2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Lucy - När är det dags?
Lucy - När är det dags?
Fy vad drygt det är när man är såhär labil, hela tiden.. Huääääää!!! Nyss ringde en från jobbet och frågade om jag ville jobba ikväll (fast jag kan inte, jag verkligen MÅSTE plugga). Så talade hon om att de (på avdelningen) tyckte bra om mig - vilket ju såklart är roligt. Själv får jag bara ångest - jag kan inte hantera sådana saker.. Är man helt dum i huvudet eller??
Norrsken - Precis... Eller, jag kan inte ta till mig det..
Norrsken - Jag kan nog aldrig ta åt mig sånt.
Nu ska jag däremot ta åt mig av solen. Gå ut och gå med min sambo som just kom hem - det är roligt. Sen måste jag verkligen försöka plugga...
Lucy - Ja, jag tittade i listan i starten, och tänkte att det nog var ändrat - ett år i förväg kändes ju ändå en aning i tidigaste laget..
Lucy - Vad bra! Jag tänkte på frågan när du undrade när inbjudningarna skulle ut.. Men det är ju länge sen nu!
gica - Vad tråkigt för dig! Min mamma har vita fläckar på armarna just. Går det att använda någon typ av brun-utan-sol grej för att minska skillnaderna i färg?
gica - Mmm.. Mamma blir ju väldigt välfärgad (fräknig/brun) på färgpartierna. Jag tänker ju sällan på det, mer än när hon säger något om det, man är liksom så van - men jag förstår ju att du ser det och tänker på det desto mer. Så är det ju. Fast du blir iaf brun, det är inte alla som blir det (om man nu ska försöka vara sådär positiv som man alltid ska vara).
Angående buffé - jag tror det är väldigt viktigt att man har buffén så att man kan gå från flera håll! Speciellt om man är många, naturligtvis. På det bröllop vi var på i somras var det bara kö från ett håll - INTE så smidigt. Det var iofs inte vansinnes många gäster, sådär en 50 pers kanske, men det blev ju ändå kö. Så absolut minst två håll för att underlätta. Sen tog en del av maten slut så prio ett för mig är verkligen att se till att det finns tillräckligt med mat!!! De som gifte sig, tror jag, hade lagt mest pengar på baren vilket ju var trevligt - om man inte körde såklart .
Lucy- Du passar ju jättebra i lugg! Maten ryms säkert, ni får bygga ett buffébord "på höjden" om det är för trångt annars, så att det blir flera våningar med mat på ett bord alltså. Givetvis med möjlighet att gå ifrån flera håll..