• Maggies

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

~Norrsken~: Okej.

• Maggies

MrsNyberg2B: Jag funderar på gymnasielärare i Eng/Bi eller Bi/Ma, men jag har egentligen ingen aning. Det jag har kommit fram till är:
    + sommarlov och andra lov
    + jobba nästan varsomhelst
    + man får lära ut nåt man tycker om (förhoppningsvis)
    - dålig arbetsmarknad (just nu iaf)

• Maggies

~Norrsken~: Jag städade mitt rum när jag egentligen skulle ha pluggat till en tenta. Det blir så mycket roligare med städning då.

• Maggies

MrsNyberg2B: Ja, precis. Fästmannen är nyutbildad lärare så det skulle ju vara urhärligt att kunna ha loven tillsammans. Samtidigt vet jag inte om jag verkligen vill bli lärare. Har du några andra +/- så berätta gärna.

• Maggies

MrsNyberg2B: Det verkar ju faktiskt somen bra idé, att ha arkeologi-delen på sommaren. Jag kommer också fram till lärare efter många om och men. Samtidigt skulle jag vilja läsa medicin eller naturvetenskap. Mest bara för att läsa, men det går ju inte att tänka så heller. Det blir nog bra hursomhelst det här.

• Maggies

MrsNyberg2B: Precis, bättre några poäng än inga. Japp, jag ska göra högskoleprovet. Jag hoppas på tredje gången gillt den här gången. Har alltså gjort det två gånger förut. Det jag förlorar mest på är ord-delen. Nästan så man borde sätta sig med en ordlista och plugga in en massa ord. Förkoppningsvis har jag kvar gymnasie-kunskapen så att det blir lätt att ta fram den när det gäller.

• Maggies

DTK brukar inte heller vara så himla kul, men på nåt sätt så går det rätt bra för mig. NOG hade jag en massa slarvfel på förra gången, så nu tänker jag koncentrera mig ordentligt.

• Maggies

Jag har engelska-tenta två dagar innan högskoleprovet också. Känner att jag kommer att vara på topp.

• Maggies

Hallå tjejer. Jag har suttit och skurit till kort ikväll. Efter ett tag kom jag fram till att det inte är värt att finslipa korten så överdrivet mycket för då blir inget kort lika stort. Det får helt enkelt vara lite vint om det vill.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare