Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Alex och Johan - Jag får väl se hur det blir när jag provar.. Vi ska "kavaj/nyårsklädsel(?)" så på det viset kanske man ändå sticker ut - å andra sidan är det nyårsafton, så då klär ju folk kanske upp sig ändå, just för att det är den dagen. Men det kan ju hända att just för att det är bröllop är det ingen som har svart. Rött däremot kan ju finnas en och annan. Hm. Hm. Hm. Hm. Hm.

• MrsNyberg2B

Vi försöker göra det så bra som möjligt, så billigt som möjligt. Nu blir det ett litet bröllop med bara familjerna och vänner, totalt landar vi kring 35-40 pers. Vi har ingen exakt budget men en realistisk siffra är nog sådär 25-30.000 (och då är 30 i överkant), då har vi mat, buffé med dryck och sen fri bar..

• MrsNyberg2B

...alltså, INTE fri bar.

• MrsNyberg2B

Jag har nu äntligen gjort inbjudan och festprogram som jag är nöjd med (och faktiskt kär i)! Ska se om jag kan försöka få ut lite kort på hemsidan under dagen. Det blir att vi får lite brunt i färgtemat också iom detta, men det är ju bara roligt att man inte är helt låst på sitt senaste förslag... (efter att ha ändrat mig i femtioelva gånger har jag dock haft lite svårt att ändra mig igen, men till slut så blev det iaf en färg till)

Var på en liten gullig affär här i stan, som man mest alltid går förbi bara.. Därinne hittade jag jättefina guldhjärtan som passar jättebra som bordsdekoration tillsammans med våra röda glashjärtan som vi redan har. Tror det blir jättefint!

• MrsNyberg2B

Lucy - ja, det är roligt när det känns som att man gjort det bra. Satt i går kväll och grejade och pillade och allt blev bara fult, tyckte jag - tills det här blev, och nu är jag alldeles glad över det och kan inte sluta titta på dem.

Nu har jag dock rätt mycket papper över, så kanske jag kan göra nåt mer, eller någon liten ändring, men, nja, det blir nog att använda allt det till någonting annat... Julkort i tre år framåt t.ex...

• MrsNyberg2B

Norrsken - huuu vad jobbigt. Jag avskyr när folk lyssnar när jag pratar i telefon. Allra helst när jag pratar med okända. Men bra att du är fri nu..

• MrsNyberg2B

Lucy - Jag gjorde dem enkelt - klistermärken som jag köpte på bokhandeln, det blir mkt bättre än vad jag trodde faktiskt!

• MrsNyberg2B

Som vanligt glömmer jag - Tack! Det är roligt att ni tyckte de var fina..

• MrsNyberg2B

Vi gillade dem för att de blev enkla, men fina. Det är bra, tycker jag. Nu behöver man bara köpa in nya papper och grejer, så ska jag nog lyckas knåpa i hop ett gäng fram emot när det nu kan tänkas bli dags för att skicka iväg dem, kommer förmodligen att göra kuvert också, tror jag, om jag inte hittar några bra som passar..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare