Inlägg från: Snart så.... |Visa alla inlägg
  • Snart så....

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Nennza:

Vi kommer låta Stora Hotellet sköta allt, vill inte stressa och behöva tänka på något på vår dag. Hos dem får man inte ta med sig egen mat eller alkohol.
    Visst kostar det men man gifter sig bara en gång. Kuvertpris på ca 1100/pers men då ingår mkt.
    De kan tydligen ha upp till runt 100 gäster men lokalen är lite udda med massa pelare överallt så det gäller att hitta en bra bordplacering. (av borden ej gästerna)

• Snart så....

oj vad långt alla verkar ha kommit på klänningfronten?? Själv är jag gravid så vågar knappt titta på klänningar hahahha

Vet på ett ungefär hur jag vill se ut men vet ju inte hur kroppen kommer se ut efter babyn

• Snart så....

Vi kommer skicka ut våra till nästa jul, vet inte om vi ska skicka som julkort eller som en kylskåpsmagnet.
    Då har de fått datumet långt innan semestern ska planeras.

• Snart så....

Snitte var är den tråden?

• Snart så....

Godmorgon,
    Snart_FruL, opererade du ögonen igår? Har oxå gjort det och det är helt klart det bästa jag gjort. Fast det känns skumt i början att få använda solglasögon inomhus :D

• Snart så....

Nennza, vilken lokal blev det?

• Snart så....

Nennza, vi kollade oså på badis med verkade svårt eftersom de från förra sommaren har disco igen och flesta helgerna var uppbokade.
    Men utsiken från Badis är oslagbar

• Snart så....

Hej tjejer,

Har just fått svar från kyrkan och hon vill veta vilken församling man tillhör i stockholm?? Det är ju inte samma sak som kyrka så hur får man reda på det?
    Pinsamt men vet faktiskt inte

• Snart så....

Norrsken
    Ska surfa lite på svenska kyrkans hemsida, kanske hittar något där.
    Att det ska vara så svårt?? hahahha det trodde jag inte

• Snart så....

tack Nennza :)
    Nu vet jag så jag kan maila tillbaka

• Snart så....

B & S: Ja håller med dig helt!!! Heroes är helt suveränt, X-men blandat med Arkiv X :D :D

Grays Anatomy tokgrät när Danny dog, varför kunde han inte fått leva och de gift sig??? Alla andra är ju så struliga så hade varit skönt med ETT lyckligt par.

Sen tittar vi på Battle Star Galactica, helt ok serie

• Snart så....

Kan man tex ta sin bror som toastmaster? Vi ska ju inte gifta oss hemma så då är det skönt med någon som kan lite kring omgivningen+stället.

• Snart så....

Jag bor ju jättenära Papprika så tror att vi kommer åka dit och reka när vi ska börja med inbjudningarna.

• Snart så....

Vid vilken tid har ni planerat vigeln?
    vi har prel bokat kl15 och tänka fota oss efter

• Snart så....

hmmm ja när ska man fotas egentligen?? Min sambo vill ju att vi inte ska ha sett varandra innan kyrkan.
    Det gäller kanske att bara ha bra aktiviteter för gästerna under tiden?

• Snart så....

Åhhh när börjar bokrean? eller har den redan startat? *glömsk*

• Snart så....

såg det nu, var tvungen att surfa lite :)
    Man kan göra verkliga klipp ibland

• Snart så....

vårbrud2008,

Usch det måste vara det absolut värsta beskedet man kan få. Vilken vecka är du i?
    Hur mår du för övrigt? Kännt att något var fel? Är själv i v15 med komplikationer från början.
    Massa styrkekramar till dig

• Snart så....

vårbrud2008
    v18, förstår att du är totalt förstörd. du har ju nästan gått halva tiden. Blir alldeles gråtfärdig för er skull. Helt obegripligt varför sånt här händer och varför så sent i graviditeten????
    Kan ni inte hjälp med att prata med någon via sjukhuset? Eller fins det stödgrupper för folk som har genomgått samma sak?
    Massa massa kramar till dig

• Snart så....

vårbrud2008

Förstår dig helt. Förlora barnet efter så lång tid måste vara bland det värsta som kan hända.
    Efter din sjukskrivning kanske ni ska göra någon tu man hand du och din sambo? åka iväg en weekend och bara fly vardagen? Mysa och verkligen bara tänka på varandra?

Kan vara klokt att flytta bröllopet men samtidigt inte. Bearbeta sorg efter ett barn kan ta lång tid och då kanske stress med ett bröllop inte är det bästa. Alla fungerar olika så gör det som är bäst för dig.

För min del har BT vart väldigt bra i upp och nedgångar. Många kloka personer finns det här med många bra råd och stötta varandra.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare