• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Naura

Godmorgon allihopa! :)

Tur du påminnde mig om klockorna Norrsken, datorn har ju ställt om sig själv, men resten går ju inte lika automatiskt. :) Idag blir det bröllopsmässa för vår del. Hoppas det är riktigt bra o att man får många tips. :)

Igår var vi på födelsedagskalas... ett politiskt åtagande kan man säga. Känndes lite annorlunda. Vi var hos Juhas bästa väns flickvän. Vi var där i fredags oxå o hälsade på, och fick då ingen "Inbjudan" på att komma på festen de skulle ha. Men igår när jag hörde av mig o grattade henne så vart vi bjudna, och juha pratade med sin kompis o då sa han oxå att vi skulle komma o fika. (Vi fick inte reda på att det var en fest förrän vi kom dit). Juha hade igår jobbat till kl. 19 o sa att vi får se om vi kommer, vi hör av oss. Till saken hör att jag o tjejen inte umgås annars, hon är aldrig o hälsar på hos oss när killen kommer osv, vi har aldrig firat hennes födelsedag tidigare för vi har aldrig fått veta när hon fyller år. Men så kännde vi oss iaf nästan tvugna att åka nudå när vi vart bjudna. Men vi hade ingen present eftersom jag varit hemma hela dagen utan bil, o Juha på jobbet. Så det känndes lite olustigt att komma utan present, men jaja, vi hade trevligt iaf. Två glas rödvin slank ner oxå. :)

Jag ska nog oxå beställa provkort idag tror jag. Så jag hinner få dom innan påsk, då ska jag åka upp till mamma o vara där, o där är det alltid kul o sitta o pyssla med syrran o mamma. Då kan man göra av olika mallar o sånt. :)

• stjärngudinnan

Gomorgon! Jag får SÅ mycket energi så fort våren börjar göra sitt intåg. Var uppe kl. 8:00 (sommartid) och slängde in tvätten.. Utöver tvätten har jag hunnit göra en utrensning av kläder jag inte använder, något jag tänkt göra hela vintern men inte orkat!

Norrsken: Du måste se filmen. Jag tror nog att lasse kommer tycka den är bra. Jag har inte hört någon som sagt att den är dålig.

Madlin: Ok, Jag hade också önskat att vi kommit på det här med giftermål lite tidigare så att det faktiskt hade varit möjligt för oss att gifta oss den här sommaren. Det känns så länge att vänta tills 2008 men nu när vi satt oss in allt som skall planeras, budgeten osv, så är det nog tur att vi lade planerna på bröllop 2007 på is

Naura: Hoppas ni får en riktigt bra dag på bröllopsmässan! Var det du som bodde i Umeå? Jag pluggade där, är ju en så mysig studentstad!

• Pumpkin

Pust, stön och stånk. Nu har diskussionen runt gästlistan tagit fart igen, och vi är INTE överens

Frågan gäller släkt/inte släkt. Om vi bara bjuder vänner och närmaste familjen så blir det 50 personer - jämt och bra, lagom stort kan jag tycka.
    Men bjuder vi släkten från båda sidor (där är det svårare att begränsa, bjuder man en faster/kusin så måste man bjuda alla. Ja ni vet...) så blir det 100 personer i ett nafs Det tycker jag är liiite många alltså. Eller ja, egentligen skulle jag väl kunna bjuda alla, men det blir ju så dyrt!

Suck...

• Naura

stjärngudinnan: Jepp, det är jag som bor i Umeå. :) Jaa staden växer sig på en, gillade inte alls i början, ville inte ens flytta hit egentligen, men Juha fick jobb här så då flyttade vi. Och nu, snart 2½ år senare så börjar jag trivas riktigt bra. :) KOmmer nog flytta uppåt sen när vi är klara med utbildning och sånt, är så långt hem till familj o vänner härifrån.

Bröllopsmässan var väl ignen jätte höjdare. Såg två modevisningar och det var kul, men utöver det så fanns det inte så mkt. Speciellt inte när man inte ska gifta sig i den här stan, då har man inte så mkt nytta av catering o bröllopsfixare o sånt. Men kikade på ringar o lite olika dukningar som de hade där. Tiimari var oxå där med lite tips på inbjudningar som man kan göra själv, och Juha hittade en variant som han gillade.

Nu har vi ätit våfflor på våffeldagen, hundarna fick varsit "våffelhjärta" oxå såklart. :) Snart ska juha iväg till jobbet, och jag får en lugn o skön söndag. :)

• chickpea

Hej!
    Jag är ny här, from idag faktiskt Tror jag hör hemma här, slutet av juli 2008 siktar vi på, någonstans runt Göteborg.
    Det där med gästlistor är ett dilemma! Vi började med våran för några veckor sedan. Vi skrev bara ner de allra viktigaste och fick ändå 130 pers! Bröllop på McDonalds nästa! Nej, nu har vi strukit i omgångar och är nere på 83. Den behöver nog omvärderas några gånger, vi siktar på 70-80 gäster och det ska väl gå! Vi stök faktiskt alla kusiner och fastrar/farbröder på min blivandes sida för de träffas aldrig, förutom bröllop och begravningar och då känns det lite meningslöst. Som tur är så var det hans ide!

• Pumpkin

chickpea:
    Kul att du hittade hit!

Ja, gästlistan är nog alltid ett aber tror jag, för de allra flesta brudpar. När vi skrev ihop vår första gästlista så fick även vi ihop 120-130 gäster - hjälp! Nu står vi som sagt i valet och kvalet, men jag undrar om jag inte ska ge med mig ändå...

• Pumpkin

Hur gamla är ni förresten?

• chickpea

Jag är 27 och han är 33. Ni?
    Min morbror sa till oss att strunta i alla ska'n och måsten och bjuda dem vi vill. Hellre vänner än avlägsen familj sa han, och det höll vi med om. Sen så är han från England, vi träffades när jag bodde i London och flyttade hit för snart fyra år sen, och det gör det lite lättare faktiskt. Eftersom vi ska gifta oss här så kommer nog de vi inte träffar så ofta inte komma. Det kostar ju trots allt både flyg och hotell. Så det blev nästan en "naturlig sållning" och vi kunde behålla fler vänner istället. Mycket bra!

Närmsta familj och vänner är ju ändå viktigast, får man plats med några fler så är det ju toppen, men man behöver nog inte bjuda alla. Det blir dyrt som sagt! Och det tror jag folk förstår.

• chickpea

Med han menar jag att min blivande är från England, inte min morbror!

• Naura

Nu har jag beställt provkort från Calligraphen. 3st i mitt namn, 3st i sambons namn hihi :) Tog sånna som jag tror är lätta att göra själv, så man får mall o sånt. Så får vi försöka bestämma tillsammans vilken det blir. :)

Jag har oxå funderingar kring gästlistan...har några som jag tycker att jag "måste bjuda". Och tänkte att dom kanske bara blir bjudna till kyrkan...o sen har jag ett gäng som är bjudna på middag. Men sen började jag tänka på alla tjejkompisar i vårat "gäng", som alla säkert förväntar sig att bli bjudna...vad gör jag med dom? Släkten är klar, det vet vi hur vi ska göra med, men alla vännerna...vilka blir bjudna o vilka inte...det är vårat problem. Skulle ju vilja bjuda alla jag bara kommer på, men det kostar ju en hel del....

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare