Norrsken - Ta en på hemvägen (om du är på jobbet - jag gissar bara det)!
Anja - F'låt - kan förstå att det inte är det första du känner för att diskutera nu. Men det finns ju sorbet, och det är ju förhållandevis nyttigt! Bra att du pratat med din sambo - och att det kändes bra. Det är nog bra att försöka ta tag i det när han mår bättre, när man går in i det där molnet är det ju betydligt svårare att göra någonting överhuvudtaget.. (naturligtvis olika från person till person). Jag upplever det personligen som väldigt frustrerande när jag mår dåligt, och inte kan förklara för någon hur jag känner det, utan allt bara är ett kaos. Man vill ju gärna förklara men det är bara rörigt allting - och jag förstår att det förmodligen inte är en picknick att försöka stötta någon som inte kan tala om hur det är, eller vad det är som är fel utan bara är sur/tvär/avig/ledsen/arg/eller vad man nu är. Han skulle säkert må bättre av att prata med någon (säkert även när han inte mår dåligt) för att "identifiera" problemet. Det är ju mycket lättare att säga att man har ont i magen eller knät, än att diffust försöka förklara att det gör ont i själen...