Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

jag är här!
    kom just innanför dörrarna. har haft en jättebra dag:)

först var jag på arbetsintervju och fick jobbet på en gång. enligt hon som intervjuvade så kände hon att det var rätt så fort jag klev innanför dörrarna;)
    dessutom blev jag erbjuden ett heltidsjobb som personlig assistent fastän det inte var det jag sökte till! men det är en jättebonus ju. nu ska jag prata med min chef och se vad han erbjuder för om jag får heltid på mitt extrajobb från och med att jag är färdig med utbildningen så tar jag ju det hellre eftersom det är närmare dit. det andra ligger på lidingö så det är en bit att åka... kan han däremot inte lova så kommer jag antagligen att ta det andra för det känns tryggare att ha kontrakt på ett jobb än ett löst lovande liksom..

när jag tillslut kom därifrån åkte jag in till stan och mötte min kompis, hon som vi ska få resan till lanzarote av, och som ska fixa vår bröllopstårta. vi kom överens om att nästa gång jag är i göteborg så ska vi gå till hennes pappas bageri och proväta alla olika sorter av tårtfyllningar så att vi lättare vet vad vi vill ha till vår tårta:D

dessutom har jag blivit inbokad massor på mitt extrajobb nu, såpass mycket att vi antagligen kommer kunna slänga in ca 10 000 extra på bröllopskontot nästa månad! plus att vi då har råd att vara lediga vecka 15 och då vara i göteborg:) wiii vad jag är glad!

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    usch då, inte kul att bråka :( jag blir verkligen helt ur kurs om jag o adam får för oss att bråka ibland... kan nästan bli lite sjuk av bråk faktiskt. hoppas det ordnar upp sig för er iallafall!! -kramar-

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    vad är det han gör som driver dig till vansinne om jag får fråga?

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag är likadan. oroade mej idag över om jag skulle unna mej att köpa en sushi med min vän... tänker verkligen efter i alla mina inköp. minns knappt när jag gick loss och tokshoppade sist.. och ändå är det mitt absolut största intresse! jag går runt och känner mig som ett ras hela tiden för att jag bara har gamla kläder och knappt har råd att köpa mej en ny mascara... adam är mer slösaktig och eftersom jag vet att han är det så ser jag till att spara ännu mera för att jag inte riktigt litar på att han kommer spara sin del. så ska det egentligen inte behöva vara tycker jag och ibland säger jag det till honom. nu vet jag ju att jag egentligen inte borde oroa mej eftersom han kommer spara ihop sin del i sinom tid (ska jobba extra två månader i sommar trots att han får lön från sitt jobb under semestern så han får ut dubbel lön)
    men jag tycker att om vi bara sparar undan nu så kan vi minska ner på sparandet sen till hösten istället när vi verkligen vet att vi har sparat ihop alla dom 44 000 som behövs i november.

har du pratat me lasse så att det verkligen har gått in i huvet på honom och han förstår dej? det kanske kan hjälpa.

• InaHjärtarAdam

enligt min erfarenhet verkar det inte funka att man bara säger en sak och att det sen ska ha gått in i huvet på dom. det är nog därför vi kvinnor ofta har en stor begåvning inom tjatkonsten;)

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag håller helt med. det hade varit såååå skönt om man kunde få slippa hålla på att tjata om saker och ting..
    men å andra sidan, vem skulle man då få utlopp för sitt tjatbehov på?

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008:
    jag var också lite orolig över vad man skulle göra om det inte fungerade med brukaren. men hon som intervjuade mig sa att det är okej att byta brukare om det absolut inte går.
    vad bra det låter med er lokal och allt det där! grattis till det!!

självklart kan jag smitta av mej lite av min tur på er alla som behöver! säg bara till så skickar jag lite:D
    men då måste jag också meddela att ni kommer jobba från och med idag klockan tre tills imorgon klockan åtta på kvällen;)plus från långfredag middag tills påskaftons kväll. 30 timmar i sträck...

• InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    ellerhur:D
    egentligen skulle jag jobbat 49 timmar i sträck men min snälla adam tog första passet. (vi jobbar på samma extrajobb)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare