Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Jag tycker det är roligt att se Sjunde himlen från början, när man ser hur skådespelarna växt och blivit stora! Jag gillar att titta på det, fast ibland kan jag nog tycka att det är lite väl "ordentligt".

blivandefruandersson - ahaaa! Du tänker så! Men eftersom det är så långt kvar till påsk borde de ju kunna ta hem lite nya fjädrar till dig! Fråga hos butiken!

Har fått bekräftelse på bokningen! Lätt lite pirr i magen av det. Det var behövligt för annars är det en riktig äckeldag igen, varje gång jag vaknat i natt har jag bara haft svårt att andas och haft ångest. Sen skulle jag lämna in bilen, så när jag väl fått somna igen så ringde ju klockan såklart. Men nu sitter jag här med er istället, det är roligare!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Härligt med lägenheten, men jobbigt att må dåligt. Det är vidrigt när man bara vill gråta och det inte går!! Så kände jag - det känns lite som att ångesten släpper om man får gråta. Fast jag ringde själv till jobbet idag, och då började jag gråta, så det var ju bra, på det viset, men samtidigt känner man sig som en bajskorv för att man inte orkar gå dit. Speciellt som det känns så roligt med jobb när de ringer härifrån.. Där kan man verkligen se betydelsen av att trivas på jobbet (eller egentligen med arbetsplatsen och chefernas behandling av vikarierna...)

• MrsNyberg2B

Lucy - hur är lokalen då? Utseendemässigt och sådär?!?! Finns ju massor av intressant att berätta...

Norrsken - Om det är vanligt med sjukskrivningar så tycker man att det borde ligga i företagets intresse att ta reda på varför, tycker man, rent spontant. Så är det ju också på "vantrivselstället", det är många sjukskrivna, vilket ju gör att det behövs fler vikarier.. Att anställa lite fler personer så att de som redan jobbar inte behöver gå på knäna verkar tydligen inte vara ett alternativ, bättre att betala sjuklön och vikarielön tydligen. Kanske det blir billigare, vad vet jag. Självklart kan man ha förståelse för att företag inte anställer provanställda som varit sjuka (och då tänker jag i första hand på såna som är småförkylda tre gånger i månaden och sådär) en stor del av tiden, men om man ser att det är någonting som förekommer ofta så kanske man ska utvärdera sig själva lite, det vinner ju alla på - i längden..

• MrsNyberg2B

Nu känner jag mig korkad men - hurdana askar? (jag ska kolla din sida!!)

Norrsken - Självklart, vissa saker är kanske för självklara för att man ska komma på dem? Klart man måste få vara sjuk, det kan ju hända vem som helst!!

Kollar med fotograf just - 2500 - 3000 med bilder på cd och ca 50 papperskopior. Verkar väl helt okej?

• MrsNyberg2B

Jenny_Åland - Jaha! Jag såg dem nu.. Det var fint!

Norrsken - Ja, det är ju det. Hon är "amatör", så det är därför det ligger lite lägre, har sett lite bilder och hon är jätteduktig! Dessutom är hon kompis till en av tärnorna, så vi har träffats någon gång förut. Inte helt okänd med andra ord. Skönt.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Absolut inte! Det gör ju ingenting - det är nästan en fördel i det här sammanhanget!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Vi hade från början inte tänkt oss någon fotograf alls, men, tja - det känns ju överkomligt nu! Får väl se vart vi landar framåt hösten..

Nu - dags för dammsugning och grejer. Så det kan bli fredag!

• MrsNyberg2B

Nu är de gamla takterna igång igen, märker jag! Massor av sidor att läsa igen när man jobbat hela helgen..

Jag hoppas min klänning (och här skrev jag från början kladdkaka så ni kan ju gissa vad jag tänker på...) ska komma idag, men vi får väl se! Ska bli spännande att se hur den ser ut i verkligheten.

Såg att ni pratat budget lite längre bort. Jag ska klaga lite i det ämnet, på min sambo som inte fattar att man faktiskt kan lägga undan en hel del kronor och klara sig på resten en månad, om man anstränger sig! Det är för all del ingen panik, för vi kommer säkert få ihop pengarna ändå, men ändå! Det känns ibland som att han inte riktigt tar det på allvar - att jag är den som ska göra allting! Speciellt när det gäller sparandet av pengar... Trött blir man, han tycker inte det är någon brådska medan jag tycker att det väl är bättre att vi sparar mer nu och i så fall minskar på sparandet längre fram, då är man ju på den säkra sidan! Får väl låta det vara ett tag, innan jag börjar tjata igen.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Precis! Jag tror egentligen att själva problemet ligger i att han behöver ha lite mer framförhållning och måste planera utgifterna och det är varken han eller jag särskilt bra på i vanliga fall - men nu tycker jag nog att det finns en vettig anledning, så man kan ju iaf försöka anstränga sig. Sen kan jag tänka att det beror på att han varit på g att gifta sig förut, men då sprack alltihop ungefär samtidigt som de berättat för alla - det kan ju påverka medvetet eller omedvetet, även om de var överrens om det då.

Förresten drömde jag en bröllopsdröm i helgen - att jag skulle köpa en bukett på tradera, och jag var tvungen att köpa den innan jag skulle vakna (och gå till jobbet) samt innan handbollsmatchen - som alla spelade i svart och vinrött - var slut. Buketten var alltså konstgjord, och jag tror att den var med i matchen också, på någon vis. Det är inte utan att man undrar hur det ska gå, det här...

• MrsNyberg2B

Norrsken - Svårt läge, och svårt att ge råd. Att gå utan jobb är ju rent vedervärdigt (och ändå tror vissa att man gör det för att det är så roligt?!?!?) speciellt när det inte blir någon alls rätsida på ekonomin. För en depression, så är det ju heller inte bra att gå hemma för länge, ju längre man är borta ju svårare blir det att komma tillbaka, och när man mår sådär dåligt så är det ju viktigt att faktiskt sysselsätta sig åtminstone litegrann. Kan man tänka sig att du kunde vara sjukskriven på en viss procent kanske? I de tankarna går nämligen jag själv - fast jag har ju å andra sidan möjlighet att säga nej, när jag inte vill jobba, och det har ju inte du. SAMTIDIGT så tycker jag någonstans ändå att man ska följa sitt hjärta, för i det långa loppet tror jag att du vinner på det. Herregud vilken röra...

Kajsa.D - Vi ska inte gifta oss i Tranås utan i stadshuset i Etuna, men vi bor här! Vart ska ni gifta er, och när?

Inatt ska jag jobba natt - väldigt intressant, men jag tror jag kommer somna så jag har bunkrat upp med sockerbomber och cola (okej, jag vet, det är INTE det bästa sättet att arbeta för att gå ner i vikt, men till mitt försvar ska jag säga att det är kris, jag jobbar ju dag egentligen) och hoppas på att jag inte blir smittad. De har kräksjukan på avdelningen, jag hoppas det blir lugnt..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare