerna packas då upp till samma mapp som den man laddade ner till. Sen måste man flytta filerna till rätt ställe, under Den här datorn - C:\ - WINDOWS - Fonts finns alla teckensnitt på datorn.

• Snart_FruL

Lucy dessvärre så måste datorn ha ett program för att extrahera filerna. Om du kollar i din dator, så kommer du troligen hitta nåt program, som heter nåt med zip.

• Snart_FruL

Men om du väl har programmet så måste du inte öppna det manuellt för att det ska fungera.

• Snart_FruL

Anja däremot så kan du ju testa om du har ett program som kan extrahera zipfiler genom att högerklicka på filen, om du har det kommer du som Lucy säger bara att kunna välja extrahera alla. Om du INTE har ett sånt program, så kommer det istället dyka upp en dialogruta där du ombeds välja vilket program du vill använda för att köra filen. Om det är det senare, så välj inget program utan ta istället avbryt. Och ladda sen ner lämpligt program.

• Maggies

Snart_FruL: Aha, okej, jag har inte så bra kolla på vad jag har i min dator tror jag.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare