Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Godmorgon alla brudar

NU VAKNADE JAG...

Efter en apjobbig natt där Alice hade ont i örat och varken jag eller Daniel sov, och jag hade panik eftersom min hemtenta ska vara inne imorgon och jag har haft barnen hemma, vilket gett mig endast EN DAG att plugga på, nämligen igår, så var det bara att traska iväg o lämna på dagis (alice öra gjorde inte ont på morgonen när hon väl sovit sen kl.4 ungefär).

jag testade att trycka utanpå och hon reagerade inte alls. Berättade på dagis så att de skulle vara extra uppmärksamma, men hon var helt som vanligt. Detta har hänt en gång tidigare när hon varit förkyld. Öronont i några timmar och sen, helt frisk! Skumt!

Iallafall så gick jag hem när jag lämnat barnen, insåg att jag var så äckligt trött att det inte var en chans att jag kunde läsa i några böcker, utan jag måste sova först.

Så nu vaknade jag, utvilad men konstigt yr och vimmelkantig (att sova på dagen är så underligt).

Så nu ska jag gå ohc hämta barnen.

Att se fram emot har jag en helt vaken natt av plugg och skrivande för att ha åtminstone NÅGOT att lämna in imorgon kl.15.

Tack å lov att det var kl.15 imorgon och inte kl.9 som det brukar vara.

Varför ska det alltid hända saker när det inte FÅR hända saker (typ när man har tentor och sådär)??? Någon som har ett bra svar på det, fniss...

:)

• Anja 19 juli 2008

Madlin

Ååååhhh vad spännande med ringarna... Är jättenyfiken på hur de ser ut!

Har ni beställt nya förlovningsringar oxå, eller varför fyra stycken? Ännu mer nyfiken, haha...

Har du förresten någon sida som man får titta på? Tror inte att jag gjort det iallafall... Isåfall kan du väl lägga in foto på ringarna sen, så att man får se dem :)

Om du vill alltså... :)

• Anja 19 juli 2008

Madlin

alltså förresten, måste ni verkligen vänta tills sambon kommer hem. Jag hade blivit GALEN. Kan du inte sticka till hans jobb å be honom skriva en fullmakt *asg*

Så gjorde jag en gång när vi hade beställt nåt, minns ej vad det var. Fast jag tvingade faktiskt Daniel att köra hem snabbt och hämta paketet, sååååå knäpp.

nu jobbar ju kankse inte din man så att han kan göra det. Daniel är murare och han hade lunch just då, så det var ju ok.

;)

Fattar att du tänker alla möjliga mardrömstankar om ringarna. Det gjorde jag m förlovningsringen. När jag öppnade asken och såg den, när Daniel överraskade mig så tänkte jag panikslaget, neeeej den ser för liten ut, shit den kommer inte passa...

(istället visade det sig att den var för stor ;) ) så nu kan jag inte ha den på och det kostar mig 700 kr att förminska den, för jag har gått ner i vikt oxå så nu är ringen 17 och mitt finger knappt 16 :D

Får väl ha den i ett halsband eller nåt. Liiiite trist m tanke på att det inte ens är två månader sen vi förlovade oss ;)

• Anja 19 juli 2008

Lucy

spännande att berätta för föräldrarna. :)

• Anja 19 juli 2008

Min morgon

Vaknar och tittar på klockan, shiiiit, vi har försovit oss. Flyger upp, helstressad och inser att det är fredag. Emil börjar skolan 9 då, INTE 8.20. Vi är alltså INTE försenade. Istället hade vi plötsligt gott om tid.

Sätter alla barnen vid matbordet och börjar rosta lite bröd, ta fram smör, ost och marmelad.

Barnen äter, ganska duktigt. Lite banan blir det oxå. Sedan ska Alice gå och tvätta sig, hon är ju så duktig nu, stora flickan ;)

Jag röjer bordet och tvättar av Ivan, minstingen. Plötsligt tänker jag att det är väldigt tyst i badrummet där Alice är. Går dit med onda aningar.

