2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Idiotsäkra planer är perfekta! För alla tillfällen!
Idiotsäkra planer är perfekta! För alla tillfällen!
Dagen numer:
- Varit och kollat lite på vigselringar! Man förvånas över hur mycket det gör att prova. Nu är jag inte ett dugg övertygad om att jag vill ha den ring jag först trodde.. Nu vill jag ha en annan. Ska försöka hitta en länk någonstans!
- Varit i bok-och pappersaffär och kollat in papper. Köpte genomskinligt för att se hur det blir med tryck på, eftersom man faktiskt inte vet det genom att göra bara provkort. Så köpte jag vanliga stora ark för att göra mindre av och så hittade vi färdiga kort, som jag ska försöka göra någonting av. Eventuellt kommer vi byta vinrött mot mörklila.
- Hittat en snygg vårjacka i svart! Bara 300 kronor. Nöjd.
och nu kommer det viktigaste: BEBIS på G. Inte för oss, men väl för sambons bror. De åkte in i natt vid 00 och än har vi ingen rapport om att den är ute - det är läskigt! Jag blir så nervös av det och inbillar mig att allt möjligt hemskt har hänt under förlossningen. Vad tror ni? Ni som vet - det kan väl ta rätt lång tid? (Jag vet ju att det kan det, förra gången höll hon på i två dygn, men då var hon igångsatt, nu gick ju vattnet av sig självt) Jag behöver någon som kan lugna mina nerver...
madlin - Jag tänker söka lärarutbildning. Eventuellt kan jag tänka mig SSK, men troligtvis blir det lärare eftersom jag då kan tillgodoräkna mig en del av det jag redan läst. Vad tänker du att du ska läsa??
Ina - Tack.. Fast nu är hon hemma på permission, har börjat få värkar... Nu kan jag andas igen.
madlin - förmodligen, om jag väljer gymnasielärare så blir det historia och svenska, eller om jag tar något annat ämne, kanske spanska istället. Historia har jag läst, nämligen. Och lite litteraturvetenskap - därav svenskan. Hänger lite på vad som finns på distans, eftersom jag inte vet exakt vart vi hamnar i höst även om jag hoppas - man vet ju inte om skolorna som ska anställa lärare tänker lika som vi.. (Min sambo är alltså redan färdigutbildad lärare)
chickpea - Roligt att det gick bra! Gratulerar! Och roligt med ny kappa! Hittade ju en idag, jag med, så det är bra med plus då!
chickpea - självklart ska du ha vin!!!
här är ringen: www.schalins.se/show_item.asp
Trodde inte jag skulle vilja ha en sån, utan ungefär en som jag har fast med stenar (har en vanlig slät i rött guld), men det blev nästan för mycket - medan den här blev perfekt!!
www.vigselbutiken.se/es/product/imagepop.asp&type=jpg
Eller den här, men de liknar ju varandra så ni fattar stilen..
Norrsken - Ah - jag uttryckte mig klumpigt. Jag menade att jag trodde jag ville ha en ring med stenar, men som var bredare. Alltså, att den jag nu gillar var för smal (och kanske också lite för mycket stenar). Men nu, när jag provat, insåg jag att en bredare ring med lite färre stenar vart jättefel på mina fingrar, medan den här vart jättebra!
chickpea - den är ju bra, tyvärr är det rätt många som tycker det är en bra kombination (har jag hört) så att det finns inte lika mycket jobb som det finns studenter. MEN för att inte låta mig nedslås så tänker jag, att bara för att det är dåligt med jobb behöver ju inte JAG vara en av dem som inte får.
Norrsken - Ja, den andra var bättre? Tur att du också tyckte det, för jag tänkte detsamma...
Norrsken - nja, då kanske det blidde lite "tårta på tårta". Men vad ska du ha för ring då?