2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Ja, det borde väl absolut räcka m fyra ljus per bord! Tycker jag iallafall. :)
Ja, det borde väl absolut räcka m fyra ljus per bord! Tycker jag iallafall. :)
Ja, där är verkligen supervackert. Restaurangen som fixar maten är i samma borg och hyran är relativt ok + att det ligger MITT i stan, nära kyrkan och man får ha SIN EGEN DRICKA.
Kan lixom inte bli bättre. Det svåra nu är ju, ena festsalen eller båda??? Vete sjutton om man kan skjuta på borden för att dansa? grejen var väl den att själva discoanläggningen man hyr där är megastor och får ej plats där inne tillsammans med dukningen och bufféborden osv. Vi blir ju rätt många.
Hmm, hur hade ni gjort?
Någon som ska strunta i dans?
B & S
hahaha :D
I vårt fall är det sambon som vill ha den här budgeten. HAN vill ha stort, PAMPIGT sagobröllop ;)
Jag hade lätt nöjt mig med ett litet mysigt bröllop med bara familj och närmasta vännerna.
Dessa festsalar ligger i en borg mitt en park här i stan. Är väldigt populära festsalar har jag förstått och används ofta till just bröllopsfester, men även när universitetet (bor ju i Lund) har novishfester osv så använder man dessa.
Finns en ännu större festsal som är helt enorm som rymmer 500 personer oxå. Är nog den som används i såna sammanhang.
På bottenplan i borgen ligger en restaurgang som har underbar mat coh som är väldigt populär. Det är dom som står för maten. Älskar deras mat, så maten oroar jag mig inte för. :)
Kul att du oxå hittat en lokal m fint tak. Var? Vart ska ni gifta er?
Norrsken
attans ;) Varken jag eller D gillar att dansa så jag hoppades nog att nån skkulle säga att -äh skit i dansen ;) men då kommer duuu där och säger att dansen gör festen. alltså jag kommer dansa EN dans för syns skull, that´s it. Inte mer dans för mig sen.
Jag vill prata och umgås och leka lekar och ha roligt. Dansen för mig är ett nödvändigt ont *asg* :D
Snart_FruL
Självklart bryr du dig om henne, men man kan inte ha "starka" känslor för alla. Ha inte ett dugg dåligt samvete för att du inte tycker att du ev känner de "rätta" känslorna.
(det kanske du inte alls har heller och det är bra isåfall)
Förstår att du oroar dig nu när din mamma inte är hemma. Men kan det ha varit så att sjukhuset har ringt efter henne? Bor hon i närheten så att hon kan åka till din mormor?
Hon kommer att höra av sig till dig sedan och tala om hur allt har gått. Det finns ändå inget du kan göra, så försök att slappna av och oroa dig så lite som möjligt, även om det är uppslitande med dödsfall och hot om döden.
Din biologiska mormor längtar säkert efter att få släppa taget om den här världen om hon är full av cancer, även om hon inte har ont.
Men visst är det typiskt, att du, nu när du tyckte att det gick på rätt håll mellan er, inte får chansen att utveckla det vidare.
Du får försöka bära med dig de där sista minnena utav henne istället och göra det bästa du kan utav dem.
Det som är viktigast är nog att du finns där för din mamma nu. Kan tänka mig att om hon är bortadopterat så är det väldigt underliga och kluvna känslor hon får brottas med när hennes biologiska mor har dött.
Har de haft kontakt alltid, eller bara en tid? Tror du att hon känner att där är saker hon undrar som hon nu aldrig kan få svar på. Såna där saker kan vara vansinnigt tuffa och svåra att gå igenom även om man tror sig ha bearbetat något. Ett dödsfall kan väcka upp så mycket.
Försök att vänta in din mammas samtal. Hon hör säkert av sig snart.
Skickar många lugnande tröstkramar.
Anja
(klart man får skriva OT saker här inne) :)
Från nåt allvarligt till nåt mer lättsamt, eller hur man ska uttrycka det. Budget känns ju inte heller så lättsamt, men betydligt trevligare än döden.
Vi har 80 gäster och lokalerna har ni redan sett :) Med lokaler, mat, dryck (fri bar, inhandlat vin, öl o sprit från tyskland), dekorationer, vickning, kaffe och avec, bukett, hår smink, fotograf, klänning (som min mamma betalar), kläder t Daniel och barnen, bröllopstårta osv (ja rubbet lixom) så är vi uppe i ca 75.000 kronor.
Vi kommer att önska oss enbart bidrag till bröllopsresan, så den är inte alls inräknad där. Men vi räknar nog m att få lägga minst 10.000 själva. Så 85.000 kanske det blir ungefär. (vi räknar 90.000 för säkerhets skull)
:)
Vad kostar maten hos er? Vår buffé, den som vi vill ha, såååå underbar med massor massor av gott, kostar 340 kr per person inkl dessert. Men den är ju rätt lyxig. Nu när jag kollade menyförslagen så insåg jag att vi faktiskt kommer billigare undan med en sittande trerätters. Hmmm ;)
Näää jag VILL ha denna buffé. Mums...
Hej, jag tittar in en kort stund. Sitter och läser en doktorsavhandling som jag ska ha skrivit om till på fredag, suck...
Kommer lixom ingen vart. Tankarna vandrar iväg ;)
det här programmet publisher!!! Kan man få tag i det nånstans, ladda ner gratis, eller måste man köpa det?
Låter intressant och ganska praktiskt tyckte jag.
Har inte alls börjat tänka på festprogrammet ännu (hade tänkt överlåta en stor del utav det på våra toastmadames :D)
Måste plugga 50 minuter till och sen hämta barnen.
Godkväll någon här...
Greys anatomy, ja fy f..n.
Jag grät så snoret sprutade (ärligt alltså), grät så jag hulkade och Daniel fick hämta papper och han såg sådär orolig ut (som att jag skulle snora ner vår fina soffa ;) )
Hade ju varit betydligt gulligare om han varit orolig för MIG lixom.
Usch så hemskt det var. Och jag blir faktiskt skitarg på shepherd, tycker han är ett svin. jag gillar Addison, tycker hon förtjänar bättre (även om hon gjort samma sak).
grrrrrrrrrrrr... Otrogna män, urk... :(
Alltså hennes otrohet är såklart lika vidrig, men å andra sidan så har man ju fått förstå att hon gjorde det för att hon ej fick någon bekräftelse alls från sin man och väl hungrade efter kärlek och uppmärksamhet, trots att hon hela tiden älskade Derek.
jaja... det var väl kvällens analys eller nåt...
Jag hade faktiskt valt addison framför meredith vilken dag som helst. ;)
Men jag brukar av nån anledning aldrig tycka som alla andra, fniss...
Ja det var realistiskt sminkat. Verkligen.
Jag visste inte att det skulle vara ett dubbelavsnitt så jag blev såååå glad, men det är ju illa illa att det är uppehåll.
Fast å andra sidan så gör det mig inget för det är ju desperate houswives som tar över och det följer jag oxå och jag har längtat såååå efter de nya avsnitten :)
Det är ju sååå bra. Gilmore girls hade ju oxå säsongstart igår men det missade jag.
Typiskt.
haha jag tittar aldrig på tv. Dessa tre är faktiskt de absolut enda serier jag följer. :)