Anblicken av ungen, och den intensiva doften i badrummet får mig att inse att Daniel igår glömt rengöringsmedlet på handfatet efter att ha städat badrummet, och jag inser ju att Alice just nu är helt inkletad i ajax. Håret, kroppen, allt.

slänga unge i duschen (väldigt duschrädd unge dessutom) när man är superstressad, har en hemtenta med deadline denna dag och dessutom en son som ska vara i skolan om tio minuter, gör en inte jätteglad.

jag kände mig riktigt hemsk och elak, var så arg, trött och irriterad att jag faktiskt inte kände mig som en riktigt lämplig mamma. Alice skrek och grät stackarn men rengöringsmedel är lite svårt att få bort ur hår, så hon fick skrika.

Suck och åter suck. När hon väl var REN, för tro mig, renare än så här har hon aldrig varit ;) (ajax-ren) så torkade vi henne, kramades och pratade ut. Men stackars Emil fick rusa iväg före oss till skolan och komma för sent, vilket han inte gillar för då måste man öppna dörren där alla andra redan sitter och säga "förlåt att jag kom för sent". Stackars min duktiga Emil.

Så dåligt samvete över en väldigt stressig morgon med en mamma med uruselt humör följde med mig hem och jag har nu äntligen lyckats skriva klart min tenta, som nog tyvärr inte blev så lyckad eftersom natten till idag var den enda tid jag har haft på mig pga av att barnen varit hemma och sjuka tidigare i veckan.

Ibland kör allting bara ihop sig. Varför är det så? Alltid när man har som MINST TID.

I helgen ska jag verkligen ägna mig åt mina barn hade jag tänkt, mysa, vara lugn och ickestressad.

Detta tänkte jag en kort stund, tills jag tittade på mitt schema för den ANDRA magisterkursen jag går och ser att vi har litteraturseminaruim på måndag. VAAA??

vilken bok, hjälp, shit... Hittar boken, lyckas reservera den på ett bibilotek här i närheten och ska rusa iväg och hämta den innan jag hämtar barnen. Sen har vi släkten på besök hela lördagen, så jag vet iallafall vad jag ska göra på söndag.

LÄÄÄÄÄSA. Suck...

Jag är så trött på att vara stressad!

Någon annan mamma som känner sig riktigt usel och hemsk ibland när allt bara blir för mycket???

Godmorgon allihop förresten. Nu ska jag göra kaffe och njuta av en god frukost här framför datorn.

kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

Vi (jag) har valt två toastmadames. Mina allra bästa vänner. De känner Daniel oxå mkt väl och en av dem var en gång hans allra bästa tjejkompis, även om hon idag bara umgås m mig ;) alltså inga sura miner eller nåt, det bara blev så.

De är båda fulla av idéer, pålitliga, roliga, ordningssamma och kommer att fixa och ordna dagen till den allra bästa. det är jag övertygad om. De var egentligen de enda kandidaterna till posten. De är framåt och kan prata och är roliga på helt olika sätt. Kompletterar varandra bra. :)

• Anja 19 juli 2008

Lucy, jaaa bröllpstänk är belöningen... jag sitter o väntar på posten, önskar den kunde komma nångång. Väntar ju otåligt på alla grejorna jag beställde till mina inbjudningskort, iiiihhh...

Vill hinna pilla lite med det innan jag hämtar barnen, men det lär väl inte bli så för klockan är redan över 12.

Men jag får kolla på annat istället :)

• Anja 19 juli 2008

Vidalila

Tack snälla, men nån supermamma är nog det sista jag känner mig som. Ibland undrar jag om jag blir anmäld t soc snart m tanke på hur det kan låta från vår lägenhet *asg*

Shit alltså, det är inte lätt på morgnarna vill jag lova. ;)

• Anja 19 juli 2008

Ja, jag väntar på beställningar från Magnolia, Panduro och sykompaniet :)

Någon av dem kunde väl ändå komma idag. Suck...

helst magnolia, det är där jag har beställt det mesta pappret och alla stämplar. Sen är det en massa smågrejor från sykompaniet, organzaband, dubbelhäftande tejp, silversnöre och lite annat smått och gott...

vill ha nuuu...

Någon som vet ett ställe på nätet där de säljer het vit, vanlig vellum???

Visst gör dom väl det på panduro? Där kallar dom det bara transparent papper förvisso, men visst är det väl samma sak?

:)

• Anja 19 juli 2008

Fick paketet från sykompaniet alldeles nyss alltså, därav mitt pysslande, men jag saknar ju det paket som innehåller alla de väsentliga sakerna. suck... :(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare