• Maggies

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

~Norrsken~: Kul att det var en bra helg. Var bodde ni?

Cia: Skönt att ni är överens.

syster_Kristin: Hoppas du hittar nåt kul.

Jag har för övrigt hittat världens finaste klänning. En s.k. Kina-klänning. Visade den för mamma och hon gillade den också, men hon tog upp det här med arbetsförhållanden. Hur tror ni att det är med arbetsförhållandena där de syr dessa klänningar? Jag menar, eftersom det är så billigt och allt. Vanligtvis går ju mycket pengar säkert till mellanhänder när man köper i butik, men jag undrar ändå om det verkligen kan vara såhär billigt och att sömmerskorna har en bra arbetsplats. Kanske något man måste kolla upp lite...

• Maggies

gica: Så bra det låter! Härligt att din mamma är glad för er och vill hjälpa till och tycker att ni ska gifta er.

• Maggies

gica: Det är svårt det där med att hålla dig när allt är bestämt liksom. Ni kan ju iofs berätta redan nu, eller så är det bara att hålla det hemligt.

• Maggies

madlin: Jag är inne på en modell som heter Courtney Milly, den finns inte på hemsidan, men väl på eBay och butiken där. Samantha är riktigt fin!

• Maggies

~Norrsken~: Sällskapet brukar vara viktigast.

• Maggies

blivandefruandersson08: Härligt för er!

• Maggies

syster_Kristin: Så roligt!

• Maggies

Jag pratade lite med mamma ikväll. Hon sa nåt i stil med att hon inte ens skulle bli chockad om jag är med barn (vilket jag ju inte är), på tal om att vi ska gifta oss snart och att jag ju är rätt så ung. Lite roligt tycker jag.

• Maggies

~Norrsken~: Hehe, ja, lite skumt låter det väl allt?

Jag har inte direkt valt att gifta mig såhär tidigt (eller, jo det har jag väl egentligen), det har bara blivit så. Jag hade inte alls planerat att gifta mig innan 20. För bara en månad sen sa jag att jag i alla fall skulle hinna bli 20 innan vi gifter oss, men det är en annan historia. Hursomhelst så träffade jag den där alldeles perfekta killen för mig och jag började fundera hur livet skulle se ut med honom. Så underbart att kunna fundera i de banorna och sedan få det förverkligat!

Sen ska jag inte hålla igen om att det faktiskt är en hel del religion inblandat här. Man ser helst att om vi ska flytta ihop så bör vi vara gifta. Detta är då alltså från hans sida. Min sida tycker kanske att det är lite tidigt, men eftersom inte ens mamma protesterar något så känns det riktigt bra.

Jag vet inte, det var kanske lite flummigt svar. Fråga på om det är mer.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare