2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Ina - Hopps! Men då kommer den iaf snart...
Ina - Hopps! Men då kommer den iaf snart...
Naura - Vi räknar på två glas till maten! Eller rättare sagt, han som har stället räknar med två glas/person till en buffé. Sen också brudskål och skål till tolvslaget. Naturligtvis även avec för dem som önskar, i övrigt kör vi med betalbar.
Idag mår jag inte bättre än igår, skillnaden är att jag måste jobba. Men tänker att eftersom det är en kort tur, och om jag tar bilen dit och hem, så bör jag väl reda ut det. Kanske tyvärr dock inte rätt förutsättningar för chokladmässa och vinkväll med kompisarna! Tur att vi bara blir tre iaf..
Norrsken - Tycker det var ett jättefint kort! Har kollat lite där, jämfört med Twink känns det ju helt plötsligt väldigt billigt
Norrsken - Ja, precis.. Och jag slutar tidigt (kvart över åtta i stället för nio är stor skillnad), och har sovmorgon i morgon igen! Det får helt enkelt gå.
Hittade snygga svarta kort hos Calligraphen - www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014609
Tror ni man kan beställa provkort igen, om man redan har gjort det en gång, eller ska jag be sambon kanske?
Amerikanska? Hm.. Intressant! Men visst är det så att trycket inte ingår eller?
Alltså trycket på inlagan?
Kajsa - Jorå, hon har ringt, i fredags! Jag tänkte på att jag skulle uppdatera dig! Förmodligen var hon deseperat. Tror för övrigt att Irma kommer tillbaka snart, då kanske det börjar om igen. Funderar på att bojkotta telefonen varje gång det står "skyddat nummer" .
Norrsken - Fy vad trist, med jobbet! Men förhoppningsvis kan ju du också säga upp dig snart! Sambon har sökt ett gäng jobb nu, och verkar inte helt främmande för tanken på att bo i Sthlm (jippie!!) om han får jobb där! Man får väl hoppas på det bästa, helt enkelt. Annars lär man väl försöka stå ut.
Ang. korten - man kunde kanske helt enkelt skita i trycket då, och skriva inlagan själv.. Då blir det lite av varje. Kanske.
Naura - Hittar du några fina då? Tycker ditt baralternativ verkar helt okej - lagom av allt. Speciellt om ni ska stå för det själva. Kanske inte funkar att ha alla möjliga och omöjliga spritsorter tillhanda då...
Norrsken - Det finns ju alltid några som är lite sämre på just den biten med gratis alkohol. Jag tycker det känns rätt bra att alla får betala - då kan de göra som de vill..
Kajsa - Men nu har hon kanske lärt sig hur man gör för att behålla vikarier. Jag ogillar egentligen inte stället som sådant, eller personalen, men jag vägrar att bli så respektlöst behandlad!
...av "ledningen" eller vad man nu ska kalla dem..
Norrsken - Fast man vet ju inte om de är lyckliga resten av sina liv för det. Jag tänker ibland på det där, min bästa vän t.ex hon har ju sån tur med jobb och allt! Får sånt som hon har utbildning för, medan jag inte får någonting. Sen tänker jag - men jag har å andra sidan Peter, vi planerar vårt bröllop, eventuell barn, och hon har det jättestruligt med kärleksbiten. Kan tänka mig att hon och jag har varsin del och vi är avundsjuka på varandras delar! Man har olika saker. Fast det är klart att man ibland undrar vad man har gjort för fel för att förtjäna det här livet...
Kajsa - Ja, eller att de kan hitta nya..
Norrsken - Jo, jag vet.. Det är så jobbigt när man känner "det blir aldrig bättre" och det känns som att det alltid ska vara såhär. Och ingen reagerar i omgivningen, ingen bryr sig - fast det egentligen beror på att jag inte talar om att det är så dåligt. Hon som skrivit den där boken var väl med i något dejtingprogram på tv3? Det var någon som fick skriva ner saker varje dag som hon gjort bra - så fick jag göra när jag gick i behandling, fast jag kom aldrig så långt att det fungerade för mig, det blev bara fånigt, men egentligen tror jag att det kan vara bra...