Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

~Norrsken~ :
    låter som om ni har haft en fin tvåårsdag:)
    vi firar 1½ år i om ett par dagar... undrar vad vi ska hitta på då?

• InaHjärtarAdam

min klänning har fastnat i tullen!!
    nu har jag skickat iväg en kopia på mitt kontoutdrag så att dom ser vad jag har betalat för klänningen och så fick jag skriva vad som fanns i också.
    hoppas det är okej och att jag får hem den snart!

• InaHjärtarAdam

Här kommer lilla listan över bostadsområden i södertälje. Ta den lite som ett skämt (så ingen tar illa upp)
    Jag vet inte hur alla dom här bostadsområdena är, har inte varit överallt. Men jag drar lite info om vad jag har hört iallafall.

*Mariekäll, BÄST (mest för att JAG bor där;) )
    *Torekäll, jättefint!
    *Västergård, rätt okej, men det är rätt mycket alkisar på alla pizzerior runtom.
    *Saltskog, ligger granne med Hovsjö
    *Blombacka, fint område. Ganska nära stan
    *Östertälje, ganska långt till centrala södertälje
    *Hagaberg, aldrig hört om
    *Sofiehill, aldrig hört om
    *Bårsta, helt okej. får man en lägenhet högt upp i nått av höghusen här så ser man typ hela södertäje
    *Geneta, där vill man inte bo
    *Brunnsäng, där vill man inte bo
    *Centralt, jag skulle inte vilja bo där, vill inte bli störd av trafiken och uteställena.
    *Folkparken, fint och rätt mycket nybyggnationer om jag inte misstar mig.
    *Fornhöjden, där vill man inte bo
    *Lina, där vill man inte bo, plus att där är jättehöga hyror på bostadsrätter av nån anledning.
    *Enhörna, ganska lantligt
    *Hovsjö, där vill man inte bo
    *Ronna, där vill man inte bo
    *Karlberga, där finns jättefina nybyggda hus, men ligger på fel sida stan
    *Rosenlund, ligger nära sjukhuset. rätt mycket fina hus runtom där.
    *Södra, lite långt till stan, men annars rätt okej.

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008 :
    jag betalde min klänning den 5:e februari och dom sa att det skulle ta 45 dagar från betalningsdatumet tills den skulle vara klar.

• InaHjärtarAdam

tror ni jag kan ringa tullen nu och fråga om de har fått mitt kvitto på betalningen av min klänning? jag skickade det igår..
    eller jag borde kanske vänta tills efter tolv iallafall.. men jag är så nyfiken!!!

• InaHjärtarAdam

hihih, jag ringde och om allt flyter på med betalningen så har jag paketet imorgon:D

• InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    kan ju maila er bilder om ni lovar att inte lägga upp dom nånstans...

• InaHjärtarAdam

wiihiii, csn-pengarna har kommit!!! idag ska jag bannemej unna mej en ny top att ha imorgon. då ska vi till linköping på 25-årsfest! :)

• InaHjärtarAdam

vårbrud2008 :
    skriv du ett mail o fråga!! sätt lite press på dom. när jag gjorde det så sa dom att klänningen skulle vara färdig om sju dagar, men det efter sju dagar var den redan skickad och i sverige!

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag har fått höra så himla länge nu att jag har sån tur med allt jag tar mig för. har världens bästa sambo, får bra betyg på mina kurser och har ett fint hem och mår allmänt bra. folk stör sig lite på det i min umgängeskrets..
    vad dom inte vet är hur j*a illa jag har haft det under många år av mitt liv. orkar inte gå in på det nu men det är ett under att jag ens lever idag efter allt.
    då tycker jag att jag förtjänar att ha det så bra idag (och under resten av mitt liv)
    se det som så att din jobbiga tid är nu, men att det bara blir bättre och bättre. får lasse jobbet imorgon så har ni en flytt att se fram emot, ni får turen att inreda ett nytt hem, ni ska snart gifta er, ni har varandras kärlek och du kanske får en ny vän i södertälje;)

helt ärligt så är det enda jag jag saknar en vän som är i samma fas i livet som mej. mina andra vänner har alla så struliga kärleksliv...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare