2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Lucy_ :
ååååh vad gott!!! det åt jag ofta när jag bodde hemma. nu har jag inte ätit det på fyra år!!
Lucy_ :
ååååh vad gott!!! det åt jag ofta när jag bodde hemma. nu har jag inte ätit det på fyra år!!
Lucy_ :
jo det borde vi verkligen. men vi har "bestämt" typ att vi inte ska äta så mycket kött så vi köper inte hem annat än köttfärs, vilket vi äter kanske en gång i veckan i olika utföranden. och så kanske vi äter nått paket bacon nån gång i månaden typ.
men jag hoppas att vi blir bjudna på en god köttbit med potatisgratäng snart:)
Lucy_ :
på grund av etiska skäl. jag var vegetarian i ca tre år innan jag träffade adam och adam har varit vegetarian under hela sin barndom, men vi äter båda kött numera, fast inte speciellt ofta.
ingen av oss gillar hur djuren behandlas i samband med slakt och sådär. sen är ju kravmärkt kött så himla dyrt och svåråtkomligt att man typ aldrig köper det.
morsning allihopa!
ville bara berätta att bröllop verkar smitta!
jag kan inte säga vilka än ifall någon jag känner läser här, men i min släkt ska två par gifta sig år 2008! hihi
www.liseberg.se/Liseberg/Svenska/Liseberg+Island/lisebergparken/tr%C3%A4dg%C3%A5rdsdagarna/tradgardsbrollop.htm
ingen som är sugen på att gifta sej i göteborg på liseberg?
jag e här litegranna idag! :)
kunde inte med att gå till jobbet idag för jag har fått ett blått öga! igår när adam stod och sköljde munnen efter att ha borstat tänderna så kunde jag inte låta bli att smyga in för att pussa honom i nacken - och bonk! så fick jag hans huvud rakt på ögonbrynet! han hade inte haft en aning om vad jag var påväg att göra så han såg mej inte.
och nu sitter jag här och ser helt misshandlad ut, hehe.
eftersom jag tar hand om typ 20 patienter om dagen är det inte direkt så att ingen skulle se mitt öga, och något smink som man kan sminka över med har jag inte.
hoppas det är borta tills imorgon eller iallafall så snabbt som möjligt.
ja det är en riktig blåtira:D
och det värsta är att jag har fullt med blåmärken över allt på resten av kroppen också efter helgens ikea och ommöblemang.
usch alltså, jag ser inte klok ut!! hahhah
~Norrsken~:
precis:D det ser ju onekligen så ut!
stackars min älskling, han hade så dåligt samvete igår... bad om ursäkt tusen gånger och la på is och grejer.
men det var ju inte hans fel.
jaaa, nu får jag iallafall en skön dag hemma. sov till halv tolv och hinner ordna med massa grejs till skola, jobb och bröllop + städa undan.
så det var ju ingen katastrof att han råkade skalla mej. :D
MrsNyberg2B :
ja, bland det första jag tänkte efter att ha sett mitt öga var typ "det här kan jag inte tala om för mamma" för hon vaktar mig som en hök efter ett av mina tidigare förhållanden. hon skulle lätt bli vansinnig och åka hit och hämta mej om hon visste att jag hade fått ett blått öga! det hjälper inte att säga som det faktiskt är till henne, eftersom jag har lurat henne så mycket innan med det där.
stackars adam säger jag bara.. :D
MrsNyberg2B :
hahahah! ja det ska jag göra! :D hihih