Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Helmborn2B

Jo det är klart man har men man vet ju aldrig. Tänk om det blir helt annorlunda denna gång. Får väl sluta amma annars och gå på en sträng diet...

• vårbrud2008

Helmborn2B
    Tyvärr gjorde inte jag det för jag hade inte så mycket mat till min son så jag fick gå den hårda vägen genom rätt mat och träning efter 6 månader, när jag slutade helt att amma. Hade inte en enda droppe kvar.

• vårbrud2008

Anja74

Jag gick upp 10 kg med son nummer 1 och gick ner dem igen efter ett halvt år men kroppen är slapp känns det som. Och dessutom hade jag tänkt gå ner ännu mer eftersom jag skulle ha gjort det innan jag blev gravid. Men det ville sig inte trots motion och rätt kost. Så jag gav upp efter ytterligare ett halvt år. Nu startade jag på samma ingångsvikt som med barn nummer 1 och ska VERKLIGEN försöka gå en del till bröllopet efter förlossningen. Vill vara fin?. Vi kanske ska kämpa tillsammans???

Norrsken

Ja, det där med bil är inte kul när det gäller betalning. Vi är tvungna att ha två bilar för att klara oss eftersom vi bor i en by utanför stan och jag kan inte åka buss till jobbet. Dessutom är min sambo hockeydomare och iväg väldigt mycket.

Vi kommer att köra på traditionell middag på vårt bröllop, vill gärna hålla på det traditionella.

• vårbrud2008

Nu har jag äntligen läst ikapp två dagar. Puh det tog tid.

Norrsken
    Vi förlovade oss för lite mer än 6 år sedan och fick då av mina föräldrar 500 kr att göra något kul för. Annars blev det bara
    Grattis och lyckönskningar.

Angående utbildningar så är jag 4-9 lärare i SO, 5 ½ år på högskolan, Csn tyvärr mycket.Har jobbat som musiklärare i 2 år och nu är jag få en förskola på
    grund av jobbbrist. Men trivs mycket ändå.

Angående ändring av bröllopsdatum, har man bara tid att planera och pengarna klara är det väl bara till att ändra datum och köra på.

• vårbrud2008

Norrsken
    Att jobba som lärare är mitt"kall" här i livet så det kommer jag nog alltid att göra. Att jobba som förskollärare är roligt och helt annorlunda men jag trivs.

• vårbrud2008

Då blir ju en annan gammal......

• vårbrud2008

Jag har alltid sagt att jag vill vara gift innan jag är 30 men nu kommer det att bli bröllop några månader efter min 30 års dag. Helt ok det med. Trodde inte att det skulle hända så jag blev överraskad när frieriet kom....

• vårbrud2008

Vi firade 11 år tillsammans den 12 december 2006 och när jag kom hem från jobbet frågade jag om vi inte kunde äta något gott för att fira kvällen och jag erbjöd mig att köra iväg och fixa något. Då sa han att det inte gick och jag undrade varför. Det visade sig att han hade bokat bord på en resturang i stan och fixat barnvakt till vår son. Vi åkte dit, åt tre rätters middag och jag fick en bukett blommor som stod på bordet när vi kom och skulle precis betala och gå hem när han frågar om det är något jag saknar. Nej svarade jag för jag kunde inte komma på något just då, men sen skojade jag med honom en stund senare att det skulle i så fall vara en ring på fingret. Då gick han ner på knä och friade med en ny ring....Mina tårar sprutade och händerna skakade..JAAAA svarade jag

• vårbrud2008

Ja det blev verkligen precis så som jag ville att det skulle vara. Mycket mysigt och romantiskt.

• vårbrud2008

Barn ville jag ha först när jag var klar med min utbildning och jobbat ett tag. Blev klar när jag precis fyllt 25 år och fick min son när jag var 27 år, nästan 28 år. På lördag blir jag 29 och i sommar föds barn nummer två.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare