Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Kajsa - Nej, jag är inte anonym, så det är går bra med Åsa. Skärstad alltså, mhm - jag minns en gång att jag var på barnkörläger någonstans, och då var det en kille från Skärstad med som jag tyckte var jättesnygg! Det var väl sådär en 18 år sen (shit vad gammal man känner sig när man skriver sånt).
    Du - det är rätt gött att slippa det, jag håller med dig - arbetskamraterna är det inget fel på, jag har varit ganska mkt på Mogården under hösten och nu i vinter och trivts jättebra. Ledningen däremot - helt annat. Helt plötsligt blev jag bara förflyttad, ungefär som om jag vore en vas eller någonting, ingen ens frågade om jag tyckte det var okej, bara sa "ja, på lördag ska du vara på Näckrosen". Jaha?? "Nej, för all del, tänk inte på mig - jag är ju bara vikarie, jag har inget liv, ingenting annat att ta hänsyn till - ni behöver absolut inte respektera mig". Så kändes det. Fast Irma är väl nu med i nåt projekt för att få fler vikarier eller vad det är - kanske de får in fler då?

blivandefruandersson - testa att ge honom en lista på sådant han ska fixa.

Haha - Vi var och lämnade alla sopsorterade grejer häromdagen för att det hade växt till ett jätteberg. Kände sig rätt nöjd när man kom hem och såg att det faktiskt fanns ett golv och ett hörn. NU - står det typ fyra stora papperskassar, tomma, igen! Jag kan iofs förstå tanken, men ändå - det ser ju så tråkigt ut, vi har ju inte hur mkt plats som helst även om det är större än vår förra lägenhet..

• MrsNyberg2B

Kajsa - Klockrent! Kan tänka mig att det är skönt att ha fasta tider?!?!
    Jag jobbar här i Tranås, som timvik också. Jag har ju ingen utbildning, så mer än semestervik blir det ju inte. Så pluggar jag också, arkeologi på distans och håller just nu på med min c-uppsats, det är lite trögt att komma igång bara - finns så mkt annat att göra ju. Till hösten hoppas jag på att vi kommer härifrån till något större ställe. Jag ska fortsätta plugga, så jag får ut en examen nån gång - det kan ju vara trevligt!

Jag förväntar mig absolut inte någonting idag - jag har inte ens tänkt att det är. Jag tycker kvinnor bör bli uppmärksammade alla dagar, lika mycket som männen. Det ska inte behövas någon speciell dag för det! Och faktiskt - ska det vara jämställt så bör det väl finnas en internationell mansdag också?!?!

• MrsNyberg2B

Ina och Norrsken - Säkert är det precis det som är grejen! De har ett liv utanför BT . Sen kan man ju faktiskt erkänna (eller, jag iaf) att man inte planerar ständigt, men tankarna finns ju där hela tiden. Just nu är jag inne i en period av - "ja, men det är så långt kvar, det hinner vi med senare" så jag pratar nästan inte om det alls, eller ens gör några inbjudningskort . Ungefär som med uppsatsen mao.

• MrsNyberg2B

Ina - Kanske ni kan skicka dem till utlandet tidigare och hålla på dem som ska till Sverige. Fyra månader är nog lite i saftigaste laget - vi tänker nog hiva iväg dem i oktober tänkte vi. Tidigare än så börjar man väl inte planera nyår? Eller?

Kajsa - Ja, länsstyrelsen tror jag är de som kan bossa över grävningar (fast jag är ju inte helt säker jag) som t.ex den de gjorde i Jkpg när de skulle bygga det nya parkeringshuset. Sen är ju muséer och sånt ett ställe, arkiv ett annat. En och annan finns också inom polisen gissar att det handlar om fyndhanteringen där både kroppar och annat. Ganska många forskar nog också, tror jag - tycker att arkeologin verkar bli lite mer teoretisk med tiden, förmodligen oundvikligt eftersom det inte kan finnas hur mkt fynd som helst. Jag funderar på att läsa lite kriminologi faktiskt - tycker det kunde vara en spännande kombination och intressant.

Norrsken - Det är klart, vi har ju iaf bestämt plats och allt, så oavsett vart vi flyttar (om) så blir det ju på den platsen. Och våra flyttningsplaner är ju inte så väldigt avancerade - läget blir ju till det bättre i förhållande till Etuna i vilket fall. Jag hoppas att vi får veta att våra resp. har fått jobb på bra ställen - snart!!!!!!!!!!!

Vad ska ni äta/ har ni ätit till lunch??

• MrsNyberg2B

Kajsa - Det finns nog lite överallt, senast hittade jag en distanskurs på Stockholms universitet, där finns det ju som en vanlig kurs också. Sen vet jag att det finns i Lund - och säkert på flera ställen. Linköping har tydligen någon sorts utbildning sa sambon, han hade sett det på jobbet. Leif är ju störtskön! Gillar speciellt när Hasse Aro ska försöka sig på att göra det lite mystiskt - och han bara säger "nej, det tror jag inte, det är nog snarare så att..."

Norrsken - Ah, vi (kompisgänget därhemma) har ju kört på samma nyårsfirande i flera år nu, så jag vet inte hur det är med sånt för andra människor

• MrsNyberg2B

Kajsa - Ja, det är helt underbart!!! Har du läst om Styckmordet på Catrine da Costa (eftersom du nu gillar gamla mord och så tänkte jag) - annars finns det tre böcker om det, ur olika vinklar och det är väldigt intressant.
    Jag pratade med Helene igår, då sa jag att jag ringer upp henne när (om) jag känner att jag vill jobba. Än har hon ju inte ringt . Men det är väl en tidsfråga antagligen...

• MrsNyberg2B

Kajsa - DaCosta-grejerna är det inte Leif som skrivit - men självklart är han nämnd åtminstone i en av dem! Hans egna deckare har jag läst någon av, men de är inte lika bra som han är i Efterlyst, tycker jag..

Norrsken - Blir nog lätt så. För vår del är det nog ingen som är inbjuden som inte vet om det ungefär redan nu, så förmodligen är det ingen ko på isen då heller. För och nackdelar med att inte kunna hålla tyst om saker och ting..

• MrsNyberg2B

Kajsa - Jag jobbar till 21 *mummelmummelmummel*, men jag missar ju iaf inte frågestunden. Om jag väljer att läsa kriminologi så tänker jag hoppas att vi får någon inbjudan till en föreläsning med honom så därför hoppas jag på att vi flyttar så att jag kan slipper läsa på distans!! Allt för Leif, såklart!

gica - middagstipset härifrån liknar norrsken. Jag hade kokat kikärtor så jag blandade ihop dem med krossade tomater, örter och soltorkade tomater. Tror lätt att man skulle kunna ha i lite fetaost eller något sådant också!

Norrsken - Men frågan är (och jag vet - det stod tidigare i tråden men jag är så lat) priset?

• MrsNyberg2B

... "Liknar NorrskenS" naturligtvis.

• MrsNyberg2B

Norrsken - tveksamt. Men den var väldigt god iaf! Du kan tänka på det...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare