• Maggies

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

syster_Kristin: Jag funderar lite på det, typ Milly Bridal-klänning som det ser ut nu. Måste börja snabba mig på den punkten eftersom vi gifter oss i augusti i år. (lite fel tråd men det var tänkt 2008 först men det blev ändrat och alla är så trevliga här)

• Maggies

syster_Kristin: Oops, my bad. millybridal.com har fina klänningar. Man kan även kolla på deras klänningar på eBay-butiken, den finns länkad från sidan.

• Maggies

syster_Kristin: Vad jag förstår så kan de göra ändringar på befintliga klänningar och även sy upp efter bilder.

• Maggies

Helmborn2B & madlin: Jag försvinner nog inte så långt bort även om jag gifter mig.

• Maggies

Anja74: Så tråkigt att det bara var den klänningen som var nedsatt. Den såg riktigt fin ut annars! Men som sagt, du kanske hinner ändra smak (och form) och så på 1,5 år.

• Maggies

anja74: Håller med saber.pillan. Det är dina önskemål som ska räknas, men sen om sömmerskan kommer med bra tips till det så är det ju bara att tacka och ta emot.

Jag ska förresten prata med mn mamma om klänning idag. Visa några som jag gillar och så. Känns skönt att ha nån att diskutera klänning med ändå.

• Maggies

Anja74: Jaa, jag får väl se hur mottagandet blir.

• Maggies

madlin: Har du tänkt beställa från Milly Bridal? Jag är ganska så inne på det just nu... Vilken slags klänning isåfall?

~Norrsken~: Ja, nu får du känna hur det känns.

Ina: Då får du gärna komma på vår vigsel, vi gifter oss ju före er! Kanske blir lite jobbigt att åka långt bara...

• Maggies

angelica79: Jag är inte så inne på hur det funkar med tex Milly Bridal, men de syr upp efter ens egna mått och jag har läst att de också kan göra ändringar på klänningar de har på hemsidan. Det i sin tur bör ju betyda att man kan skicka dem en bild som de kan sy upp efter. Hittade detta på deras hemsida:

"We also provide services of making this dress in your size, color, and design at no additional cost. If you'd like us to make this gown in different fabric or beading color, or you'd like us to make minor changes in dress style, please contact us first. One more week processing time is needed for dress made in custom design.
    Dresses made in custom size, color and design are not refundable."

Om det kan vara till nån hjälp.

• Maggies

Helmborn2B: Ta en bensträckare och sen kan du surfa runt lite här. Sånt piggar upp.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare