2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Ina
jag skulle förresten gärna vilja se din sida på svartbrud om det är ok. Är jättenyfiken. Men hur hittar jag dit? :)
Ina
jag skulle förresten gärna vilja se din sida på svartbrud om det är ok. Är jättenyfiken. Men hur hittar jag dit? :)
vårbrud2008
Jag och en väninna ska på bröllopsmässan i malmö, fast på söndagen. Har kollat runt som en galning på nätet efter att någon sa att man kunde BESTÄLLA/BOKA biljetter men jag hittar inget om det. Måtte det gå att komma in iallafall!!!
Mina inbjudningskort ska gå i vitt, ljusrosa och silver. Kommer att vara ett vanligt kort man öppnar lixom, själva kortet i vitt typ brazzil (lite textur) och så med en stämpel (eventuellt silverembossad) där det står vi gifter oss eller injudan till bröllop eller nåt sånt längst ner t höger eller överst i mitten på framsidan, ungefär på mitten av kortet en fyrkant av ett vackert mönstrat ljusrosa papper med en supervacker hjärtastämpel jag hittat, som jag embossar i silver.
det var utsidan...
På insidan så har jag i botten, alltså högra sidan, samma rosa vackra papper påklistrat över hela den sidan, med sånt där tunt papper, suck... vad f..n heter det!!! Ni vet, tunt, halvgenomskinligt som är fäst med ett vacker hjärtagem i silver, på det genomskinliga pappret är texten i svart.
Funderar på att ha någon vacker dikt på vänstra sidan (den vänstra sidan när kortet är öppnat) och någon vacker bröllopsaktig stämpel???
Sedan så ska kortet lixom knytas ihop med ett ljust rosa organzaband har jag tänkt mig. :)
Jag är kluven till slöja. Vet egentligen inte om det är JAG... men det är så vackert (vissa slöjor) och ser så romantiskt ut. Samtidigt så kan jag känna att det är mer stilrent och att man ser frisyren tydligare utan slöja.
Lär inte bestämma mig ang slöja förrän i sista minuten, fniss...
home.gamman.se/anjaochdaniel
Nu har jag skrivit lite mer och lagt in fler bilder under de olika sidorna :) om nån vill titta.
Vårbrud2008... såklart du ska göra en hemsida. Är ju superkul juuu... :)
Ja, jag har nog tänkt att det är liiite positivt m slöjan på det sättet.
Jag ska oxå ha axelbandsklänning har jag tänkt mig och jag gillar ej att stå och visa rumpan mot folk, har lite komplex (även om den inte syns i klänningen, haha) så en slöja, lång, hade nog fått mig att känna mig "mindre" sårbar... Hmmm
Lät det dumt? ;)
Fast menar du att kyrkan ej vill att man visar axlarna??
ah såg först inte att du skrev axelbandsLÖS... min ska ju ha tunna spaghettistraps lixom... fast det är ju nästan samma sak. Döljer ju knappast nåt *asg* :D
Vi kommer att skicka dem i december/januari, alltså ett drygt halvår innan, så att folk inte hinner boka resor eller planera semestern innan. (ofta beställer man väl resor i januari eller?)
Vi har tänkt skriva något liknande:
Den 19 juli 2008 gifter vi oss.
Då det är mitt i semestertider så vill vi med detta kort hjälpa er att planera semestern så att ni inte missar vårat bröllop ;)
Vi hoppas att få fira vår fantasiska dag med alla våra nära och kära.
Inbjudningar kommer vi att skicka ut i april.
Anja och Daniel
F..n jag hade skrivit ett skitbra save-the-date kort, inte alls så dåligt som det där...
men jag HITTAR det inte! Skit oxå :(
*surar*
vårbrud2008
Mässan är på Slagthuset :) ja, vi får verkligen hoppas att man inte står där som ett fån och får höra att det är slutsålt/fullt... vore bara för jä..ligt ;)
Tvivlar på det dock... slagthuset är stort och folk kommer ju och går under hela dagen lixom... Var det mellan kl.11 och kl.17? Eller var det bara på söndagen?
Måste nog kolla upp lite mer noggrant...
Du har väl sett denna länk:
www.smakavbrollop.se (tror jag det var)
Jag måste ärligt erkänna att jag inte alls fattar vad man skriver i ett festprogram???
Ska festen vara planerad lixom... är det inte spontant alls eller hur menar dom.
Är det middag, tal och kaffe, dans, tårta, alkoholdrickande ;) och vickning som ska skrivas upp då???
Ah ska man skriva ut menyn oxå :( då blir ju INGENTING en överraskning. Suck... Vad trist.