Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Save the date är en typ av kort som man man skickar till sina tilltänkta gäster. Som typ bara ber dem att boka datumet.

Vi har flera kassa magnetkort, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Jag hade kunnat leva med att det var en dålig magnet, men när den inte ens orkar hålla upp kortet.

• Snart_FruL

Vi har bestämt oss för buffé med varm mat.

Dels får gästerna själva bestämma vad de vill ha, man kan hoppa över sånt man inte tycker om.

Dels kan gästerna röra på sig, och komma och sätta sig vid vårat bord, där det kommer vara 4 lediga platser.

Sen har vi löst trasslet med en massa människor som ska ta mat samtidigt. Toastmadame kommer ge klarttecken till vart och ett av borden. De får gå ett i taget, honnörsbordet går först. Känns bara lite konstigt att på en fest man själv står för gå och ta mat först.

Jaja, tror det kommer funka för oss. Mina blivande svärisar är lite kinkiga när det gäller mat.

• Snart_FruL

För vår del är det ju ett måste med varm mat, tänk om det är snö ute. Chansen/risken finns ju i början på mars. Då känns det ju inte så där jättemysigt att äta kall buffé.

• Snart_FruL

Som det ser ut nu så går vi in till "A trumpet voluntary" och ut till "Chapel of love". Även om den utgången är lite osäker, min m2b är lite tveksam till om den passar att gå ut till, de sjunger ju "Going to the chapel... "

• Snart_FruL

japp, det är bara att fortsätta i samma stil!!! :D

• Snart_FruL

Vad skönt drömbrud!

Min svärfar skulle nog gärna göra tårtan (han är gammal konditor), men det kommer inte på frågan. De har 3 katter och de går alltid och nosar på diskbänken, jag skulle vara dödsorolig för att det skulle vara katthår på tårtan.

• Snart_FruL

Madlin problemet är mest att det som sagt inte känns hundra för min m2b. Vad våra gäster tycker om vårt musikval är inget som känns särskilt viktigt för mig.

• Snart_FruL

Madlin, vi har funderat på det. Men "Chapel of love" är inte så lätt att gå till, den är för uppåt och i för snabb takt. Jag blir jätteglad av den, men den känns kanske inte så stämningsfull.

Anledningen till varför jag vill ha den till utgången, är att den så bra skulle visa att nu är det stämningsfulla över och nu ska vi bara ha kul!

• Snart_FruL

Däremot kommer vi tacksamt ta emot råd av min m2bs pappa. Han är ju kunnig efter alla sina år på konditori.

• Snart_FruL

Vidalila jag vet att jag skrivit i en tråd som heter Kristna brudar, men förstår inte riktig vem där som sårat dig? Vet att flera där sparar sig till bröllopsnatten. Men att någon skulle anse att man var oren, för att man inte gör det, det känner jag faktiskt inte igen.

Så berätta gärna om det var nåt speciellt inlägg som gjorde dig upprörd.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare