2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
jag är vaken
jag är vaken
Välkommen till tråden Naura :) De flesta i den här tråden har hängt här sen 2006.
Vi har inte heller bokat nåt ännu fast vi vet precis hur vi vill ha det med vigsel och fest eftersom vi också bor på ett litet ställe så borde det gå bra ändå.
Ändå problemet är att min sambo är osäker på ekonomin eftersom jag studerar och han är arbetslös för tillfället.. Fast jag blir klar med utbildningen i maj och sen ska jag börja jobba igen och jag har gått igenom budgeten. Med ett regelbundet sparande och att vi går mycket detaljer själva så räknar jag med att vi ska ha råd. Hur jag nu får min sambo att fatta det ;) Vi väntar till augusti med att boka som det ser ut nu. Då är det 1 år kvar till bröllopet.
Norrsken: Vad skönt att det inte är bara vi som inte har bokat ännu :)
Åh. vi har inte kunnat se femman sen 1998. Det blev tydligen inte lönsamt för Åland att ha kanalen kvar. Inte ens om man skaffar box eller parabol får man upp den. Lite trist att jag inte kan hänga med när när släkt och vänner på svenska sidan säger att de sett nåt på den kanalen..
Norrsken: presentkort på IKEA är ju en toppenpresent. Vi har inte IKEA här på ön men det kan ju vara kul att åka över till sverige och få shoppa ändå :D Dessutom finns det säkert mycket som vi behöver sen när vi ska flytta från lägenhet till hus. Och IKEA har ju såå mycket till bra priser. Funderar också på att han en önskelista hos Duka och Cervera. Och så ska vi skriva en önskelista på lite andra saker och lämna in hos min mamma så får gästerna ringa dit och fråga och hon kan kryssa av så vi inte får dubletter.
Jag längtar också efter ett nytt hem. Nu lutar det åt att vi ska köpa en tomt och bygga hus till hösten :)
Vi tänkte ett tag köpa ett hus och flytta in men nu lutar det åt att köpa en tomt och bygga nytt hus från grunden.. eftersom vi kommer få ett extra tillskott i kassan till sommaren känns det smartare att köpa en tomt först för de pengarna och ta lån för att bygga hus sen.
970000 kr låter rätt dyrt fast om det är nyrenoverat förstår man ju att priset är därefter. Fast jag som älskar inredning tycker det skulle vara trist att behöva betla för att nån annan gjort såna val jag inte hade gjort. Då köper vi hellre ett billigare hus och fixar mycket själva eller bygger nytt.
Norrsken: Jag blir klar med mina studier i maj. I sommar ska jag börja jobba och sambon söker jobb + att vi ska få ett stort tillskott i kassan i sommar som vi väntat på. Att ha råd med bröllopet nästa år är inget problem. Vi ska ju spara pengar varje månad från och med i sommar. Huset tar vi ju som det kommer.. Tomten köper vi ju direkt när vi fått de pengar som vi ska få i sommar. Sen är det bara själva husbygget kvar. Får se om vi får lån från banken sen när vi båda börjat jobba fast.
Norrsken: Ja, men det är på gott och ont eller hur man ska säga.. Sambon ska få ut sitt arv. Han hade ju hellre haft kvar sin mamma..