2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Coornet: Så tråkigt att hon blev sur. Hoppas hon kommer på bättre tankar snart.
Coornet: Så tråkigt att hon blev sur. Hoppas hon kommer på bättre tankar snart.
Naura: Jag hittade ett fint papper med linnestruktur på Bokia som vi ska använda till vigselprogram. Annars var det inte så mycket där, som sagt.
Jag har bara varit på två vigslar i hela mitt liv, ingen riktigt bröllopsfest eller middag alltså. Så rookie är jag alla tider.
spira-kortdesign.se finns också.
Jag är här först idag! Vilken prestation.
Härligt!
Här också! Superfint, men lite kallt. Man blir glad av solen i alla fall.
Precis. Så underbart med vår! Snart är det sommar och snart är det bröllop.
~Norrsken~: Ja, jag längtar!
MrsNyberg2B: Då svarar jag. Först beställde jag papper fårn Panduro, 10-pack A4 för 89 kr. Papperet hette Paperado och fanns i Bröllopskategorin de har där. Jag var inte nöjd med papperet. Beställde vitt, och det var lite mer åt det gräddvita hållet tyckte jag. Plus att det var en aning dyrt. Sen hittade jag scraphuset.se, där finns det en massa Bazzill-papper med olika strukturer i storlek 30,5*30,5 cm för 5 kr/st. Jag klantade mig lite och har beställt i flera omgångar vilken kanske inte gynnade mig så mycket eftersom frakten går på 49 kr/gång när det är så skrymmande. Så smartast är att köpa alla papper på en gång (om man vet vad man vill ha)! Ett annat ställe som jag har beställt från är pappersbiten.se där de också har en massa Bazzill-papper för 5 kr/st. Allra bäst vore ju att köpa i en affär, för att slippa frakten. Hoppas du hittar ett papper du gillar i alla fall! Jag tror de flesta färgerna finns.
Jag köpte förresten en skärmaskin för att kunna skära till papperna till A5 och göra kort av det. Funkar bra tycker jag.
En bra grej som jag läste är det här om bigning: www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Bigning Det ser faktiskt riktigt proffsigt ut om man gör så. Du kanske redan har gjort så, men om inte så får du lite tips.
Det papper som blir över från när jag skär till A4 tänker jag göra placeringskort av också!