Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Välkommen Naura! Roligt att du hittat hit!Jag tillhör också dem som har hängt här sen 2006 någon gång, då tanken var att vi skulle gifta oss under sommaren, fast nu har vi ändrat oss och slår till redan i år - på nyårsafton. Fast man hänger ju kvar i tråden, eftersom det är trevliga människor här, och här är man "hemma".

Igår var mamsen här - vi tittade på klänningen och har nog kommit fram till en ganska bra lösning! Det ska bli jätteroligt att se hur det blir när det blir klart! Fördel med att ha köpt en klänning som man ska sy om - man får suga på klänningskaramellen ett tag till!

Lucy - Såg att du funderar på lärarutbildning, du får gärna skriva vilka plus och minus du kommer fram till, så kan jag ta del av det också, eftersom jag funderar på detsamma. Vilken sorts lärare tänker du?

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag tänkte på din städning förut (när jag satt och tänkte på hur skönt det var att ha städat klart här i lägenheten...), när det var så tyst i tråden..

• MrsNyberg2B

Lucy - Det där med loven är ju en stor fördel (speciellt när det är som nu, att man jobbar alltid när sambon är ledig - han är nämligen lärare). Fast jag tänker nog att jag skulle vilja jobba i "grundskolans tidiga år" som det står i katalogerna.

• MrsNyberg2B

Lucy - Nja, jag tycker du har fått med de plus som jag tycker att jag har också, men jag ska fundera lite så kanske det kommer fler. Jag tycker att allt som inte innebär kvällar och helgerjobb är positivt! Fast det är klart att jag ser min sambo sitta och jobba på kvällarna - men man är iaf hemma! Det där med om man verkligen vill är ju det svåraste, jag har varit på gång att läsa till lärare förut, läste första terminen på lärarhögskolan (till gymnasielärare) men hoppade av för att jag tyckte att utbildningen var dålig - just när det gällde lärarhögskolebiten, historia läste jag på SU och det var så jag kom in på arkeologi. Sen vart ju hela livet uppochnervänt, så jag visste inte varken det ena eller andra, och har hittat lite av varje som "kunde vara kul". Fast eftersom jag hela tiden kommer tillbaka till lärarbiten (om än med olika åldersinriktningar) så är det väl kanske ett tecken på att det borde bli det. En fördel ytterligare är att jag häromdagen kom på att jag då är ledig på sommaren och kan hitta lite utgrävningar att gräva på, som amatörarkeolog! Det är ju ett stort plus för mig..

Norrsken - Men om katterna är trötta, så vore det faktiskt nästan dumt om du började städa, de måste ju få sin vila också - och då är det bara bra om du gör dem sällskap!

• MrsNyberg2B

Lucy - Ja, det blir väl det! Tids nog. Jag hoppas jag ska kunna tillgodoräkna mig någonting av det jag redan läst, det borde ju iaf gå, tycker jag! Kanske det bara blir några poäng, men några är bättre än inga.. Ska du göra högskoleprovet eller? Jag har gjort tidigare, men det har slutat gälla nu - så jag satsar på den 31/3. Får se hur det går, matte är min svagaste svaghet och när jag gjorde provet på hemsidan hade jag sex rätt, tänkte försöka anstränga mig och plugga på lite på just de delarna - det kan väl iaf inte bli sämre, tänker jag. Svenskan, engelskan och orden är ju mina starkare kort, så där är jag inte lika orolig.

• MrsNyberg2B

Hej och hallå! Nu har jag plöjt igenom helgens sidor - tur att jag är ledig idag iaf..

Vi tänker oss nog också en tårta med choklad och hallon. Nu har vi bestämt att vi tar kaffe och någon form av choklad efter maten/buffén och tårtan lite senare - det blir nog för mastigt direkt med tårtan! En tjej på jobbet berättade att de hade chokladbuffé istället för tårta, kanske kan funka om man inte gillar tårta t.ex.

Sambons syster och hennes sambo har flyttat isär.. Det känns verkligen jättetrist! Hade tänkt lägga fram idén om att hon skulle läsa en fin dikt under vigseln när vi ses nästa gång, fast jag tror att jag kanske väntar med det. Visserligen kan det ju tänkas att hon blir glad och inte bryter i hop totalt, men det vet man ju inte, och det är ju ingen panik så då kan man vänta ett tag, tänker jag.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Tack, det känns skönt att vara här igen! Gött med bonus! Rätt in i bröllopskassan eller? Själv har jag kommit på att jag hittills den här månaden bara har jobbat en dag utan OB, och det blir ju trevligt i maj, då man får ut den här lönen! Speciellt som nästa månad inte kommer bli mycket muntrare än den här, vad gäller just lönebiten...

Jag gjorde just NOG - delen på Högskoleprovet! Resultatet är väldigt nedslående - nästintill väldigt och extremt pinsamt. Det är för länge sen jag höll på med matematik tror jag! Iaf ekvationer, vinklar och grejer *ryyyys*.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ah, det blir ju iaf några kronor.. Det är klart, OB är ju inte av några större höjder, man kunde lika gärna jobbat en timme extra och fått mer pengar, egentligen. Jag får ju rätt ofta just såna pass, eftersom det är då ingen vill jobba (men det vill såklart alla vikarier). Har du egentligen ringt någonstans än?

Ina - Läste din blogg och såg! Avundsjuk blir man (bara det faktum att det, för mig som är långt bort från Sthlm, känns som att Södertälje är värsta innestan hade räckt, men tomten är härlig!) Vad roligt för er!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag ska inte tjata, för jag vet ju själv hur jag blir när någon tjatar på mig.. Men iaf!

Nu snöar det IGEN. Jag blir så trött - det går liksom om vartannat, ena stunden sol, nästa snöstorm. Härligt med aprilväder! Fast man kan ju hoppas att det är slut med aprilväder i april och att våren tutar in med full fart!

Hittade ett jättefint hus i Etuna. Med bibliotek och byggt 1910, nyrenoverat. Perfekt - 3,2 miljoner i utgångspris bara. Säkert att vi kunde få det, höginkomsttagare som vi är.

• MrsNyberg2B

Ina - Jag menar det! Du bor ju nästan granne med Stureplan!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare