2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Ina - Du får be Adam visa din mamma hur det gick till Då får hon också ett fint, blått öga, och vet att du inte ljuger.
Ina - Du får be Adam visa din mamma hur det gick till Då får hon också ett fint, blått öga, och vet att du inte ljuger.
Uuuuuuuuuuuuuuusssssssssssssssccccccccccccchhhhhhhhh... Jag verkligen vill inte ringa. Någon? Frivilligt?
Eventuellt kanske jag kan be katten????
På tal om katter - igår upptäckte Peter att de inte bara öppnar sovrumsdörren när vi ligger och sover. De öppnar även ytterdörren (!?!? - den är ju ändå rätt tung?!?!?!). Han satt och jobbade och märkte helt plötsligt att det var så tyst, så han gick runt hela lägenheten och hittade inga katter - så upptäckte han till slut att dörren var öppen. Ute i trapphuset var det ju mörkt och ingen kom när han kallade på dem, sen tände han lyset och då låg de och kurade i trappan...
Det är ju inte klokt vad de är kloka! Katterna alltså - det är lite som med barn, blir det alltför tyst är det något som de inte får göra på G.
Usch - nu har jag ringt. Nu känner jag mig verkligen som en dålig människa. Fy f--------------n vad jag hatar allting ibland. Speciellt livet.
Norrsken - Jag vet. Eller, jag kan ju jobba, men inte på en plats där jag får ångest bara av att tänka tanken..
Nu ska jag göra av med negativiteten, eller, snarare, jag ska ge utlopp för den - jag ska gå iväg till simhallen och simma. Känner att ett gympass är way above min kapacitet nu.. Vi ses/hörs senare!!
Jag är här! Nysimmad och fräsch(??). Man kan reflektera över mkt i bassängen - jag reflekterade över hur folk ser ut när de simmar och var de egentligen lär sig det.. En kille simmade som jag vet inte vad, det såg ut som han försökte simma så snabbt det gick, men han kom liksom inte framåt utan studsade på stället. Själv ser jag ju såklart ut som Alshammar när jag simmar..
vårbrud - jag har egentligen inget direkt tips mer än de gamla vanliga, äta apelsiner, dricka mycket, te med honung, sov/vila och sådär. Fast jag tycker egentligen inte att du ska känna att det är dumt att börja med att vara sjuk - det är ju faktiskt inget man rår över - samtidigt så förstår jag verkligen hur du känner för att behöva vara sjuk när du börjar igen. Jag hoppas du piggar på dig under kvällen!
vårbrud - Vi får hoppas att ni båda kan somna då!
Kajsa - Japp, det är jag! Vilket betyder att du är den jag har funderat på om du kunde vara.. Jobbar du mkt därute eller? Jag har tagit en Solängspaus på obestämd tid just nu.
Vårbrud - Det är nog som du tror, det blir bättre när du väl kommer dit, oftast brukar det ju vara tiden innan som är värst. Jag håller med Norrsken - 15 september verkar jättebra just med tanke på färger och väder och allt. Kör på det - om det nu funkar för blivande maken..
sajber.pillan - Vi budgeterar också på ca. 30.000. Vi sparar lite olika varje månad, eftersom jag inte får en stadig månadslön, så det kan ligga mellan 1500-3500 i månade ungefär (totalt alltså), ofta åt det övre hållet - man får ju anpassa det lite efter övriga utgifter också, det kan ju komma upp lite oväntat som bilreparationer och veterinärbesök och annat.
Kajsa - Vad roligt! Jag vet inte om den nya har börjat än, hon hade det inte när jag var där sist (eller så märkte jag inte av någonting), men jag hörde inget skvaller om det heller. Vinterkräk har jag inte hller hört någonting, men som sagt - det var ett tag sen jag var där. Däremot har jag jobbat på en smittad avdelning på Uvaberg två nätter i veckan - fast där är det också lugnt nu. Det är nästan så man sitter här hemma och väntar..
Men alltså - bröllopet - jag kommer i håg att du skrev vart men när? Undrar jag - nästa sommar? Vi har ju velat fram och tillbaka en del, och till slut blev det nyårsafton för att det är en trevlig dag helt enkelt. Att det blev Eskilstuna beror framför allt på att vi hittade en superbra lokal att ha festen i, alternativet var på min hemmaplan i Mullsjö, men där finns ju inte världens största utbud på lokaler.