• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Då kanske vi vet vart vi kommer befinna oss åtminstone

• Pumpkin

madlin: Spännande med ringarna, kan tänka mig att det är svårt att ge sig till tåls

Jaha tjejer, då ska jag fara bort över helgen nu. Kommer naturligtvis kika in här nånting, men mamma kommer nog kräva att jag håller henne sällskap så mycket som det bara går Sen ska jag in till Sthlm också och snusa lite på lilla kusinen, som har hunnit bli 9 månader nu Ojoj vad tiden går!

Nä, nu ska jag packa det sista och sen ska jag åka och hämta upp fästmannen som ska köra mig till flygplatsen.

Kram på er tjejer!

• Pumpkin

Och här skrivs det massor som vanligt, härligt tjejer

Anja: Lät som en tung morgon! Hoppas resten av dagen blivit bättre

Nennza: Vi har tänkt att ett kompispar till Lasse (och numera även till mig) ska vara toastmaster/madame. Dom känner oss bra, dom har inga problem att prata inför folk och dom är precis lagom busiga för att ändå vara pålitliga

Idag har jag och mamma haft en heldag inne i Sthlm. Tog bilen in på förmiddagen, lämnade den ute i Mörby och åkte in till stan för att shoppa BH till mig. Eftersom jag har en udda storlek så måste jag nästan till Sthlm för att ha några olika att välja mellan.
    Hur som helst, hittade en jättefin vit med rosa blomrankor på - superskön dessutom!

Innan vi åkte tillbaka bilen så var vi in på SevenEleven och köpte en halvliter Ben&Jerry-glass som vi satt och tryckte i oss i bilen innan vi drog vidare till Täby Centrum Jordens godaste glass!

Uppe i Täby blev det lite mer shoppande, köpte ett linne i svart/grått/lila och mamma köpte lite diverse saker. Sen blev det gooood lunch/middag på ett superbra pastaställe där i gallerian. Mums!

Ikväll har vi bara tagit det lugnt, har varit in till grannen och grattat henne på födelsedagen och ätit tårta (min mage håller allvarligt på att spricka efter den här dagen ) och sen har vi degat framför tvn. Hel skön dag!

På vägen in till Sthlm blev det en del bröllopsprat faktiskt, det var riktigt kul Det slank ur mig att vi ska gifta oss 19/7 nästa år, men jag vet inte om mamma riktigt fattade det. Tror hon reagerar mer sen när vi bokat nånting Vi pratade i alla fall om kyrkor, skor, färger osv. Frågade henne vad hon tyckte om att önska sig pengar till bröllopsresa i present och det tyckte hon var en lysande idé!

Oj, bäst jag slutar skriva nu, det är väl ändå ingen som orkar läsa igenom mitt babbel

• Pumpkin

Anja: Hehe, jag har 65F i BH-storlek. Finns inte på så många ställen tyvärr. Inte än i alla fall, men man kan ju hoppas att medvetenheten ökar så att fler affärer tar in dom storlekarna

Lucy_: Ja men dåså, då har ju du en toppenhelg också!

• Pumpkin

Förresten, den där glassen vi åt - det var chokladglass med chocolate fudge brownies i MmmmmUMS!

• Pumpkin

Lucy_: Mmm, där kan man snacka om chokladchock

• Pumpkin

Snart_FruL: Gillar ni att åka skidor eller så då? Eller så kanske ni kan besöka nån stor stad - typ London, New York, Paris eller så?

Anja: Vi har velat fram och tillbaka jättemycket över det här med bröllopsresa, men nu tror jag att vi bestämt oss för typ 2 veckors rundresande i USA och sen 1 vecka sol och bad, endera på fastlandet eller på Hawaii Det är helt klart drömresan, och när passar det bättre för den än på sin bröllopsresa?

vårbrud: Visst är det trist!? Nåja, mina föräldrar satt faktiskt och pratade med mig om bröllopet igår, om mat, budget, gäster osv. Det var trevligt Mamma tyckte att vi definitivt skulle ha buffé, för då kunde familjen laga maten!

• Pumpkin

Snart_FruL: Åh, jag tycker stadsresor är väldans romantiskt jag, faktiskt bättre än solsemestrar till Söderhavet Det finns ju så mycket att se och uppleva i städer, så jag tror ni kommer få det underbart romantiskt faktiskt

• Pumpkin

Åååså var man tillbaka på jobbet Inte särskilt inspirerande måste jag erkänna, men vad gör man? En kille som började i samma veva som mig sa upp sig idag, och jag hoppas så på att få göra honom sällskap efter onsdag. Har kollat igenom Lasses PP-presentation av sig själv och det ser bra ut, mycket bra Han kommer att ro hem det här, for sure!

Var och hälsade på min lilla kusin igår. Dryga 9 månader och ett charmtroll utan dess like! Helt underbar liten tjej, känns så tråkigt att vi träffas så sällan. Men igår blev det kvalitetstid i alla fall

• Pumpkin

Alldeles tomt härinne idag?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare